Nægte at udlevere datter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej piger. 

Min datter er 18 måneder. Min ex og jeg er i dén grad uenige om hvor mange overnatninger hun skal være hos ham i træk. Jeg synes to, han synes tre. 

Vi har fælles forældremyndighed.

Nu er han begyndt at presse mig og vil på ingen måde acceptere de to overnatninger som max. Derfor er mit spørgsmål: må han godt nægte at udlevere hende til mig, når jeg er bopælsforælder? Hvis han fx. henter hende i vuggestuen fredag og jeg vil hente hos ham søndag. Kan han så nægte mig? Jeg er ved at være godt kørt ned af hans pres 

Jeg synes du skal give far en chance med de tre nætter, ja du siger hun reagerede sidst, men er du 100% sikker på at det var på grund af den ekstra nat eller om det var noget helt andet? 

Alle børn reagere når der sker noget nyt,  ligesom når de starter i dp/vs.. de skal lige vænne sig til det. Når far har chance for det, så lad ham have de tre overnatninger.

Hvad med når han vil have hende på ferie?  Skal han vente til hun starter i skole, før han må have en uge i sommerferien?

Om man kan nægte skal jeg ikke sige mig klog for, men i mine øjnene er det en dum handling.

sæT jer ned og snak om det, for jeres datters skyld,  og husk på at du har en ex, der faltisk gerne vil være sammen med sin datter, så tit han kan. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej piger. 

Min datter er 18 måneder. Min ex og jeg er i dén grad uenige om hvor mange overnatninger hun skal være hos ham i træk. Jeg synes to, han synes tre. 

Nu er han begyndt at presse mig og vil på ingen måde acceptere de to overnatninger som max. Derfor er mit spørgsmål: må han godt nægte at udlevere hende til mig, når jeg er bopælsforælder? Hvis han fx. henter hende i vuggestuen fredag og jeg vil hente hos ham søndag. Kan han så nægte mig? Jeg er ved at være godt kørt ned af hans pres 

Og en anddn ting, ja der anbefalinger på overnatninger, men børn er forskellige.  nogen børn kan godt overnatte ude mere end nat pr.år. sågar helt op til en uge som  1 og 2årig.

Anmeld

10. december 2014

RGN

Profilbillede for RGN

En primær omsorgsperson er den person, som barnet bor hos.

Far kan ikke være primær, hvis han ser sin datter 2/12.
Han er stadig omsorgsperson. Bare ikke den primære. 

Anmeld

10. december 2014

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hej piger. 

Kontakt statsforvaltningen og få lavet en samværsaftale på skrift, så slipper I for at blive mere sure på hinanden.

Glædelig jul

Anmeld

10. december 2014

Moar2011

Anonym skriver:

Hej piger. 

Nej tror jeg bestemt ikk han må! Men hvad ligger der til grunde at han ikk må få barnet lidt mere her i julen, når han har nogen dage mere fri til at kunne være der lidt mere for barnet ?

har selv et delebarn

Anmeld

10. december 2014

Anonym trådstarter

newsence skriver:

hvad betyder en overnatning... Hvis han ikke har så meget tid til hende ellers giver de da god mening at han har hende lidt mere...

syntes det er dumt at ødelægge et samarbejde grundet det her..

ellers som mange siger så få en aftale på skrift.. så er det den I har at rette jer efter... Men så er der heller ikke noget du kan gøre hvis det ikke falder ind i din mening...

syntes det lyder super godt af I finder du af det hen af vejen grundet arbejde... Og kan godt forstå far. Din datter ( hvis far ellers er en god far) vil nok også nyde at være der lidt mere og ikke skulle skifte så hurtigt....

Måske skulle du tænke over hvorfor én overnatning betyder så meget for dig... Kan godt forstå den betyder noget for ham.. HAN ser hende jo så lidt. Men dig der har hende så meget - ja der kan det da ikke betyde at du hellere vil ødelægge jeres samarbejde samt måske få en aftale der ikke falder i din smag og som du ikke kan gøre noget ved.

Vi har ikke noget reelt samarbejde så der er såmænd intet der bliver ødelagt 

Anmeld

10. december 2014

mpr

Anonym skriver:

Hej piger. 

Afsted med jer til SF, det kan på intet tidspunkt være i orden at det er så løst som jeg kan læse mig til at det er. Hvis far gerne vil have hende 3 nætter så tænker jeg egentlig det er okay hvis det er fast hver gang!

Hvis far har skiftende tider på arbejdet så må han få det rettet til eller sørge for at hun kan være noget familie i de timer han er på arbejde hvilket også er en fantastisk mulighed for at hun får besøgt farfar og farmor Så længe det bare er fast og hun derved ser ham der hveranden uge uden huller

Anmeld

10. december 2014

Marts<3

MilleMus1988 skriver:

jeg har været igennem samme mølle. . 

og hvis du som mor og bopælsforældre sætter foden i og siger NEJ til at udlevere barnet så er du i din fulde ret!!! så skal HAN kontakte statsforvaltningen og have en aftale i hus om samvær. . 

jeg endte så med at gøre det da faren ikke ville tro på hvad statsforvaltningen havde sagt til mig, og han fik så ikke et hak ud af at være på tværs andet end jeg fik på skrift at det kun var hveranden weekend 2 nætter BUM 

så JO du har retten på din side og må nægte ham til i har en aftale 

og beholder han din datter og nægter at udlevere, ja så gør manden det kun værre for sig selv og risikere bare at miste samværet såååå hvis faren er i sin fulde 5, og klog nok, så ser han hurtigt hvad bedste aftale er, og at du har det sidste ord at skulle ha sagt . . 

held og lykke

Jeg er lidt forarget over dette indlæg... Hvorfor har mor mere ret til barnet end faren? Barnet er jo 1 1/2år! Og det med at bruge statsforvaltningen som en trussel mod fædre, er smagsløst... 

Sorry to say...

Anmeld

10. december 2014

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Jeg er lidt forarget over dette indlæg... Hvorfor har mor mere ret til barnet end faren? Barnet er jo 1 1/2år! Og det med at bruge statsforvaltningen som en trussel mod fædre, er smagsløst... 

Sorry to say...

Jeg truer ham ikke? 

Anmeld

10. december 2014

Mettefpigen

mpr skriver:

Afsted med jer til SF, det kan på intet tidspunkt være i orden at det er så løst som jeg kan læse mig til at det er. Hvis far gerne vil have hende 3 nætter så tænker jeg egentlig det er okay hvis det er fast hver gang!

Hvis far har skiftende tider på arbejdet så må han få det rettet til eller sørge for at hun kan være noget familie i de timer han er på arbejde hvilket også er en fantastisk mulighed for at hun får besøgt farfar og farmor Så længe det bare er fast og hun derved ser ham der hveranden uge uden huller

Det må gerne være så løst... Jeg har selv været på SF da min eks også har det løst... Der er slet ikk noget fast... 

Og så længe han har det arbejde så er det bare sådan det skal være....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.