At ligge billeder op på face af sine syge børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2014

Hønsemor

Omsorgsgiver skriver:

Det har jeg aldrig forstået hvorfor folk har et behov for at gøre?? 

For mig er det altså privat og ikke noget jeg syntes man skal dele med alle og enhver og ens barn/børn er jo sårbare når de er syge.

Syntes  faktisk ikke at man kan være bekendt at ligge et billede op af sit barn/børn hvor de er skidt tilpas. Jeg ville ihvertfald ikke bryde mig om hvis der blev lagt et billede op af mig når jeg er syg. 

Er der andre der deler samme mening som jeg?? 

Hånden på hjertet? 

Jeg er en af de forfærdelige forældre der lægger billeder op af syge børn.. Grunden? Jeg gør ikke noget mod mine børn jeg ikke gør mod mig selv.. 

For mig handler det ikke om udstilling, som jeg egentlig godt ved det er ligesom alt andet  for mig handler det om at "alm." sygdom faktisk fylder en stor del af mit liv, da jeg har en lille dreng, som ofte er syg og en stor dreng der når han bliver syg så bliver meget syg  ofte hænger sygdom for os sammen med overnatninger på hospitalet og det vil jeg gerne dele med mine venner og familie, da de her kan følge med i stedet for at jeg modtager 20 opkald om dagen, der handler om, hvordan det går.. Via FB kan jeg give et billede og en hurtig update, og efterfølgende bruge tiden på børnene, i stedet for at hænge i telefonen hele tiden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2014

Rockertand

Omsorgsgiver skriver:

For mig er det altså privat og ikke noget jeg syntes man skal dele med alle og enhver og ens barn/børn er jo sårbare når de er syge.

Syntes  faktisk ikke at man kan være bekendt at ligge et billede op af sit barn/børn hvor de er skidt tilpas. Jeg ville ihvertfald ikke bryde mig om hvis der blev lagt et billede op af mig når jeg er syg. 

Enig......og her kommer den værste:

Jeg åbnede en dag FB og fik smækket billedet af en nøgen drengekrop med bar tisser og masser af skoldkopper lige i fjæset, derefter fulgte pigens mave, nedre regioner og ben, også spækket med skoldkopper - postet af en fra min tidligere mødregruppe..........jeg sad bare i flere minutter og kæmpede med en hel masse følelser, det var SÅ grænseoverskridende. Til sidst skrev jeg en meget lang og meget vred privat besked til hende, den blev redigeret mange gange, og da jeg ville sende - var billederne slettet......jeg sad længe og overvejede, om jeg skulle sende alligevel, men endte alligevel med at slette min besked. Jeg er stadig vred over det, kan jeg mærke.

Jeg ved faktisk ikke, hvorfor jeg ikke har slettet hende, hmm.....

Anmeld

27. december 2014

Hønsemor

Rockertand skriver:

Jeg åbnede en dag FB og fik smækket billedet af en nøgen drengekrop med bar tisser og masser af skoldkopper lige i fjæset, derefter fulgte pigens mave, nedre regioner og ben, også spækket med skoldkopper - postet af en fra min tidligere mødregruppe..........jeg sad bare i flere minutter og kæmpede med en hel masse følelser, det var SÅ grænseoverskridende. Til sidst skrev jeg en meget lang og meget vred privat besked til hende, den blev redigeret mange gange, og da jeg ville sende - var billederne slettet......jeg sad længe og overvejede, om jeg skulle sende alligevel, men endte alligevel med at slette min besked. Jeg er stadig vred over det, kan jeg mærke.

Men det jo også disideret grænseoverskridende, ikke kun overfor dig og sikkert også andre siden billedet blev slettet, men især overfor barnet/børnene!

Billeder af børn hvor kønsdele mv. bliver vist frem hører hjemmet private album til!

Anmeld

27. december 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Rockertand skriver:

Ej altså! Sådan noget ligger man da heller ikke op!! Kan godt forstå at du havde lyst til at skrive til hende. Men gade vide hvorfor hun mon slettede billederne igen?? Mon der var andre der havde skrevet til hende og givet hende besked...??.. Eller kunne hun mon selv indse at det nok ikke var så smart.... 

Anmeld

27. december 2014

ModerNatur

Jeg er gammeldags og jyde.. Nuf Said  

Ej jeg fatter det sku ikk.. Og jeg synes ikke det med at "så ved andre nære også hvad der foregår" er noget særligt argument.. Dem jeg har så nært ringer jeg da til eller omvendt hvis de bør vide det.. Under en samtale fortæller man alligevel tusind flere brugbare ting end i en statuslinje på facebook.. Det er et spørgsmål om opmærksomhed hvis man spørger mig.. 

Anmeld

27. december 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ModerNatur skriver:

Jeg er gammeldags og jyde.. Nuf Said  

Ej jeg fatter det sku ikk.. Og jeg synes ikke det med at "så ved andre nære også hvad der foregår" er noget særligt argument.. Dem jeg har så nært ringer jeg da til eller omvendt hvis de bør vide det.. Under en samtale fortæller man alligevel tusind flere brugbare ting end i en statuslinje på facebook.. Det er et spørgsmål om opmærksomhed hvis man spørger mig.. 

Alt på FB er vel et spørgsmål om opmærksomhed. 

Anmeld

27. december 2014

ModerNatur

Mor og meget mere skriver:

Alt på FB er vel et spørgsmål om opmærksomhed. 

Mere eller mindre.. Det kan faktisk også være ganske nyttigt uden at være det.. 

Anmeld

28. december 2014

ESV

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har slet ikke billeder af mit barn på facebook så nej heller ikke når hun er syg

Anmeld

28. december 2014

TNBC

Omsorgsgiver skriver:

Ej altså! Sådan noget ligger man da heller ikke op!! Kan godt forstå at du havde lyst til at skrive til hende. Men gade vide hvorfor hun mon slettede billederne igen?? Mon der var andre der havde skrevet til hende og givet hende besked...??.. Eller kunne hun mon selv indse at det nok ikke var så smart.... 

De er sikkert blevet meldt, billederne altså. Der må jo ikke være nøgenhed på fb.

Min svoger anmelder alt han ikke mener bør være på fb..

Anmeld

28. december 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Yurie skriver:

De er sikkert blevet meldt, billederne altså. Der må jo ikke være nøgenhed på fb.

Min svoger anmelder alt han ikke mener bør være på fb..

Ja sikkert nok. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.