Sprit25 skriver:
Se, det giver mening for mig! Naturligvis skal du dele når hun har fødselsdag osv og naturligvis skal du bearbejde din sorg og for mig giver det meninh i et lukket forum.
Men nu ser jeg også facebook som en overfladisk kommunaktionsform hvor der er lidt mere plads til gak og løjer og derfor ville jeg ikke dele billedern af min syge datter. I mine øjne rager det ikke min tidligere kollegaer at hun er syg og tror faktisk også de er lidt ligeglad. Nu deler jeg generelt ikke mange billeder af min datter og hvis de vil se hende må de komme
men dem der deler af døde børn, syge børn med slanger osv forstår jeg slet ikke og i min verden har de misforstået facebook konceptet.
Men nogen har jo kun haft deres børn som døde, for dem er de børn utroligt smukke - jeg ved ikke hvor mange der deler, men ved det bliver debatteret ofte på de lukkede fora: jeg har så neget lyst til at vise mit smukke barn, for jeg er stolt, men kan jeg det?
Med hensyn til syge børn (alvorligt syge) gælder jo det samme, det er deres hverdag, det er deres smukke børn også med slanger. Det kan fx være et for tidligt født, den mor eller far er jo præcis lige så stolt som jeg var da jeg lå med min 4 kilos baby.
Jeg kan sagtens forstå den side af verden er hård at få i synet når man tror man får sjov og spas, men der er jeg nok lidt hård og sige: man kan lukke billedet, man kan blokere, man slette osv. De der står midt i det, har ikke den mulighed og har de det behov så fred være med det. Men okay for mig er billeder af døde børn ikke uhyggelige, de er ikke grænseoverskridende, jeg har set mange nu, så jeg ser smukke børn og mit hjerte smerter over de ikke fik lov til livet.
Meget syge børn som ikke er nyfødte (for dem er jeg også vant til desværre), det gør for ondt til jeg kan kigge længe, den verden rummer jeg sjældent at åbne ind til måske fordi jeg stadig ikke kan tro på jeg rent faktisk har fået mine mirakler og de får lov at blive her. Men jeg forstår behovet for at dele også den side af tilværelsen, at forældrene ikke ser andet end deres smukke barn. Og ja så scroller jeg bare hurtigt videre, og husker mig selv på, jeg måske kan finde overskuddet til at skrive en besked hvis det er nogen tilpas tæt på.