Nægte at udlevere datter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2014

Babydreams

Årh ha, gid jeg havde en eks der ville se sin søn, så min søn stadigvæk havde sin far - dette er min første tanke .. 

Selvom du er bopælsforældre kan han, hvis han vil, godt tilbageholde jeres datter, da i intet har på skrift! 

Du kan derimod også tilbageholde hende, hvis du mener at det er imod barnets tarv, at hun skal hjem til far.

personligt står jeg i den situation at min søn ikke har set sin far, i nu, 8 uger, dette er efter hans eget ønske, jeg har nu valgt at indkalde til møde i forvaltningen, da jeg også står med en far, der ingen bopæl har, og truer med selvmord, sidst han havde vores søn, fik jeg en grim besked om at han ville gøre en ende på sine dage, når han havde lagt vores søn i seng, heldigvis gjorde han ikke dette, men jeg har informeret faren om, at han ikle skal komme efter hans søn, som landet ligger nu, jeg tilbageholder fordi jeg tænker på mit barns ve og vel, dette har jeg også informeret amtet om..

jeg ved ikke hvad der ligger til grund for, at du mener at din eks ikke kan have jeres datter i 3 overnatninger, om det er fordi DU er bange for at undvære hende så længe, eller om du mener at han ikke kan varetage opgaven, men for alt i verden, tænk på jeres datters behov 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

sne190810

put skriver:

Hvis det var mit barn som er nogenlunde samme alder som din, ville jeg synes han er for lille til at skulle være væk fra sin mor i 3 dage i træk. Jeg mener også at have læst at det først er når barnet er blevet ældre at det bør være væk så længe fra sin mor?! 

Jeg kan selvfølgelig godt forstå din Eks at han gerne vil se sit barn men ville du ikke kunne få din sundhedsplejerske til at komme med en udtalelse om hvad der er bedst for et barn i den alder? 

Mor som far - hvis barnet er vant til at se sin far på regelmæssigt ugebasis (som det er barnet gør, som jeg forstår?!) gør det nok ikke barnet det store. 

Det er jo ikke værre end at være på en weekend hos mormor feks. 

Anmeld

9. december 2014

put

Mor som far - hvis barnet er vant til at se sin far på regelmæssigt ugebasis (som det er barnet gør, som jeg forstår?!) gør det nok ikke barnet det store. 

Som jeg har forstået det ser barnet netop ikke sin far helt regelmæssigt for tiden.  Jeg ville heller aldrig få mit barn i den alder passet i 3 dage hos bedsteforældre da jeg er af den overbevisning at barnet ikke ville have godt af at være væk fra sin primære forældre i så længe af gangen. Jeg ved dog ikke om man må nægte udlevering. 

Anmeld

9. december 2014

Mettefpigen

sne190810 skriver:

Barnet ser ikk sin far regelmæssigt på grund af arbejde og sidste gang da hun havde prøvet i 3 dage tog det flere dage for barnet at komme "ovenpå" igen.... 

Anmeld

9. december 2014

bøllen

Syntes det er overraskende ( og alligevel ikke ) hvordan folk igen bevæger sig væk fra spørgsmålet og går til " angreb " på ts . 

Og hvordan man vægter far's behov fremfor barnet . Der er vel lavet anbefaler vedr overnatning for så små børn . Så vidt jeg ved 1 overnatning ude pr år barnet er . Så 2 passer vel fint . Ja far har ret til barnet men nu handler det om barnet og ikke far's brhov

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Syntes det er overraskende ( og alligevel ikke ) hvordan folk igen bevæger sig væk fra spørgsmålet og går til " angreb " på ts . 

Og hvordan man vægter far's behov fremfor barnet . Der er vel lavet anbefaler vedr overnatning for så små børn . Så vidt jeg ved 1 overnatning ude pr år barnet er . Så 2 passer vel fint . Ja far har ret til barnet men nu handler det om barnet og ikke far's brhov

Tak!!! 

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tak!!! 

Og det er de anbefalinger jeg prøver at holde mig til, selvom jeg sagtens kan se hvor meget det stinker for min datters far!

Anmeld

9. december 2014

modesty

Anonym skriver:

Og det er de anbefalinger jeg prøver at holde mig til, selvom jeg sagtens kan se hvor meget det stinker for min datters far!

Har I overvejet at søge noget familierådgivning gennem kommunen? Så I kan sætte jer ned og få snakket tingene igennem med en uvildig tredjepart, og så far kan høre nogle fagfolk udtale sig om anbefalinger?

Personligt mener jeg sagtens at et barn på halvandet kan have tre overnatninger, ind imellem, hos sin anden primære omsorgsperson, som far jo er (de ses jo stadig jævnligt selvom det ikke er regelmæssigt).

I min omgangskreds er et par som har 50/50 ordning med deres knap 2-årige datter. Det fungerer fint og datteren stortrives. Selvfølgelig handler det om det enkelte barn, men det handler også om forældrenes indstilling.

Det at din datter har reageret i et par dage når hun er kommet hjem til dig igen, første gang, er ikke ensbetydende med at hun ikke har haft det godt hos far, eller at det ikke kunne være en god ordning. Der er jo en tilvænningsperiode med alt - hvis forældre skulle lade være med at sende deres børn i vuggestue fordi indkøringen ikke var en fest, ville vores arbejdsmarked nok se pænt kaotisk ud.

Men hvis du insisterer på at sige nej, så synes jeg at I skal finde et forum hvor I kan kommunikere ordentligt, og hvor far kan føle sig hørt, også selvom udfaldet ikke ender til hans fordel.

Anmeld

9. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
put skriver:

Som jeg har forstået det ser barnet netop ikke sin far helt regelmæssigt for tiden.  Jeg ville heller aldrig få mit barn i den alder passet i 3 dage hos bedsteforældre da jeg er af den overbevisning at barnet ikke ville have godt af at være væk fra sin primære forældre i så længe af gangen. Jeg ved dog ikke om man må nægte udlevering. 

Far er da også primær? 

Anmeld

9. december 2014

TNBC

put skriver:

Er mor mere primær forælder end far er?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.