Hvem laver undersøgelsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.267 visninger
48 svar
73 synes godt om
1. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hvis man gerne vil testes for sensitivitet, hvem skal man så kontakte?

Både i forhold til barnet men også os voksne?

udfra alt hvad jeg indtil nu har kunnet læse mig frem til så er vi alle 3 herhjemme sensitive i større og mindre grad i hver vores retning.

MEN det ville være rart at få en professionelt uddannet person til at sige det samme så jeg ikke bare virker hysterisk eller som om jeg prøver at skyde skylden videre for mine egne manglende evner som mor...

Så nogen der ved hvor jeg skal starte henne???

SP er ikke meget for det da de ikke mener der er grund til at få "diagnose" på for når vi siger det så passer det selvfølgelig...

Lægen ved ikke rigtig hvem der kan gøre det og henviste os til SP...

Så føler mig lidt lost lige nu i søgen efter at få friske øjne på der kan hjælpe med at give os de rigtige redskaber til vores familie og som tager hensyn til hver af os som individer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

bøllen

Wampires skriver:

Hvis man gerne vil testes for sensitivitet, hvem skal man så kontakte?

Både i forhold til barnet men også os voksne?

udfra alt hvad jeg indtil nu har kunnet læse mig frem til så er vi alle 3 herhjemme sensitive i større og mindre grad i hver vores retning.

MEN det ville være rart at få en professionelt uddannet person til at sige det samme så jeg ikke bare virker hysterisk eller som om jeg prøver at skyde skylden videre for mine egne manglende evner som mor...

Så nogen der ved hvor jeg skal starte henne???

SP er ikke meget for det da de ikke mener der er grund til at få "diagnose" på for når vi siger det så passer det selvfølgelig...

Lægen ved ikke rigtig hvem der kan gøre det og henviste os til SP...

Så føler mig lidt lost lige nu i søgen efter at få friske øjne på der kan hjælpe med at give os de rigtige redskaber til vores familie og som tager hensyn til hver af os som individer...

Her er begge mine testet gennem fys på sygehuset. Børnehaven & vi forældre udfyldte et skema . 

Vil skyde på i skal igennem fys eller ergoterapeut . Det kan man i gøre igennem ppr eller via egen læge 

Anmeld

1. januar 2015

IngenKoPåIsen

Sensitiv er ikke en diagnose men et karaktertræk, ikke andet. Tror snart sensitiv bliver det nye ADHD. Hvad vil det gøre af forskel for dig at få det og vide af andre? Min datter havde også træk af at være sensitiv da hun var lille, nu er hun 5 år og har ikke rigtig nogle tegn på det mere. Måske fordi hun aldrig er blevet stigmatiseret? 

Anmeld

1. januar 2015

Wampires

Malunsesmutti skriver:

Sensitiv er ikke en diagnose men et karaktertræk, ikke andet. Tror snart sensitiv bliver det nye ADHD. Hvad vil det gøre af forskel for dig at få det og vide af andre? Min datter havde også træk af at være sensitiv da hun var lille, nu er hun 5 år og har ikke rigtig nogle tegn på det mere. Måske fordi hun aldrig er blevet stigmatiseret? 

Ved godt at det ikke er en diagnose derfor det stod i anførselstegn""

Det vil gøre den forskel at der måske bliver lyttet til os som forældre om at sønnen har et behov, fremfor at vi bare fremstår som idioter der ikke ved hvad vi snakker om...

Alle vi siger det til kan også se det, men VS tager ikke hensyn før vi får en professionel til at sige det samme som deres pædagoger også ser og kan nikke genkendende til...

Anmeld

1. januar 2015

Wampires

bøllen skriver:

Her er begge mine testet gennem fys på sygehuset. Børnehaven & vi forældre udfyldte et skema . 

Vil skyde på i skal igennem fys eller ergoterapeut . Det kan man i gøre igennem ppr eller via egen læge 

Okay mange tak

Må se om den nye leder er lidt mere lydhør overfor os forældre og ikke bare er ude på at score ekstra (penge) timer som så bruges på alt muligt andet end det tiltænkte...

Anmeld

1. januar 2015

IngenKoPåIsen

Wampires skriver:

Ved godt at det ikke er en diagnose derfor det stod i anførselstegn""

Det vil gøre den forskel at der måske bliver lyttet til os som forældre om at sønnen har et behov, fremfor at vi bare fremstår som idioter der ikke ved hvad vi snakker om...

Alle vi siger det til kan også se det, men VS tager ikke hensyn før vi får en professionel til at sige det samme som deres pædagoger også ser og kan nikke genkendende til...

Så ville jeg nok klage til leder/kommune i stedet for at stigmatisere mit barn.. Selvfølgelig skal der tages hensyn, men ikke mere end til alle andres karaktertræk som man jo ikke får andre til at udtale sig om.. 

Anmeld

1. januar 2015

bøllen

Malunsesmutti skriver:

Så er din datter jo nok ikke sensitiv  eftersom det jo ikke " forsvinder " ja det er blot et karakter træk men for nogle har det betydning i hverdagen for deres trivsel . At de bliver mødt og set for hvad de er . 

Anmeld

1. januar 2015

bøllen

Wampires skriver:

Okay mange tak

Må se om den nye leder er lidt mere lydhør overfor os forældre og ikke bare er ude på at score ekstra (penge) timer som så bruges på alt muligt andet end det tiltænkte...

Score ekstra penge ?? Den fangede jeg ikke lige 

Anmeld

1. januar 2015

Masig

Find en ergoterapeut med speciale i særligt sensitive personer. Måske kommunen har en tilknyttet...

Anmeld

1. januar 2015

IngenKoPåIsen

bøllen skriver:

Så er din datter jo nok ikke sensitiv  eftersom det jo ikke " forsvinder " ja det er blot et karakter træk men for nogle har det betydning i hverdagen for deres trivsel . At de bliver mødt og set for hvad de er . 

Nej det var hun nok ikke, men det havde hun måske været endnu hvis hun var blevet stemplet til at være det? Det er lige præcis min pointe. Men jeg er også en glad person. Jeg er godt nok ikke glad hele tiden, er jeg så ikke en glad person? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.