Jeg må altså sige at i min søns institution tager de hensyn! På trods af at han ikke har været ind over fagfolk.
Vi indkaldte til møde hvor vi forklarede hvad vi så herhjemme. En dreng som i den grad mistrivedes. Og som vi brugte lang tid på at samle op efter en dag i børnehave. De så slet ikke det samme, men som de selv er inde på, så reagerer børnene der hvor de er mest trygge.
Min søn havde ikke gået der længe før vi snakkede med dem. De indførte time-outs. Ikke negativt, men små pauser, hvor han kunne samle sig selv. Og få ro. Og så forbereder de ham på alt. Og tager ham til side når der er for meget larm, og der skal gives beskeder. Han har ofte 1-1 kontakt, selv om de ikke har normering til det.
Jeg har fået en helt anden dreng. Og nu når han har gået der længere tid, er han også begyndt at reagere lidt dernede. Så de er nu selv meget mere obs. Og informere altid, hvis de har lavet andet end de plejer. Så jeg kan hjælpe ham med at bearbejde det. For det er her min dreng har brug for hjælp.
Om han er særlig sensitiv eller ej, er jeg ligeglad med. Tiltagene virker, og det er FEDT. Han trives nu både hjemme og i børnehaven
Vi har enkelte dage hvor det går skævt, men det er mest fordi vi voksne slækker på rutinerne, eller der sker noget uventet i børnehaven 
Hvad jeg egentlig ville sige, var at BANK i bordet, og foreslå selv hvad du tror kan hjælpe din søn. Så har pædagogerne noget konkret at gå efter.
Anmeld