Nægte at udlevere datter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.382 visninger
51 svar
99 synes godt om
9. december 2014

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Min datter er 18 måneder. Min ex og jeg er i dén grad uenige om hvor mange overnatninger hun skal være hos ham i træk. Jeg synes to, han synes tre. 

Vi har fælles forældremyndighed.

Nu er han begyndt at presse mig og vil på ingen måde acceptere de to overnatninger som max. Derfor er mit spørgsmål: må han godt nægte at udlevere hende til mig, når jeg er bopælsforælder? Hvis han fx. henter hende i vuggestuen fredag og jeg vil hente hos ham søndag. Kan han så nægte mig? Jeg er ved at være godt kørt ned af hans pres 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

Patriark

Anonym skriver:

Hej piger. 

Min datter er 18 måneder. Min ex og jeg er i dén grad uenige om hvor mange overnatninger hun skal være hos ham i træk. Jeg synes to, han synes tre. 

Nu er han begyndt at presse mig og vil på ingen måde acceptere de to overnatninger som max. Derfor er mit spørgsmål: må han godt nægte at udlevere hende til mig, når jeg er bopælsforælder? Hvis han fx. henter hende i vuggestuen fredag og jeg vil hente hos ham søndag. Kan han så nægte mig? Jeg er ved at være godt kørt ned af hans pres 

Hvorfor skiftes i ikke bare mellem 2 og 3? Det vel et fint kompromis.

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Hvorfor skiftes i ikke bare mellem 2 og 3? Det vel et fint kompromis.

Det er desværre ikke så simpelt

Anmeld

9. december 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej piger. 

Så vidt jeg har forstået, så nej, han må ikke nægte at udlevere, lige som du ikke må nægte at udlevere når hun skal afsted på samvær. Hvis I har en klar aftale (evt på skrift?) om at hun skal overnatte 2 gange så er det sådan det er, med mindre han kan få det ændret i statsforvaltningen. 

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Så vidt jeg har forstået, så nej, han må ikke nægte at udlevere, lige som du ikke må nægte at udlevere når hun skal afsted på samvær. Hvis I har en klar aftale (evt på skrift?) om at hun skal overnatte 2 gange så er det sådan det er, med mindre han kan få det ændret i statsforvaltningen. 

Tak. Vi har desværre ingen fast aftale da han arbejder skiftehold og derfor aldrig kan sige noget fast. Han har en del afspadsering i december og synes derfor at han skal have hende meget mere. 

Anmeld

9. december 2014

Patriark

Anonym skriver:

Det er desværre ikke så simpelt

Har I en samværsresolution?

Umiddelbart tænker jeg, at man kun må tilbageholde barn, hvis man er bekymret for barnets sikkerhed/trivsel.

Men tænker at kompromiser er vejen frem, selvom det er kompliceret.

Anmeld

9. december 2014

Nystart

Inden der opstår endnu flere uenigheder bør i gå gennem statsamtet og få nogle faste ned skrevne regler....

Når det så er sagt ser jeg ikke nogen grund til at gøre det til en magt kamp at far ønsker at se sit barn, medmindre han ikke kan tag vare på barnet?

Far har lige så meget ret til at se barnet og barnet har lige så meget ret til far som til.mor...

Os selvom mor skal undvære.... 

Jeg bliver simpelthen nød til at påpege hvor glade folk børn være for at fædre og mødre vil se deres børn os selvom den anden forældre skal sætte sine egne behov til side....

I har valgt at få barn sammen... Men i har os valgt at i skal gøre det bedste for barnet og ikke styre hinanden eller sætte jeres behov først....

Og jeg har selv delebørn

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Umiddelbart tænker jeg, at man kun må tilbageholde barn, hvis man er bekymret for barnets sikkerhed/trivsel.

Hvad er en samværsresolution?

det er desværre gået helt i hårdknude og han vil ikke acceptere to nætter. Så jeg er bare i tvivl om hvorvidt han må nægte at udlevere hende. 

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Nu har jeg læst lidt om det og nej, vi har ikke sådan en. Vi har planlagt det efter hans skema en måned frem. Så altså helt uden struktur

Anmeld

9. december 2014

MorTil4<3

jeg har været igennem samme mølle. . 

og hvis du som mor og bopælsforældre sætter foden i og siger NEJ til at udlevere barnet så er du i din fulde ret!!! så skal HAN kontakte statsforvaltningen og have en aftale i hus om samvær. . 

jeg endte så med at gøre det da faren ikke ville tro på hvad statsforvaltningen havde sagt til mig, og han fik så ikke et hak ud af at være på tværs andet end jeg fik på skrift at det kun var hveranden weekend 2 nætter BUM 

så JO du har retten på din side og må nægte ham til i har en aftale 

og beholder han din datter og nægter at udlevere, ja så gør manden det kun værre for sig selv og risikere bare at miste samværet såååå hvis faren er i sin fulde 5, og klog nok, så ser han hurtigt hvad bedste aftale er, og at du har det sidste ord at skulle ha sagt . . 

held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.