At ligge billeder op på face af sine syge børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2014

Isabella_mor

Jeg har det sådan at de mennesker jeg er venner med på face, er folk jeg kender. Dvs det er ikke folk som bare er random venner med mig på face bare fordi. 

Så jeg deler faktisk ikke noget på face som jeg ikke ville dele med mine venner. 

Jeg deler det ikke med offentligheden i et åbent forum om her, hvis det er personfølsomme emner. 

Og så er jeg også af den holdning at hvis de venner jeg har, ikke bryder sig om dey jeg deler, så tvinger jeg dem ikke til at følge med. De kan vælge mig fra, enten som ven eller slå mine opdateringer fra. Sådan et det. Jeg har selv valgt de mennesker der kan følge med på facebook. Det er ikke noget alle kan se, når de ikke er mine venner. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2014

lineog4

Sprit25 skriver:

Se, det giver mening for mig! Naturligvis skal du dele når hun har fødselsdag osv og naturligvis skal du bearbejde din sorg og for mig giver det meninh i et lukket forum. 

Men nu ser jeg også facebook som en overfladisk kommunaktionsform hvor der er lidt mere plads til gak og løjer og derfor ville jeg ikke dele billedern af min syge datter. I mine øjne rager det ikke min tidligere kollegaer at hun er syg og tror faktisk også de er lidt ligeglad. Nu deler jeg generelt ikke mange billeder af min datter og hvis de vil se hende må de komme 

men dem der deler af døde børn, syge børn med slanger osv forstår jeg slet ikke og i min verden har de misforstået facebook konceptet. 

Men nogen har jo kun haft deres børn som døde, for dem er de børn utroligt smukke - jeg ved ikke hvor mange der deler, men ved det bliver debatteret ofte på de lukkede fora: jeg har så neget lyst til at vise mit smukke barn, for jeg er stolt, men kan jeg det?

Med hensyn til syge børn (alvorligt syge) gælder jo det samme, det er deres hverdag, det er deres smukke børn også med slanger. Det kan fx være et for tidligt født, den mor eller far er jo præcis lige så stolt som jeg var da jeg lå med min 4 kilos baby.

Jeg kan sagtens forstå den side af verden er hård at få i synet når man tror man får sjov og spas, men der er jeg nok lidt hård og sige: man kan lukke billedet, man kan blokere, man slette osv. De der står midt i det, har ikke den mulighed og har de det behov så fred være med det. Men okay for mig er billeder af døde børn ikke uhyggelige, de er ikke grænseoverskridende, jeg har set  mange nu, så jeg ser smukke børn og mit hjerte smerter over de ikke fik lov til livet.

Meget syge børn som ikke er nyfødte (for dem er jeg også vant til desværre), det gør for ondt til jeg kan kigge længe, den verden rummer jeg sjældent at åbne ind til måske fordi jeg stadig ikke kan tro på jeg rent faktisk har fået mine mirakler og de får lov at blive her. Men jeg forstår behovet for at dele også den side af tilværelsen, at forældrene ikke ser andet end deres smukke barn. Og ja så scroller jeg bare hurtigt videre, og husker mig selv på, jeg måske kan finde overskuddet til at skrive en besked hvis det er nogen tilpas tæt på.

Anmeld

28. december 2014

Sprit25

lineog4 skriver:

Men nogen har jo kun haft deres børn som døde, for dem er de børn utroligt smukke - jeg ved ikke hvor mange der deler, men ved det bliver debatteret ofte på de lukkede fora: jeg har så neget lyst til at vise mit smukke barn, for jeg er stolt, men kan jeg det?

Med hensyn til syge børn (alvorligt syge) gælder jo det samme, det er deres hverdag, det er deres smukke børn også med slanger. Det kan fx være et for tidligt født, den mor eller far er jo præcis lige så stolt som jeg var da jeg lå med min 4 kilos baby.

Jeg kan sagtens forstå den side af verden er hård at få i synet når man tror man får sjov og spas, men der er jeg nok lidt hård og sige: man kan lukke billedet, man kan blokere, man slette osv. De der står midt i det, har ikke den mulighed og har de det behov så fred være med det. Men okay for mig er billeder af døde børn ikke uhyggelige, de er ikke grænseoverskridende, jeg har set  mange nu, så jeg ser smukke børn og mit hjerte smerter over de ikke fik lov til livet.

Meget syge børn som ikke er nyfødte (for dem er jeg også vant til desværre), det gør for ondt til jeg kan kigge længe, den verden rummer jeg sjældent at åbne ind til måske fordi jeg stadig ikke kan tro på jeg rent faktisk har fået mine mirakler og de får lov at blive her. Men jeg forstår behovet for at dele også den side af tilværelsen, at forældrene ikke ser andet end deres smukke barn. Og ja så scroller jeg bare hurtigt videre, og husker mig selv på, jeg måske kan finde overskuddet til at skrive en besked hvis det er nogen tilpas tæt på.

I de tilfælde ville jeg så lave en blog og linke til den hvis folk havde interesse omkring det. Det var det jeg gjorde med min fødselsreaktion, hvilket så også resulterede i at jeg til en fest fik en masse hvordan går det spørgsmål af den overfladiske karakter som gik hen og blev meget dybe da jeg åbnede op. 

Endnu en af grundende til jeg er i mod det skyldes jeg ved at hver enkelt ting du ligger op ejer facebook og må i princippet videregive. Og ingen skal eje et billede af mit barn udover mig og slet ikke i et sårbart moment. 

Anmeld

28. december 2014

Nystart

Jeg har kun fb for at holde kontakten til familie i dk og i udlandet.... Jeg har få enkelt andre men de er på begrænset hvor de ikke kan se billeder, status osv medmindre jeg manuelt går ind og gør så de kan...

For mig er der forskel på at smide alt op hvor alle kan se, og smide noget op hvor det kun er de aller nærmeste 

Anmeld

28. december 2014

lineog4

Sprit25 skriver:

I de tilfælde ville jeg så lave en blog og linke til den hvis folk havde interesse omkring det. Det var det jeg gjorde med min fødselsreaktion, hvilket så også resulterede i at jeg til en fest fik en masse hvordan går det spørgsmål af den overfladiske karakter som gik hen og blev meget dybe da jeg åbnede op. 

Endnu en af grundende til jeg er i mod det skyldes jeg ved at hver enkelt ting du ligger op ejer facebook og må i princippet videregive. Og ingen skal eje et billede af mit barn udover mig og slet ikke i et sårbart moment. 

Det med facebook ejer, kan du have ret i. Men tror vi er mange der glemmer det  Og ja man kan vælge din måde - jeg har selv haft det sådan, de fleste tanker og billeder (og tror sågar det af hende død er der) er på en hjemmeside. Men mange gange er det bare en nemmere og hurtigere kontakt via facebook.

Anmeld

29. december 2014

Chevro

Omsorgsgiver skriver:

Det har jeg aldrig forstået hvorfor folk har et behov for at gøre?? 

For mig er det altså privat og ikke noget jeg syntes man skal dele med alle og enhver og ens barn/børn er jo sårbare når de er syge.

Syntes  faktisk ikke at man kan være bekendt at ligge et billede op af sit barn/børn hvor de er skidt tilpas. Jeg ville ihvertfald ikke bryde mig om hvis der blev lagt et billede op af mig når jeg er syg. 

Er der andre der deler samme mening som jeg?? 

Nej, der er som om størstedelen af alt der ligges på Facebook er for at få respekt, eller ønk!  

Jeg har droppet og lukket Facebook helt ned! Jeg kan simpelthen få fnidder af alt det lort der ligges ind. Og det meste er totalt platte ting, som resten af verden er pænt ligeglade med.  Det er som om at folk skal se SÅ lykkelige ud, på alle de billeder der ligges op. Og hvor mange er i virkeligheden dét!? Det er så falsk.. 

Så ville aldrig udstille nogen, og slet ikke mine børn på den måde. Alle må og kan jo bruge de billeder der ligges op på Facebook. Og det er forkasteligt! 

Anmeld

29. december 2014

Rengyduck

Jeg venter mit første barn til juli. Faren og jeg er blevet enige om, at der på ingen måde bliver lagt billeder på FB, Instagram eller nogen andre sociale medier. Når barnet er gammelt nok til selv at forstå det og vælge til eller fra, er det selvfølgelig en anden sag ... men indtil de selv kan sige fra, gør vi det for dem. Hvis folk har lyst til at få billeder af dem, må de sende penge til et frimærke 

Anmeld

29. december 2014

EnGodMor

Jeg forstår slet ikke det med Facebook, med at folk skal dele billeder og diverse opdateringer om alt muligt. 

Mange siger at det er for at holde kontakt med familien og vennerne som er langt væk, men der forstår jeg virkelig ikke, hvorfor man ikke kan maile disse billeder eller opdateringer. 

Vi har familie som har taget billeder af vores børn, og lagt på Facebook, og det har vi efter andre har fortalt os dette, bedt dem om at slette, men desværre forbliver billederne i cyberspace verden!!!!! 

Jeg er så gal over at ligemeget hvad vi Gør, så vil der altid ligger billeder af vores børn på nettet. 

Syntes det er så respektløs over for os forældre, som absolut ikke vil have det, og også overfor børnene, som ikke selv har bedt om at ha billeder af sig selv på nettet. 

For mig er Facebook noget folk bruger for at få noget manglende opmærksomhed.

Anmeld

29. december 2014

lineog4

EnGodMor skriver:

Jeg forstår slet ikke det med Facebook, med at folk skal dele billeder og diverse opdateringer om alt muligt. 

Mange siger at det er for at holde kontakt med familien og vennerne som er langt væk, men der forstår jeg virkelig ikke, hvorfor man ikke kan maile disse billeder eller opdateringer. 

Vi har familie som har taget billeder af vores børn, og lagt på Facebook, og det har vi efter andre har fortalt os dette, bedt dem om at slette, men desværre forbliver billederne i cyberspace verden!!!!! 

Jeg er så gal over at ligemeget hvad vi Gør, så vil der altid ligger billeder af vores børn på nettet. 

Syntes det er så respektløs over for os forældre, som absolut ikke vil have det, og også overfor børnene, som ikke selv har bedt om at ha billeder af sig selv på nettet. 

For mig er Facebook noget folk bruger for at få noget manglende opmærksomhed.

Min familie i Italien er virkelig computerhulemænd, men facebook har  de fundet ud af 

Derudover npr du dem alle sammen med et tryk og man skal ikke skrive noget særligt til dem personligt. 

Anmeld

29. december 2014

Sprit25

lineog4 skriver:

Min familie i Italien er virkelig computerhulemænd, men facebook har  de fundet ud af 

Derudover npr du dem alle sammen med et tryk og man skal ikke skrive noget særligt til dem personligt. 

Men hvis du alligevel bruger facebook fordi du ikke gider at kontakte dem personligt hvorfor så holde kontakten?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.