Anden religion + børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2014

sollou

sofji skriver:

Det lyder faktisk  som en rigtig  god ide :-) jeg tror jeg  vil tage den med min kæreste  her når han kommer hjem,  altså det med at når barnet så kommer i skolealderen  (tror jeg vil strække den til 9-10 år ca. og bliver bevidst  om hvad svinekød  egentlig er så kan  det selv tage valget. For  syne  det lidt voldsomt at nægte det helt frem til ens barn bliver  18.. Kan da lige komme med en opdatering  efter hehe

Nå jeg  tog den med ham og som jeg forventede gik han helt i baglås.. han  synes det noget underligt  noget  først at opdrage  barnet  til ikke at spise  svin for så i skolealderen/teenagere alderen at kunne give barnet  eget valg .. Han siger det ik kun er fordi han er blevet  opdraget til svin er usundt men fordi han faktisk  har læst og sat sig ind  i det.. hvilket han siger jeg ikke har  plus det nemmere  for mig når jeg ikke har noget at følge .. og han sagde endda at bare fordi  ens barn bliver  18 så skal  de da stadig  tage imod  råd fra forældre .. og som jeg  sagde;  ja råd men det deres valg om de vil tage imod dem. Sagde jeg  faktisk  har fået det okay og bedre efter den her debat med at droppe svinekødet  i starten  af opvæksten  men  så snart  det skal  fortsætte helt op til tennage årene synes  jeg  det begynder  at blive  for meget  .. synes det svært  men  han er virkelig  overbevist om det skidt for kroppen det helt  sikkert .  Føler bare lige nu det kun er mig der skal forstå HAM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2014

Aagaard

Jeg ville lade deres far svare på det spørgsmål.
 - det vil selvfølgelig være rart for dig at vide hvad han vil svare, men jeg syntes at det må være ham der skal forsvare sin mening i det kompromis.

Anmeld

9. november 2014

sollou

Rockertand skriver:

Jeg finder det lidt besynderligt, at det med svinekødet fylder så meget hos dig, når de vigtigere spørgsmål som omskæring og tørklæde blot er et skuldertræk, fordi han har sagt, at barnet ikke bliver omskåret eller ikke kommer til at gå med tørklæde.......det er et frit land, vi lever i, man kan ændre mening, som vinden blæser, og hvis der er troende familiemedlemmer med indflydelse, er det vel ikke usandsynligt, at han ændrer mening på netop disse to -for dem - meget vigtige punkter? Og hvad vil du så gøre ved det?

Derudover tillader jeg mig at stille spørgsmålstegn ved religions-udvekslingen....blot fordi han ønsker, at barnet skal kende til hans tro (som han praktiserer i et vist omfang), er det vel ikke nødvendigvis noget for noget, når du nu ikke er kristen eller lever efter den kristne tro?

Fordi  jeg virkelig  har gjort det klart  at omskæring er et No go fra min side og det var Heller ikke noget vi havde  en længere varende  diskussion om. Og det samme med tørklædet.  (Det har han altid haft en afslappet holdning til og har altid ment det skal være eget valg) Hvis han  skulle  ændre mening (��så skal det bare ikke os aligevel.. 

Er ikke sikker på jeg  forstår det sidste  ? Altså præcis hvad  du mener ☺

Anmeld

9. november 2014

TNBC

sofji skriver:

Tak for dit svar. jeg ved godt det er vores valg alene, jeg føler bare det ville være lidt af en belastning  for mine forældre  altid og skulle tage hensyn til at deres børnebørn ikke må spise svinekød, når de nu spiser det så meget derhjemme.. og at de til juleaften ikke må røre flæskestegen (min kæreste og jeg har en tradition  med at holde jul med mine familie) det er så noget der går  mig lidt på omkring  det. At jeg ikke rigtig føler jeg kan sige hvorfor  de ikke må hvis de spørger .. Men ja du har ret, han har  jo netop accepteret det med omskæringen en hvor JEG stod fast .. 

Som en anden siger, din kæreste spiser vel heller ikke svinekød, og så servere dine forældre vel ikke svinekød når I er der sammen, det vil være det samme med børnene. Længere er det vel ikke, og så kan barnet selv bestemme senere, men når barnet er lille, er det forældrene der bestemmer.

Og hvis dine forældre spørg, jamen så er det fordi det er et ønske fra din kæreste og det har du valgt at acceptere og sådan er det bare. Han har gjort noget for dig, fordi du ikke ville have det hvis I får en søn, og så synes jeg det er fair at du giver ham den her.
I er to i det her forhold og vil have nogen forskellige meninger, men så mødes på midten, ingen omskæring og ingen svinekød.

Anmeld

9. november 2014

sollou

Aagaard skriver:

Jeg ville lade deres far svare på det spørgsmål.
 - det vil selvfølgelig være rart for dig at vide hvad han vil svare, men jeg syntes at det må være ham der skal forsvare sin mening i det kompromis.

Det ville han sagtens  kunne forsvare . Nemlig at det er dårligt  for kroppen og også finde  artikler  omkring  det  hvilket  han tit har  gjort til mig .. synes bare ikke helt det fair på den måde. Vil da føle mig lidt som en dårlig forældre ærligtalt,  der prøver at styre hvordan  mine børn SKAL have det med svinekød. 

Anmeld

9. november 2014

TNBC

MilleMus1988 skriver:

ja da, but that it´s not the same 

Nej, men hvis barnet aldrig har fået svinekød, så ved de jo ikke at det ikke er det samme. Det er en pølse, den smager godt og så er den vel ikke længere.

Anmeld

9. november 2014

sollou

Yurie skriver:

Som en anden siger, din kæreste spiser vel heller ikke svinekød, og så servere dine forældre vel ikke svinekød når I er der sammen, det vil være det samme med børnene. Længere er det vel ikke, og så kan barnet selv bestemme senere, men når barnet er lille, er det forældrene der bestemmer.

Og hvis dine forældre spørg, jamen så er det fordi det er et ønske fra din kæreste og det har du valgt at acceptere og sådan er det bare. Han har gjort noget for dig, fordi du ikke ville have det hvis I får en søn, og så synes jeg det er fair at du giver ham den her.
I er to i det her forhold og vil have nogen forskellige meninger, men så mødes på midten, ingen omskæring og ingen svinekød.

Tak for dit svar det med  barnet  selv skal  bestemme senere  hen, har jeg netop taget med min kæreste  idag  ( hvis du kigger længere  fremme) og gik ikke som håbet

Anmeld

9. november 2014

migxher

Personligt så ELSKER  jeg flæskesteg, frikadeller, stegt flæsk mm. Og nej frikadeller af kylling er bare ikke det samme. Personligt ville jeg sgu have det underligt med hvis mine kommende unger ikke måtte spise det juleaften men så måtte jeg og resten af familien gerne sidde og proppe os med det. Kan din kæreste ikke bare lade være med at spise drt og så lade barnet få det. Når barnet så bliver større kan han jo forklare hvorfor han ikke spiser det og så lade barnet tage stilling eller hvad vil han gøre når barnet bliver stor og selv kommer og sige, mormor og morfar spiser flæskesteg, jwg vil altså også have. Det må da være forvirrende for barnet at far tuder ørene fulde om hbor beskidt svin er, men åbenbart ikke så beskidt at din familie ikke vil spise det???

Men nu er jeg også farvet af at religion er total fjollet i mine øjne. Specielt det med at der er en masse ting man ikke må mm. 

Anmeld

9. november 2014

TNBC

sofji skriver:

Tak for dit svar det med  barnet  selv skal  bestemme senere  hen, har jeg netop taget med min kæreste  idag  ( hvis du kigger længere  fremme) og gik ikke som håbet

Ja jeg fik læst det, men jeg synes egentlig bare at du skal lade den ligge, og så tage den når barnet når alderen og måske begynder at stille spørgsmål. Det er jo ikke sikkert barnet/børnene overhovedet stiller spørgsmål omkring det.

Men så lader du far tage den på det tidspunkt.

Anmeld

9. november 2014

Rockertand

sofji skriver:

Fordi  jeg virkelig  har gjort det klart  at omskæring er et No go fra min side og det var Heller ikke noget vi havde  en længere varende  diskussion om. Og det samme med tørklædet.  (Det har han altid haft en afslappet holdning til og har altid ment det skal være eget valg) Hvis han  skulle  ændre mening (��så skal det bare ikke os aligevel.. 

Er ikke sikker på jeg  forstår det sidste  ? Altså præcis hvad  du mener ☺

Hvis I får en søn, og han ændrer mening og får barnet omskåret, så kan du jo ikke gøre noget ved det.

Hvis I får en datter, og han bliver presset til, at hun skal gå med tørklæde, så kan han jo sagtens træffe den beslutning uden dit samtykke, som jeg læser det, er hans familie ikke så velintegreret, og de vil formentligt synes, at det bør være sådan som rettroende.

Din kæreste vil gerne have, at jeres barn introduceres til den muslimske tro, og så synes du retfærdigvis, at barnet så også skal introduceres til den kristne tro? Men vel ikke nødvendigvis, din kæreste praktiserer jo sin tro, men det gør du ikke, så det er vel ikke en religions-byttehandel, der er nødvendig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.