Hvor mange herinde der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2014

quindelist

Kunne ikke drømme om at få min familie til at gøre rent for mig fast (her taler jeg ikke om lige at hjælpe med opvasken osv)

-men vi betaler os fra at der kommer en og gør rent her en gang om ugen -såååå dejligt at komme hjem til en ren og velduftende lejlighed og vide at jeg så ikke behøver bruge min tid på at gøre rent :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

klmf

I min familie er det normalt at generationerne hjælper hinanden, også med praktisk hjælp. Fx hjælper jeg mine forældre med forskellige ting og passede min syge mormor da hun skulle dø, hun har passet mig da jeg var lille og hjulpet mine forældre med madlavning og rengøring og nu er det så min mor, der nogle gange yder en hjælpende hånd til os i en presset hverdag med fuldtidsarbejde x 2. Jeg anser ikke mig selv som hverken doven eller respektløs, tværtimod er det dejligt at være en del af en familie, hvor vi hjælper hinanden og hvor vores hjem hver især er åbne for hinanden. 

Anmeld

9. december 2014

esioul

Anonym skriver:

få andre til at gøre rent for jer? 

Her mener jeg jeres forældre og svigerforældre. 

Hvor mange er jer herinde få deres forældre og svigerforældre til at gør rent for en? 

Og her mener jeg både gør hele huset rent, ordner haven, og tøj vask. 

Og jeg mener fast hver gang.

Det gør jeg selv.

Men når vi står med børn, kunne jeg godt finde på at købe mig til rengøring for at have mere familietid

Anmeld

9. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Pigeeeeen skriver:

Vi får rengørings hjælp af en rengøringsdame fast en gang om ugen - og det elsker jeg! Ville aldrig nogensinde have mine forældre til at gøre det. Både af ren respekt og ville ikke synes det var rart min mor skulle vaske mit og kærestens beskidte undertøj. Udover rengøringsdame gør jeg det selv  

Hvor meget betaler I for rengøringshjælpen?

Anmeld

9. december 2014

Krydserfingre

mor:) skriver:

Hvor meget betaler I for rengøringshjælpen?

Vi betaler 100kr i timen og hun er der knap 3 timer 

Anmeld

9. december 2014

Pigeeeeen skriver:

Vi betaler 100kr i timen og hun er der knap 3 timer 

Det lyder rimeligt

overvejer det selv. Fandt I hende på nettet? Er I hjemme mens hun gøre rent? 

Anmeld

9. december 2014

Emilie91

Puha ... Er der virkelig nogle voksne mennesker som får hjælp hver dag af deres forældre ? :O altså jeg havde svært nok ved at min veninde og hendes mand flyttede ind ved siden af hendes forældre for at være sammen med dem hver dag og spise hos dem. Det synes jeg var meget ............. ja ............ Jeg kan ikke engang forklarer det. Det virker bare meget umodent og dovent.... 

Anmeld

9. december 2014

Krydserfingre

mor:) skriver:

Det lyder rimeligt

overvejer det selv. Fandt I hende på nettet? Er I hjemme mens hun gøre rent? 

Jeg synes i hvert fald pengene er godt givet ud Og nej, mine forældre bruger hende så derfra fandt vi hende. Hun er en sød polsk ung kvinde. Og vi er på arbejde/skole når hun er her. Hun kommer 8 og går inden tolv-12.  

elsker følelsen af at komme hjem til et rent hus!

Anmeld

9. december 2014

Pigeeeeen skriver:

Jeg synes i hvert fald pengene er godt givet ud Og nej, mine forældre bruger hende så derfra fandt vi hende. Hun er en sød polsk ung kvinde. Og vi er på arbejde/skole når hun er her. Hun kommer 8 og går inden tolv-12.  

elsker følelsen af at komme hjem til et rent hus!

Ih det lyder da også skønt 

et sidste spørgsmål: har hun så en nøgle til jeres hjem?

Anmeld

9. december 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

få andre til at gøre rent for jer? 

Her mener jeg jeres forældre og svigerforældre. 

Hvor mange er jer herinde få deres forældre og svigerforældre til at gør rent for en? 

Og her mener jeg både gør hele huset rent, ordner haven, og tøj vask. 

Og jeg mener fast hver gang.

Min mor kan godt finde på lige at støvsuge eller noget i den dur, hvis hun kommer, og jeg selv har travlt. Det gør hun fordi hun har lyst og for at hjælpe. Jeg tager også ofte opvasken eller laver mad hjemme hos hende og min stedfar, hvis jeg føler overskuddet er der. Sådan hjælper vi hinanden i min familie, og det ser jeg ikke noget galt i. Det gør ikke mig mindre voksen og ansvarlig, at min mor et par gange om måneden lige støvsuger eller tømmer opvaskemaskinen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.