Jeg forstår ikke helt problemet? Hvis begge parter er glade for ordningen, så fred være med det. Jeg synes det er fantastisk når man som familie hjælper hinanden - og det er da i hverdagen man har allermest brug for en hånd. Jeg ved da der er masser af børnefamilier som klager over dårlige vilkår, så hvis bedsteforældre - eller andre familiemedlemmer tilbyder at hjælpe kan jeg ikke se problemet. Det gør dem hverken dovne eller umodne. Jeg tror faktisk verden ville blive et bedre sted hvis vi gav os tid til at hjælpe hinanden lidt mere
Desuden så går det ofte begge veje. Min svigerfar laver rigtig ofte mad til os (han er en fantastisk kok) og stryger ofte også vores ting. Til gengæld så ordner vi alle de lidt mere fysiske ting for ham, vander hans blomster, tømmer opvask så han ikke skal bøje sig (dårlig ryg) og hjælper ham med hans økonomi.
Jeg kan heller ikke se hvorfor man ikke kan få hjælp når man er på barsel. Det kan være rigtig hårdt for nogen, mens andre kan sagtens klare alting selv. Man skal respektere at vi har forskellige behov - uden at dømme dem der har brug for lidt mere hjælp! 
P.S. Det er vel heller ikke så meget anderledes end at betale sig fra det? Det er vel også dovent? 
Anmeld