Nægte at udlevere datter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2014

Nystart

Anonym skriver:

Det burde vi nok have gjort for længst, men vi havde begge håbet på at vi kunne finde ud af det uden SF. 

Jeg har det ok med at det er tre nætter hvis der er system i det, men det er der ikke. Det er en nat her og to der og så 8 dage uden. 

Han er en god far og hun elsker ham. 

Selvom der ikke er system i det Pga hans job så synes jeg stadig det er vigtigt man giver hinanden plads til at se barnet.... For barnet tager mere skade af det uenighed i pt har gang i end at komme hjem til far uden det er faste dage....

Det er sådan jeres liv og hverdag er... Og uden job ville han os være dårligt stillet...

Jeg er ret sikker på i alle bliver gladere hvis i giver slip og giver lov....Os selvom det kan være svært.... Og i vil give jeres barn en stor gave...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Og du er ved at få nok? 

Det er han nok også, hvilket nok er grunden til han står fast som han gør. 

Helt ærligt, klap dog i hænderne over han gerne vil se sin datter og have mere tid med hende. Jeg kan godt forstå ham, tænk hvis det var omvendt? 

Det er EN dag, EN overnatning mere og minsandten om det ikke også er jul .. 

Det er også nemt at dømme når man ikke kender hele historien

Anmeld

9. december 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg kan sagtens forstå dig, hvis I har prøvet det og hun har haft det svært i to dage efter.

Hun er vitterlig ikke særlig gammel og hvis det ikke engang er stabilt samvær er tre dage ret lang tid.

Det handler ikke om hvad far har ret til, men hvad jeres datter trives med.

Hun kan jo sagtens se sin far ofte. Det behøver ikke nødvendigvis at være med overnatning.

Jeg kan godt forstå far gerne vil, men han må se på barnets tarv først og vente med de mange overnatninger til hun er ældre.

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Jeg kan sagtens forstå dig, hvis I har prøvet det og hun har haft det svært i to dage efter.

Hun er vitterlig ikke særlig gammel og hvis det ikke engang er stabilt samvær er tre dage ret lang tid.

Det handler ikke om hvad far har ret til, men hvad jeres datter trives med.

Hun kan jo sagtens se sin far ofte. Det behøver ikke nødvendigvis at være med overnatning.

Jeg kan godt forstå far gerne vil, men han må se på barnets tarv først og vente med de mange overnatninger til hun er ældre.

Tak. Det er nogenlunde stabilt hver anden weekend men aldrig der i mellem. 

Anmeld

9. december 2014

sne190810

Anonym skriver:

Det er også nemt at dømme når man ikke kender hele historien

Ja, selvfølgelig. Det er svært at gøre så meget andet på en debatforum som dette, hvor der bliver søgt råd og vejledning, og man sidder udefra som respondent.

Men hvad havde du regnet med? Hvis du syntes man dømmer på forkert grundlag, må du jo udlægge "det rigtige".. Så må du jo sørge for at lægge det ud, som du gerne vil have det såkaldt dømmes efter. 

Men en umiddelbart tror jeg nu bare vi er uenige, og deler forskellige meninger omkring det generelle samværsshow samtidig med det sikkert er et ømt emne for dig, som det altid er når det gælder ens barn. 

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Ja, selvfølgelig. Det er svært at gøre så meget andet på en debatforum som dette, hvor der bliver søgt råd og vejledning, og man sidder udefra som respondent.

Men hvad havde du regnet med? Hvis du syntes man dømmer på forkert grundlag, må du jo udlægge "det rigtige".. Så må du jo sørge for at lægge det ud, som du gerne vil have det såkaldt dømmes efter. 

Men en umiddelbart tror jeg nu bare vi er uenige, og deler forskellige meninger omkring det generelle samværsshow samtidig med det sikkert er et ømt emne for dig, som det altid er når det gælder ens barn. 

Mit spørgsmål gik egentlig bare ud på om han må nægte at udlevere hende, ikke om folk synes det er fair/unfair med to nætter ad gangen. 

Anmeld

9. december 2014

put

Hvis det var mit barn som er nogenlunde samme alder som din, ville jeg synes han er for lille til at skulle være væk fra sin mor i 3 dage i træk. Jeg mener også at have læst at det først er når barnet er blevet ældre at det bør være væk så længe fra sin mor?! 

Jeg kan selvfølgelig godt forstå din Eks at han gerne vil se sit barn men ville du ikke kunne få din sundhedsplejerske til at komme med en udtalelse om hvad der er bedst for et barn i den alder? 

Anmeld

9. december 2014

Nystart

Anonym skriver:

Mit spørgsmål gik egentlig bare ud på om han må nægte at udlevere hende, ikke om folk synes det er fair/unfair med to nætter ad gangen. 

Når i har fælles forældremyndighed og ikke har fast samvær gennem amtet så kan han godt nægte ja.... Os selvom du er bopæls forældre.... 

(vi har i forbindelse med noget undersøgt det nøje, sammen med kommunen mm) 

Anmeld

9. december 2014

Newsence

hvad betyder en overnatning... Hvis han ikke har så meget tid til hende ellers giver de da god mening at han har hende lidt mere...

syntes det er dumt at ødelægge et samarbejde grundet det her..

ellers som mange siger så få en aftale på skrift.. så er det den I har at rette jer efter... Men så er der heller ikke noget du kan gøre hvis det ikke falder ind i din mening...

syntes det lyder super godt af I finder du af det hen af vejen grundet arbejde... Og kan godt forstå far. Din datter ( hvis far ellers er en god far) vil nok også nyde at være der lidt mere og ikke skulle skifte så hurtigt....

Måske skulle du tænke over hvorfor én overnatning betyder så meget for dig... Kan godt forstå den betyder noget for ham.. HAN ser hende jo så lidt. Men dig der har hende så meget - ja der kan det da ikke betyde at du hellere vil ødelægge jeres samarbejde samt måske få en aftale der ikke falder i din smag og som du ikke kan gøre noget ved.

Anmeld

9. december 2014

sne190810

Anonym skriver:

Ja, og jeg kommenterede bare på din kommentar om at DU var ved at få pres af, at han gerne ville have sin datter en enkelt overnatning mere. Fordi jeg ville prøve at udvide din horisont lidt mere, som Nystart også er inde på. 

Netop for at undgå en situation som at den ene eller anden, nægter at udlevere det stakkels barn. Jeg har ikke stået i sådan en situation, men tror ikke det er særlig hyggeligt. 

Så ja, jeg er udemærket godt klar over hvad du søgte svar på.. Det ene leder bare til det andet, forunderligt nok. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.