EnGodMor skriver:
Jeg forstår slet ikke det med Facebook, med at folk skal dele billeder og diverse opdateringer om alt muligt.
Mange siger at det er for at holde kontakt med familien og vennerne som er langt væk, men der forstår jeg virkelig ikke, hvorfor man ikke kan maile disse billeder eller opdateringer.
Vi har familie som har taget billeder af vores børn, og lagt på Facebook, og det har vi efter andre har fortalt os dette, bedt dem om at slette, men desværre forbliver billederne i cyberspace verden!!!!!
Jeg er så gal over at ligemeget hvad vi Gør, så vil der altid ligger billeder af vores børn på nettet.
Syntes det er så respektløs over for os forældre, som absolut ikke vil have det, og også overfor børnene, som ikke selv har bedt om at ha billeder af sig selv på nettet.
For mig er Facebook noget folk bruger for at få noget manglende opmærksomhed.
Jeg har fået et helt andet indblik i min brors og hans kones hverdag i USA, efter at Facebook er kommet til. I mails skriver vi om de store og vigtige begivenheder, på FB kan jeg følge med i min svigerindes politiske aktiviteter, se fotos af en smuk himmel over L.A, "møde" deres venner og hunde, følge links til artikler om emner, der interesserer dem - og jeg vælger selv til og fra, så jeg ikke behøver følge hver eneste sag, min svigerinde går i selvsving over. De kan på deres side se, at min søn har fået gæs, grine ad hans skøre jokes med vennerne i gymnasiet, se min datters modelfotos, læse om min deltagelse i den skolepolitiske debat - og igen, de vælger selv til og fra.
Vi ser helt andre og bredere dele af hinandens hverdage end tidligere, og jeg føler, jeg kender dem og deres liv på en ganske anden måde end før, hvor vi delte de allerstørste og vigtigste begivenheder og tanker i mails. De små sjove og måske banale, men også basale, hverdagsøjeblikke er guld værd at følge.
Facebook bruges på lige så mange forskellige måder, som der er brugere, og jeg kan da sagtens rynke på næsen over ligegyldige opslag om kagebagning, men i bund og grund er det op til mig at sortere, ligesom jeg gør, når jeg læser avis eller debatfora online. Jeg synes fx heller ikke, at baby.dk er et tåbeligt medie, blot fordi nogle tråde er intetsigende for mig. Folk, der ikke bryder sig om FB, kan jo bare vælge mediet fra - og om ikke andet respektere, at det tydeligvis er til glæde for mange.