Anonym skriver:
Hej piger.
Min datter er 18 måneder. Min ex og jeg er i dén grad uenige om hvor mange overnatninger hun skal være hos ham i træk. Jeg synes to, han synes tre.
Vi har fælles forældremyndighed.
Nu er han begyndt at presse mig og vil på ingen måde acceptere de to overnatninger som max. Derfor er mit spørgsmål: må han godt nægte at udlevere hende til mig, når jeg er bopælsforælder? Hvis han fx. henter hende i vuggestuen fredag og jeg vil hente hos ham søndag. Kan han så nægte mig? Jeg er ved at være godt kørt ned af hans pres 
Jeg synes du skal give far en chance med de tre nætter, ja du siger hun reagerede sidst, men er du 100% sikker på at det var på grund af den ekstra nat eller om det var noget helt andet?
Alle børn reagere når der sker noget nyt, ligesom når de starter i dp/vs.. de skal lige vænne sig til det. Når far har chance for det, så lad ham have de tre overnatninger.
Hvad med når han vil have hende på ferie? Skal han vente til hun starter i skole, før han må have en uge i sommerferien?
Om man kan nægte skal jeg ikke sige mig klog for, men i mine øjnene er det en dum handling.
sæT jer ned og snak om det, for jeres datters skyld, og husk på at du har en ex, der faltisk gerne vil være sammen med sin datter, så tit han kan.
Anmeld