Nægte at udlevere datter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Inden der opstår endnu flere uenigheder bør i gå gennem statsamtet og få nogle faste ned skrevne regler....

Når det så er sagt ser jeg ikke nogen grund til at gøre det til en magt kamp at far ønsker at se sit barn, medmindre han ikke kan tag vare på barnet?

Far har lige så meget ret til at se barnet og barnet har lige så meget ret til far som til.mor...

Os selvom mor skal undvære.... 

Jeg bliver simpelthen nød til at påpege hvor glade folk børn være for at fædre og mødre vil se deres børn os selvom den anden forældre skal sætte sine egne behov til side....

I har valgt at få barn sammen... Men i har os valgt at i skal gøre det bedste for barnet og ikke styre hinanden eller sætte jeres behov først....

Og jeg har selv delebørn

Det burde vi nok have gjort for længst, men vi havde begge håbet på at vi kunne finde ud af det uden SF. 

Jeg har det ok med at det er tre nætter hvis der er system i det, men det er der ikke. Det er en nat her og to der og så 8 dage uden. 

Han er en god far og hun elsker ham. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

Lukas&Liam<3

Hvad er problemet i at barnet er der 1 ekstra dag hvis jeg må spørge?

Anmeld

9. december 2014

MorTil4<3

det skal siges at min den yngste kun var 3 måneder!!! da faren mente han skulle have 7/7 ordning, og der gik min grænse langt over!!

og er glad for jeg tog en kamp, 

idag næsten 3 år senere er vi i godt samarbejde og vi kan sagtens aftale dage udover de faste som staten har sat nu  

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

MilleMus1988 skriver:

jeg har været igennem samme mølle. . 

og hvis du som mor og bopælsforældre sætter foden i og siger NEJ til at udlevere barnet så er du i din fulde ret!!! så skal HAN kontakte statsforvaltningen og have en aftale i hus om samvær. . 

jeg endte så med at gøre det da faren ikke ville tro på hvad statsforvaltningen havde sagt til mig, og han fik så ikke et hak ud af at være på tværs andet end jeg fik på skrift at det kun var hveranden weekend 2 nætter BUM 

så JO du har retten på din side og må nægte ham til i har en aftale 

og beholder han din datter og nægter at udlevere, ja så gør manden det kun værre for sig selv og risikere bare at miste samværet såååå hvis faren er i sin fulde 5, og klog nok, så ser han hurtigt hvad bedste aftale er, og at du har det sidste ord at skulle ha sagt . . 

held og lykke

Tak  jeg vil gerne have at de ses, det skal der ikke være tvivl om. Jeg er bare nervøs for om han kan finde på ikke at være hjemme når jeg vil hente. vi er jo ikke enige om at jeg henter søndag, det er min beslutning at jeg gør det. Hans "beslutning" er, at han har hende til mandag. Jeg ved fra SF at det er bopælsforælder der "bestemmer" og hvis han er utilfreds må han kontakte dem. Nu har jeg selv fået nok og vil kontakte dem mhp at få fastsat samvær. 

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

MilleMus1988 skriver:

det skal siges at min den yngste kun var 3 måneder!!! da faren mente han skulle have 7/7 ordning, og der gik min grænse langt over!!

og er glad for jeg tog en kamp, 

idag næsten 3 år senere er vi i godt samarbejde og vi kan sagtens aftale dage udover de faste som staten har sat nu  

Vores var 8 måneder da jeg gik fra ham så i starten var det en nat pr uge og i sommer gik vi op til to. Han har hele tiden presset mig og jeg er bare ved at få nok. 

Hvor mange nætter havde han den yngste da hun var halvandet?

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

Lukas&Liam<3 skriver:

Hvad er problemet i at barnet er der 1 ekstra dag hvis jeg må spørge?

Alle de fagfolk jeg har talt med (SF, foreningen Far, børns vilkår, sundhedsplejerske og vuggestue) har sagt at man max anbefaler to nætter i træk og om ugen pga. barnets korte hukommelse og behov for struktur og forudsigelighed. Så det er derfor. Vi har prøvet tre nætter en enkelt gang og der to det et par dage for hende at blive "god igen" overfor mig. 

Anmeld

9. december 2014

S*DD

Anonym skriver:

Hej piger. 

Min datter er 18 måneder. Min ex og jeg er i dén grad uenige om hvor mange overnatninger hun skal være hos ham i træk. Jeg synes to, han synes tre. 

Vi har fælles forældremyndighed.

Nu er han begyndt at presse mig og vil på ingen måde acceptere de to overnatninger som max. Derfor er mit spørgsmål: må han godt nægte at udlevere hende til mig, når jeg er bopælsforælder? Hvis han fx. henter hende i vuggestuen fredag og jeg vil hente hos ham søndag. Kan han så nægte mig? Jeg er ved at være godt kørt ned af hans pres 

Hvad er problemet i at han skal have hende 3 nætter?

Anmeld

9. december 2014

MorTil4<3

Anonym skriver:

Vores var 8 måneder da jeg gik fra ham så i starten var det en nat pr uge og i sommer gik vi op til to. Han har hele tiden presset mig og jeg er bare ved at få nok. 

han fik ham ikke på overnatning før han var 1 ½ år gammel (SP der mente det var bedst) og derfra gik vi så til hveranden weekend fredag eftermiddag til søndag formiddag. 

da han så blev 2 år og 3 måneder ca, så hævede vi det til torsdag eftermiddag til søndag eftermiddag hver anden uge  

og nu er han som sagt næsten 3, og vi har stadig den aftale, og det er nok den vi vil holde fast i fremover i et par år igen til han skal begynde skole så tager vi den derfra igen, alt afhængig af hvor far bor henne 

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

S*DD skriver:

Hvad er problemet i at han skal have hende 3 nætter?

Se svar ovenover

Anmeld

9. december 2014

sne190810

Anonym skriver:

Og du er ved at få nok? 

Det er han nok også, hvilket nok er grunden til han står fast som han gør. 

Helt ærligt, klap dog i hænderne over han gerne vil se sin datter og have mere tid med hende. Jeg kan godt forstå ham, tænk hvis det var omvendt? 

Det er EN dag, EN overnatning mere og minsandten om det ikke også er jul .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.