Samværs spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Altså jeg tænker at hvis han ønsker at hun skal have noget extra fint på til jul, så må han da selv købe det. Går ik ud fra hun går i laser til hverdag, så hendes alm tøj er da rigeligt fint!

Ang om du må køre hvis han ik er der til tiden, så vil nok lige tjekke med sf i morgen. Men han er da en klovn hvis ik han ka planlægge at hente begge sine børn inden kl 15.15. Vh stine

Nej hendes hverdags tøj er abselut ikke laser og sket ikke da det hun har er under 3 uger gammelt pga hun er vokset så meget.

tænker bare at det er træls vis vi så skal havde ødelagt vores juleaften pga han ikke kan være der til tiden.

han køre endda næsten forbi os når han skal hente sønnen, men vil ikke hente hende først 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2014

mpr

Anonym skriver:

Han får også gerne tøj med til hende og gør alt for at kunne give pænt tøj med vis det er ønsket men lige denne gang er det desværre rigtig svært da det er blevet for småt og han først skriver det idag så jeg kun har imorgen til det vis det var.

jeg har prøvet at få en fast tid aftalt men dette har ikke kunne lade sig gøre da han ikke lige viste hvordan hans dag så ud 

da jeg foreslog at han fik hende dagen før evt at jeg afleverede hende hos ham D.23 afviste han det blankt allerede for flere måneder siden, med den begrundelse at han fandeme havde børn nok i julen 

vores datter har han kun 24,25 og 31.men han skal havde sønnen alle dage fra D.24 -2 januar så han mente at det var rigelig og hun derfor ikke kunne komme D.23 om eftermiddagen/aftenen 

så må du skrive til ham at han selv må sørge for det så han ikke står d. 24 og ikke har noget fordi han først finder ud af det når hun er kommet. så har han i det mindste i morgen til at få det gjort. 

jamen igen så må du sige han skal være der senest 14.30 ellers må han hente hende hvor end i er. og så må i lige i sf så der kommer helt styr på de ferier der. Præcis klokke slet med afhentning og aflevering så er der intet at diskutere. 

Anmeld

22. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Nej hendes hverdags tøj er abselut ikke laser og sket ikke da det hun har er under 3 uger gammelt pga hun er vokset så meget.

tænker bare at det er træls vis vi så skal havde ødelagt vores juleaften pga han ikke kan være der til tiden.

han køre endda næsten forbi os når han skal hente sønnen, men vil ikke hente hende først 

Han lyder mere intresseret i sin søn, end jeres datter.
Han gider ikke engang tage hende med, når han kører lige forbi. Hvad er han for en hønisse?

Jeg ville skrive/ringe, og sige, at hvis han ikke tager hende med på vejen, jamen så må han hente hende hvor I er, for I venter ikke. Når klokken er 15:15 er i kørt, så hvis han ikke har hentet hende, må han bare komme og hente hende hvor I er.

Og så må han sku gå ud og købe en kjole selv, de koster ikke en herregård, og så kan han selv bestemme hvad hun har på.

To børn er sku ikke mange børn at have over julen, du har det til hverdag.. Han må sku mande sig lidt op.

Anmeld

22. december 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Han lyder mere intresseret i sin søn, end jeres datter.
Han gider ikke engang tage hende med, når han kører lige forbi. Hvad er han for en hønisse?

Jeg ville skrive/ringe, og sige, at hvis han ikke tager hende med på vejen, jamen så må han hente hende hvor I er, for I venter ikke. Når klokken er 15:15 er i kørt, så hvis han ikke har hentet hende, må han bare komme og hente hende hvor I er.

Og så må han sku gå ud og købe en kjole selv, de koster ikke en herregård, og så kan han selv bestemme hvad hun har på.

To børn er sku ikke mange børn at have over julen, du har det til hverdag.. Han må sku mande sig lidt op.

På mange punkter virker det som om at sønnen kommer først og hun bare er et vedhæng som

man skal havde når det passer ind for ham fordi han betaler til hende hver måned...

allerede nu har han aflyst første samværs weekend med hende i det nye år da hans mor ikke kan havde hende og han har sagt ja til frivilligt arbejde i en sportshal den weekend 

jeg nyder at havde min store pige og sær at havde begge mine piger hos mig men syntes det er rigtig sørgeligt for hende at hun ikke er mere værd fra modsatte side 

Anmeld

22. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

På mange punkter virker det som om at sønnen kommer først og hun bare er et vedhæng som

man skal havde når det passer ind for ham fordi han betaler til hende hver måned...

allerede nu har han aflyst første samværs weekend med hende i det nye år da hans mor ikke kan havde hende og han har sagt ja til frivilligt arbejde i en sportshal den weekend 

jeg nyder at havde min store pige og sær at havde begge mine piger hos mig men syntes det er rigtig sørgeligt for hende at hun ikke er mere værd fra modsatte side 

Ja, det lyder som om han er vigtigere. Hvilket er synd for pigen.

Hvor gammel er pigen? Og han skal vel ikke være i sportshallen i 48timer i træk? Hvis hun er gammel nok kan hun vel være med?

Det lyder som om han prøver at undgå at skulle være sammen med hende.,

Jeg tror I skal have en snak omkring samværet af jeres datter..

Anmeld

23. december 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja, det lyder som om han er vigtigere. Hvilket er synd for pigen.

Hvor gammel er pigen? Og han skal vel ikke være i sportshallen i 48timer i træk? Hvis hun er gammel nok kan hun vel være med?

Det lyder som om han prøver at undgå at skulle være sammen med hende.,

Jeg tror I skal have en snak omkring samværet af jeres datter..

Hun blev 7 år for nogle måneder siden.

ofte er det farmor der har dem i weekenderne i en eller to dage da han skal i sportshaller.

flere fange gennem tiden har der været perioder hvor han slet ikke har haft tid til at havde hende nogle uger i træk og der ser de så slet ikke hinanden da han aldrig har tid til at komme til arrengementer på skole eller ligenede.

og op til flere gange gennem de sidste to- tre år har vores pige direkte kommet og sagt at hun ikke ønsker at komme hjem til ham da han alligevel ikke er der 

jeg vil ikke presse hende afsted så de tidspunkter ringer jeg og fortæller hendes far hvad hun har fortalt hun ønsker men han vil ikke tale med mig og samværet, der vil han snakke med hende selv.

han får gerne lov at snakke med hende i telefonen når det er, den kommer på medhør da han plejer at blive sur på hende og skælde hende ud over at hun ikke har lyst til at komme i weekenderne.

SomRegl slutter han samtalen med hende ved at sige at så må hun jo fortælle mig når hun engang gider se ham igen og så må vi ringe til ham så ser han om han har tid til det 

Anmeld

23. december 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Det lyder ærligt talt som om han er ligeglad med hende... jeg synes du i det nye år skal få lavet en samværsaftale med faste tider... f.eks. at hun skal hentes mellem 13 og 14... hvis han ikke vil sætte sig ned og lave sådan en aftale, så må I om statsamtet...

Jeg ved min veninde har sådan at hendes eks skal hente inden 15, tror jeg det er, og hvis han ikke har hentet, eller meldt hvorfor han er forsinket, så har hun ret til at tage deres børn med til hendes jule-/nytårsaftaler...

Anmeld

23. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hun blev 7 år for nogle måneder siden.

ofte er det farmor der har dem i weekenderne i en eller to dage da han skal i sportshaller.

flere fange gennem tiden har der været perioder hvor han slet ikke har haft tid til at havde hende nogle uger i træk og der ser de så slet ikke hinanden da han aldrig har tid til at komme til arrengementer på skole eller ligenede.

og op til flere gange gennem de sidste to- tre år har vores pige direkte kommet og sagt at hun ikke ønsker at komme hjem til ham da han alligevel ikke er der 

jeg vil ikke presse hende afsted så de tidspunkter ringer jeg og fortæller hendes far hvad hun har fortalt hun ønsker men han vil ikke tale med mig og samværet, der vil han snakke med hende selv.

han får gerne lov at snakke med hende i telefonen når det er, den kommer på medhør da han plejer at blive sur på hende og skælde hende ud over at hun ikke har lyst til at komme i weekenderne.

SomRegl slutter han samtalen med hende ved at sige at så må hun jo fortælle mig når hun engang gider se ham igen og så må vi ringe til ham så ser han om han har tid til det 

Jeg synes I skal have snakket om samvær..

Men jeg kom til at tænke på en ting, hvordan er dit forhold til farmor? For hvis hun alligevel er deroppe, kunne det tænkes at hun måske vil have hende på samvær den der 2.weekend, sådan så pigen har noget fast og noget at glæde sig til.

For når pigen ligefrem ikke gider hen til sin far, jeg gætter på at det er fordi hun føler sig svigtet, og det er synd for hende. Hun skal føle sig elsket og at nogen gider at være sammen med hende.

Anmeld

23. december 2014

sne190810

Sikke nogle sørgelige konklusioner, der kommer til efter bare en side. Stakkels mand. 

Som PernilleogLouis skriver er det dig som skal sørge for tøj, da du modtager diverse økonomiske ydelser, til netop at sørge for det. Bum bum, og hvis min datter på 3 uger var vokset ud af ALT sit tøj, ville jeg nok alligevel på en eller anden måde finde nogle småpenge til en kjole. Jeg ved H&M har udsalg allerede nu, hvor man kan finde en fin kjole til under 100 kr... 
Men det kommer jo an på hvad man gider, jeg havde personligt selv sørget for min datter havde noget pænt tøj at tage på en juleaften - også selvom jeg havde et horn i siden på faren over diverse andre ting (som det lyder til her) fordi jeg ved hvor meget det ville betyde for hende. 

Det er jo trods alt din datter handler om, ik?  

Tidspunkt ift at hente/aflevere ...  kan det tænkes at han også har en dagsplan som skal holde? selvfølgelig kommer han da og henter sin datter juleaften, herregud. Hvis det er så firkantet med jeres kørselstidspunkt, hvorfor er det så ikke blevet gjort klar noget før? 

Anmeld

23. december 2014

Wik

Du kan være totalt ligeglad med det "fine" tøj til jul, Du giver lidt af hvert med, og noget der lidt fint efter din smag, der er relativt hvad der er fint mv. Hvis han ikke er vild med det, så må han jo selv hoste op. Der er mange der pakker tøj med til faren og det er også helt fint du gør alt det, men du skal ikke gøre en masse fordi han vil det ene eller andet. 

Ja, du har nu varslet at du skal kører 15.15 er han der ikke og ikke er på trapperne så mp du køre, og han lige efter. Du skal ikke skabe en masse dårlig stemning over det, bliver han vred må du sige at du sagde hvad tid du skulle køre og kan ikke sidde forgæves hvis han ikke kan overholde sin tid. Thats it. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.