Samværs spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.966 visninger
43 svar
19 synes godt om
22. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg er lidt i tvivl om noget ang min datters samvær med hendes far.

han har hende hver anden weekend og skal i år havde hende jule aften samt nytårs aften.

hun får tøj med på weekend hos far da han ikke vil bruge penge på det når hun kun er der hver anden weekend, hvilke jeg syntes er helt ok og hun får tøj med efter årstiden.

men nu har han flere gange bedt om

at hun skal havde noget pænt tøj eller pæn kjole med, dette har hun fået i det omfang jeg kan give med.

nu er hun så lige vokset ud af alt sit tøj på 14 dage og jeg har kun lige kunne købe det mest nødvendige også da hun heldigvis får meget tøj i julegave fra min familie.

men det gør bare at hun ikke kan passe nogle af sine pæne kjoler og igen idag har far bedt om at hun skal havde pænt tøj med til juleaften ��

skal jeg så finde penge i en økonomi som på nuværende tidspunkt er ikke eksisterende, for at købe pænt tøj til hende fordi far vil havde det eller skal jeg blot sørger for hun har tøj med som ellers..?

ud over det har han i 3 uger fået afvide at jeg og min anden datter skal holde jul hos familie og har en aftale om at vi skal være der senest kl 16.

så vi skal køre hjemme fra senest 15.15 for at nå det med trafikken og han meddeler så i denne weekend at han skal hente sin søn mellem 13 og 15 på onsdag.

hans søn bor ca 30 minutter i bil fra os i normal hverdags trafik.

påminder ham så om vi skal afsted senest kl 15.15 og til det svare han bare "så må vi jo håbe det passer" ��

Er det bare mig der tænker at han mener jeg så bare igen (er sket mange gange) må rykke mine aftaler eller planer.?

vis ikke han er der 15.15 kan jeg så tillade mig at tage hende med til der hvor vi skal være og så han evt kan hente hende der.? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2014

Muffinmus

Festkjoler sælges til 30-100 kr på DBA, fortæl ham det

Men ja, sig du kører senest 15.15 på er han der ikke der, må han hente hende der hvor i skal hen, det synes jeg er fair nok.

Anmeld

22. december 2014

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Festkjoler sælges til 30-100 kr på DBA, fortæl ham det

Men ja, sig du kører senest 15.15 på er han der ikke der, må han hente hende der hvor i skal hen, det synes jeg er fair nok.

Det har jeg prøvet at fortælle ham men han vil ikke bruge så meget som 5 kr på et par sokker til hende 

tak jeg var nemlig i tvivl om jeg ville være gal på den vis jeg så bare skrev til ham 5 minutter før vi kørte at nu vi kørte om 5 minutter og vis ikke han var der måtte han hente hende ude hvor vi skal være.

har idag skrevet at vi SKAL køre 15.15 

Anmeld

22. december 2014

mpr

Jeg er lidt i tvivl om noget ang min datters samvær med hendes far.

han har hende hver anden weekend og skal i år havde hende jule aften samt nytårs aften.

hun får tøj med på weekend hos far da han ikke vil bruge penge på det når hun kun er der hver anden weekend, hvilke jeg syntes er helt ok og hun får tøj med efter årstiden.

men nu har han flere gange bedt om

at hun skal havde noget pænt tøj eller pæn kjole med, dette har hun fået i det omfang jeg kan give med.

nu er hun så lige vokset ud af alt sit tøj på 14 dage og jeg har kun lige kunne købe det mest nødvendige også da hun heldigvis får meget tøj i julegave fra min familie.

men det gør bare at hun ikke kan passe nogle af sine pæne kjoler og igen idag har far bedt om at hun skal havde pænt tøj med til juleaften ��

skal jeg så finde penge i en økonomi som på nuværende tidspunkt er ikke eksisterende, for at købe pænt tøj til hende fordi far vil havde det eller skal jeg blot sørger for hun har tøj med som ellers..?

ud over det har han i 3 uger fået afvide at jeg og min anden datter skal holde jul hos familie og har en aftale om at vi skal være der senest kl 16.

så vi skal køre hjemme fra senest 15.15 for at nå det med trafikken og han meddeler så i denne weekend at han skal hente sin søn mellem 13 og 15 på onsdag.

hans søn bor ca 30 minutter i bil fra os i normal hverdags trafik.

påminder ham så om vi skal afsted senest kl 15.15 og til det svare han bare "så må vi jo håbe det passer" ��

Er det bare mig der tænker at han mener jeg så bare igen (er sket mange gange) må rykke mine aftaler eller planer.?

vis ikke han er der 15.15 kan jeg så tillade mig at tage hende med til der hvor vi skal være og så han evt kan hente hende der.? 

Altså du har pligt til at sørge for tøj, det kan aldrig være ham der skal sørge for det. Ved ikke om det gælder for fest tøj.. Med hensyn til at hente hende, det skulle i have aftalt for lang tid siden, i skal aftale præcis klokke slet for hvornår han skal have hentet hende om han så må hente hende aftenen før så må det være det hvis det er så vigtigt for jer at komme afsted senest 15.15. 

Du må i princippet sige at hvis han ikke har hentet hende senest kl 14.30 evt  så i ikke bliver stressede, så må han hente hende der hvor der holdes jul, så tror jeg helt sikkert han nok skal hente hende til tiden hvis det ligger langt væk. 

Anmeld

22. december 2014

PernilleogLouis

Ja du har jo pligt til at sørge for tøjet men han kan jo nok ikke ligefrem forlange at det skal være noget bestemt tøj. Personligt havde jeg alligevel, af mig selv, sørget for at give min dreng noget pænt tøj med til juleaften - ville du ikke også ha givet hende noget pænt på hvis hun skulle være hos dig?

Anmeld

22. december 2014

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Altså du har pligt til at sørge for tøj, det kan aldrig være ham der skal sørge for det. Ved ikke om det gælder for fest tøj.. Med hensyn til at hente hende, det skulle i have aftalt for lang tid siden, i skal aftale præcis klokke slet for hvornår han skal have hentet hende om han så må hente hende aftenen før så må det være det hvis det er så vigtigt for jer at komme afsted senest 15.15. 

Du må i princippet sige at hvis han ikke har hentet hende senest kl 14.30 evt  så i ikke bliver stressede, så må han hente hende der hvor der holdes jul, så tror jeg helt sikkert han nok skal hente hende til tiden hvis det ligger langt væk. 

Han får også gerne tøj med til hende og gør alt for at kunne give pænt tøj med vis det er ønsket men lige denne gang er det desværre rigtig svært da det er blevet for småt og han først skriver det idag så jeg kun har imorgen til det vis det var.

jeg har prøvet at få en fast tid aftalt men dette har ikke kunne lade sig gøre da han ikke lige viste hvordan hans dag så ud 

da jeg foreslog at han fik hende dagen før evt at jeg afleverede hende hos ham D.23 afviste han det blankt allerede for flere måneder siden, med den begrundelse at han fandeme havde børn nok i julen 

vores datter har han kun 24,25 og 31.men han skal havde sønnen alle dage fra D.24 -2 januar så han mente at det var rigelig og hun derfor ikke kunne komme D.23 om eftermiddagen/aftenen 

Anmeld

22. december 2014

anna111

Profilbillede for anna111

Du skal bare sørger for hun har tøj med efter årstiderne så hun kan få tøj på kroppen vil ikke mene du skal sørger for fest tøj. 

Så skriv til ham som det er at hun lige er vokset ud af alt sit tøj og du har ikke råd til fest tøj så vis han mener hun skal have pænt tøj på må han selv købe dette. 

Og du self nok skal søger for det almindelige hverdags tøj da det er det vigtigste  

Anmeld

22. december 2014

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Ja du har jo pligt til at sørge for tøjet men han kan jo nok ikke ligefrem forlange at det skal være noget bestemt tøj. Personligt havde jeg alligevel, af mig selv, sørget for at give min dreng noget pænt tøj med til juleaften - ville du ikke også ha givet hende noget pænt på hvis hun skulle være hos dig?

Hun har altid tøj med og er der ingen problemer i.

men den pæne kjole hun fik i fødselsdagsgave (oktober) som var meningen hun skulle bruge er hun desværre vokset ud af 

Anmeld

22. december 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså jeg tænker at hvis han ønsker at hun skal have noget extra fint på til jul, så må han da selv købe det. Går ik ud fra hun går i laser til hverdag, så hendes alm tøj er da rigeligt fint!

Ang om du må køre hvis han ik er der til tiden, så vil nok lige tjekke med sf i morgen. Men han er da en klovn hvis ik han ka planlægge at hente begge sine børn inden kl 15.15. Vh stine

Anmeld

22. december 2014

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Du skal bare sørger for hun har tøj med efter årstiderne så hun kan få tøj på kroppen vil ikke mene du skal sørger for fest tøj. 

Så skriv til ham som det er at hun lige er vokset ud af alt sit tøj og du har ikke råd til fest tøj så vis han mener hun skal have pænt tøj på må han selv købe dette. 

Og du self nok skal søger for det almindelige hverdags tøj da det er det vigtigste  

Han fik afvide i torsdags at hun var vokset ud af alt sit tøj da han også der ville havde hun havde fest tøj med i weekenden og skrev at jeg ville se hvad jeg kunne gøre da hun lige var vokset ud af sit tøj..

hendet tøj er ikke slidt eller noget da da er nyt efter som hun lige har fået det mest nødvendige da det andet var for småt �� men efter som det er koldt har jeg ikke valgt at perotere kjoler 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.