Hvem laver undersøgelsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2015

bøllen

Malunsesmutti skriver:

Nej, min datter var født sådan, så det ved jeg udemærket. Desuden er min helt personlige holdning at sensitiv også forveksles med uopdragen. Jeg siger ikke det er det altid, overhovedet ikke, men jeg tror på at nogle forældre pylrer for meget, børnene bestemmer så meget at så snart tingene går imod dem, vræler de, lukker sig inde i dem selv og kan slet ikke rumme det, så bliver de pludselig opfattet som sensitiv og så kører tingene først i ring.. Men igen, misforstå mig nu ikke, jeg siger ikke at det er sådan med dit barn, for det kan jeg ikke vide noget om. Det er bare pudsigt som det her sensitivitet eksploderer i denne tid hvor forældre også er mere konfliktsky end nogensinde før. Tilfældigt? Jeg tror det ikke. 

Igen står det for mig ganske tydelig du ikke aner hvad du snakker om . Desværre er der folk som tjaa ser sensitive som uopdragne, men ja det er de desværre ikke , men tingene kan bare være svært for dem. Men igen det er UVIDENDE folk der kommer med de udtagelser. Tro mig, både sensitive børn og deres forældre " kæmper " mod disse SKIDE fordomme 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

Happiness

bøllen skriver:

Og det er jo SUPER fedt  At de lytter . For ja det hjælper nemlig. For mig er det som sådan også uden betydning .

men her har / kæmper vi både med skole og børnehave som ikke vil se / høre på os som forældre .

Det undrer mig bare. Er I kommet med noget konkret de kan gøre for at hjælpe? 

For så havde jeg nok gået til kommunen/SP for at høre hvad man så gør.

Anmeld

1. januar 2015

IngenKoPåIsen

bøllen skriver:

Igen står det for mig ganske tydelig du ikke aner hvad du snakker om . Desværre er der folk som tjaa ser sensitive som uopdragne, men ja det er de desværre ikke , men tingene kan bare være svært for dem. Men igen det er UVIDENDE folk der kommer med de udtagelser. Tro mig, både sensitive børn og deres forældre " kæmper " mod disse SKIDE fordomme 

Jeg er selv sensitiv, så lad vær at tale ned til mig, som om jeg ikke ved en dyt. Jeg forstår dog stadig ikke behovet for at få en "label" på barnet, uanset hvilke udfordrende karaktertræk det har. Lige som de med en energisk dreng, der har behov for at han har ADHD. Og jo, de forældre findes. 

Anmeld

1. januar 2015

bøllen

Det undrer mig bare. Er I kommet med noget konkret de kan gøre for at hjælpe? 

For så havde jeg nok gået til kommunen/SP for at høre hvad man så gør.

Ja det gør jeg også . Hans kontakt pædagog har været med til Info møde på sygehuset hvor fys fortalte om hans sensitive sider. Så ja de har fået Info omkring dette. 

Anmeld

1. januar 2015

esiuol22

Hertz skriver:

Nej altså han har ingen diagnoser hvis det er det du tænker på, allerede fra børnehaven havde han mange problemer, en meget følsom dreng, han kan ikk tåle så meget Larm og hvis der sker for meget og reagerer tit med vrede eller lukker sig inde. Han har svært ved mange mennesker og kan ikke forholde sig til at der bliver stillet krav til ham. Men allerede i børnehaven blev han indstillet til specialskole, de er 5 elever i klassen, 1 lærer og 1 pædagog og det er det bedste for ham, han havde aldrig klaret sig i en almindelig skole med 20+ i klassen. 

Tak mange tak for svar 

Har der været snak om han skulle i en normal klasse nu de har indført inklusion i folkeskolen?

Her fungerede det ind til de blev blandet i nye klasser, og helldags skolen fungere bare ikke for min søn, så er lidt nysgerrig om hvordan det fungere, med speciel skole, er de delt op så deres udviklingstrin passer sammen i klasserne?

Og til tråd starter så kan jeg godt forstå det er vigtig at få papir på det, for fx i skole er ingen papir = ingen hensynstagen og nogle gange også = beskyldninger

Anmeld

1. januar 2015

esiuol22

migxher skriver:

Jeg forstår ikke hvorfor drengen absolut skal have et lable eller diagnose for at der kan blive taget lidt hensyn til  ham.

I stedet for at få ham tjekket og få sat lable på ham ville jg nok presse på og insisterer på at din søn har nogle behov og dem ser i gerne at der bliver taget hensyn til. Jeg tror man skal passe på med at smide om sig med diagnoser og titler.

Den holdning havde jeg også, og har tildeles stadig, Men omverden kræver en diagnose for at tage hensyn, af hvad jeg har oplevet. 

( fik beskeden ingen papir ingen hensyn, og lav så lige om på barnet for ellers indberetter vi jer til kommunen) 

Anmeld

1. januar 2015

Happiness

bøllen skriver:

Ja det gør jeg også . Hans kontakt pædagog har været med til Info møde på sygehuset hvor fys fortalte om hans sensitive sider. Så ja de har fået Info omkring dette. 

Ja okay, så virker det da helt hen i vejret! Har du overvejet at skifte institution? jeg tænker, at det nok ikke bliver bedre så. Desværre!

Anmeld

1. januar 2015

migxher

esiuol22 skriver:

Den holdning havde jeg også, og har tildeles stadig, Men omverden kræver en diagnose for at tage hensyn, af hvad jeg har oplevet. 

( fik beskeden ingen papir ingen hensyn, og lav så lige om på barnet for ellers indberetter vi jer til kommunen) 

Det er da utroligt at det skal være sådan.

Jeg ville nok klage.

Anmeld

1. januar 2015

esiuol22

Det er da utroligt at det skal være sådan.

Jeg ville nok klage.

Ja det kan jeg kun give dig medhold i, jeg gik til egen læge fik en henvisning til udredning, fik ham udredet og ros for hvordan jeg lige netop havde taget højde og udfordret ham på et trin der gjorde barnet var meget velfungerende med den diagnose han nu engang har.

De indkaldte alle parter til møde på børne psyk, men gæt hvem der lige havde fået halen mellem benene og blev væk  

Anmeld

2. januar 2015

2721

Som flere skriver er ergo og fys en god ide.

jeg er faktisk er enig i det med labels og diagnoser.

jeg ser nødigt at min søn skal stemples for livet, da det vil følge en altid, samtidig er vores samfund ind rettet sådan at der er meget lidt plads til at skulle sig ud og endnu mindre rumlighed, så ofte er det eneste vej, hvis ens børn skal have mulighed for at blive rummet som dem de er og der med trives, i deres institutions og skoleliv.

herhjemme har vi valgt institution fra, da jeg tror og håber på at med de rette redskaber og selvindsigt vil han komme til at klare sig fint i skolelivet. Og nu i en alder af 4,6 år kan han sætte ord på det meste, mærke og sige til når behovet er der for en pause. Og han rykke sig mere og mere. Men han er og vil altid være sensitiv og der er helt normalt, bare hårdt når vores samfund ikke er særlig godt tilpasset børn/voksne som føler meget, ikke bryder sig om støj, bliver træt og frustreret af at være sammen med og skulle håndtere mange mennesker på en gang. Godt kan lide tingene er som de plejer og har svært ved nye ting fordi de bliver overvældt.

og hvordan skal man som lille barn reagere når man føler sig totalt smadret og bombet, af oplever, mennesker, lyde, lugte osv??

når man ikke har de voksnes evner og erfaring til at forklare sig, eller undertrykke sin følser, reaktioner mm?? 

så er der ikke meget andet at gøre end endten at udtrykke sin frustration, lukke sig inde i sig selv eller være på tværs.

/"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.