Som flere skriver er ergo og fys en god ide.
jeg er faktisk er enig i det med labels og diagnoser.
jeg ser nødigt at min søn skal stemples for livet, da det vil følge en altid, samtidig er vores samfund ind rettet sådan at der er meget lidt plads til at skulle sig ud og endnu mindre rumlighed, så ofte er det eneste vej, hvis ens børn skal have mulighed for at blive rummet som dem de er og der med trives, i deres institutions og skoleliv.
herhjemme har vi valgt institution fra, da jeg tror og håber på at med de rette redskaber og selvindsigt vil han komme til at klare sig fint i skolelivet. Og nu i en alder af 4,6 år kan han sætte ord på det meste, mærke og sige til når behovet er der for en pause. Og han rykke sig mere og mere. Men han er og vil altid være sensitiv og der er helt normalt, bare hårdt når vores samfund ikke er særlig godt tilpasset børn/voksne som føler meget, ikke bryder sig om støj, bliver træt og frustreret af at være sammen med og skulle håndtere mange mennesker på en gang. Godt kan lide tingene er som de plejer og har svært ved nye ting fordi de bliver overvældt.
og hvordan skal man som lille barn reagere når man føler sig totalt smadret og bombet, af oplever, mennesker, lyde, lugte osv??
når man ikke har de voksnes evner og erfaring til at forklare sig, eller undertrykke sin følser, reaktioner mm??
så er der ikke meget andet at gøre end endten at udtrykke sin frustration, lukke sig inde i sig selv eller være på tværs.
/"
Anmeld