Medielicens går ikke kun til DR men kan søges af alle medier. Hoveddelen går til DR's tv, radio og hjemmeside samt organisationer tilknyttet dette såsom DR orkesteret. Resten fordeles til bl.a. regionale aviser, radio og tv stationer. Er derfor at man ikke bare kan sige at man ikke ser DR, da medielicensen dækker mere end en håndfuld tvkanaler.
Jeg er ikke fan af licens og mener vi betaler nok i skat til at det burde blive dækket der indenover. Men jeg betaler min licens på 207 kr om måneden da alt andet er SNYD og bedrag på lige vilkår med at snyde i skat. Også selvom licensmanden der kommer, ingen ret har til at komme ind og tjekke om man har tv, radio, internet, smartphone eller ligende.
Licens skal ses som en beskatning af os danskere, ligeledes som at de 40 % vi betaler i skat går til forskellige formål. Hvis nu alle beskatninger skulle opkræves for sig, ligesom licensen, vil nogen helt sikkert også brokke sig over at en del skattekroner går til vedligeholdelse af motorvejene, og de bruger kun cykel! Men de har muligheden for at tage offentlig transport eller kører med nogen og dermed færdes på motorvejene, og derfor skal alle i landet betale ligeligt til forskellige tiltag som ikke komme 100% af befolkningen til gode. Eller rigtig mange skattekroner går til udbygning af metro i KBH. men hvad med dem der bor i Jylland, som ikke har planer om at bruge det.
VI HAR INGEN RET TIL AT SELEKTERE NOGLE AFGIFTER OG SKATTER FRA ANDRE BARE FORDI VI IKKE BRUGER DET. KENDER INGEN SOM IKKE BRUGER RADIO, AVISER, INTERNET, DR TV, SPIL FRA DR TIL UNGERNE MM., ENGANG IMELLEM.
Anmeld