Kan man undgå licens ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg ser ikke DR program mere da vi slet ikke har en ledning sat i stikket da DR ikke siger mig noget. Og vi betaler for vores internet også. Det eneste radio jeg hører er nova og hvad jeg ved af er det ikke DR.  Og skulle det komme ud å man ikke måtte hører radio for at slippe så sukkede jeg da gerne og hørte  Spotify so  jeg også betaler til. 

Og er det bare man har en af tingene så skal ALLE i dk da betale licens og man burde ikke kunne melde det fra så for hvem har ikke noget der ikke kan det ene eller det andet. 

Syntes licens er noget fis og DR viser da intet spændende. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2014

Julemusen

Medielicens går ikke kun til DR men kan søges af alle medier. Hoveddelen går til DR's tv, radio og hjemmeside samt organisationer tilknyttet dette såsom DR orkesteret. Resten fordeles til bl.a. regionale aviser, radio og tv stationer. Er derfor at man ikke bare kan sige at man ikke ser DR, da medielicensen dækker mere end en håndfuld tvkanaler. 

Jeg er ikke fan af licens og mener vi betaler nok i skat til at det burde blive dækket der indenover. Men jeg betaler min licens på 207 kr om måneden da alt andet er SNYD og bedrag på lige vilkår med at snyde i skat. Også selvom licensmanden der kommer, ingen ret har til at komme ind og tjekke om man har tv, radio, internet, smartphone eller ligende.  

Licens skal ses som en beskatning af os danskere, ligeledes som at de 40 % vi betaler i skat går til forskellige formål. Hvis nu alle beskatninger skulle opkræves for sig, ligesom licensen, vil nogen helt sikkert også brokke sig over at en del skattekroner går til vedligeholdelse af motorvejene, og de bruger kun cykel! Men de har muligheden for at tage offentlig transport eller kører med nogen og dermed færdes på motorvejene, og derfor skal alle i landet betale ligeligt til forskellige tiltag som ikke komme 100% af befolkningen til gode. Eller rigtig mange skattekroner går til udbygning af metro i KBH. men hvad med dem der bor i Jylland, som ikke har planer om at bruge det.

VI HAR INGEN RET TIL AT SELEKTERE NOGLE AFGIFTER OG SKATTER FRA ANDRE BARE FORDI VI IKKE BRUGER DET. KENDER INGEN SOM IKKE BRUGER RADIO, AVISER, INTERNET, DR TV, SPIL FRA DR TIL UNGERNE MM., ENGANG IMELLEM. 

Anmeld

3. november 2014

Mami

Stumpen skriver:

Sådan har det været i mange år, da jeg flyttede sammen med min kæreste for 12 år siden, der var han i økonomisk uføre og der opkrævede skat hans licens og siden er det blevet sådan at skat og kommuner kan inddrage børnepengene ved manglende betaling...

Børnepenge kan kun tages hvis man manglet betaling til dag institution ikke fordi man skylder licens

Anmeld

3. november 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg synes også princippet med licens er træls, men jeg betaler da alligevel.........

Anmeld

3. november 2014

Anonym trådstarter

Vil sige jeg betaler men kunne da godt undvære det. 

Anmeld

3. november 2014

IngenKoPåIsen

Demosan skriver:

Jeg forstår godt man kan være uenig med beslutningen om medielicens, men nu er det trods alt vedtaget, så overholder man vel den gældende lovgivning. 

Det er desuden ikke rigtigt de ikke kan gøre noget. Ifølge bekendtgørelsen om medielicens har man oplysningspligt, hvis man ikke overholder dette, kan man få en kontrolafgift på det unddragne beløb samt i grove tilfælde en ekstra bøde (såsom hvis man bliver ved med ikke at oplyse). DR kan automatisk tilmelde en, hvis de konstaterer der er licenspligtige apparater i hustanden. Det skal nævnes her at forretninger der sælger disse apparater faktisk også har oplysningspligt.

Forkert. Forretningen må ingen oplysninger videregive. 

Anmeld

3. november 2014

IngenKoPåIsen

Elgaard73 skriver:

Men er du sikker på at alle de mange du kender, ikke på en eller anden måde, enten står med en stor gæld til Licens, som så ikke er blevet forsøgt inddrevet endnu? Eller måske, er det ikke lige det samtale emne man bringer op til vennemiddagen...at man lige har været et smut i fogedretten grundet manglende licens.

Beviser skal de jo nok finde. Har du f.eks købt et tv, smart phone, pc OSV og betalt med dit dankort. Så kan de se det. Ja, selv en god gammel dags clock radio er licenspligtig.

Har du f.eks købt en bil, skal du i købsaftalen have helt specifikt beskrevet, at du køber den uden radio, da en bil radio ellers går under betegnelsen standard udstyr. Og en bilradio er licenspligtig. De kan jo også være så frække, at kigge ind af din bil's ruder nede på p'pladsen .

Det er jo også ret nemt for dem at konstatere om der er internet forbindelse på adressen eller ej.

Igen, ikke korrekt! 

Anmeld

3. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Kan man på en eller anden måde undgå at betale licens når man ikke har tvkanaler ? Vi bruger kun Netflix og viaplay men ser ingen tvkanaler. 

det kan I ikke... jeg forhørte mig også da jeg blev enlig, for jeg havde ikke TV stik i min lejlighed, men fordi jeg havde mobil og internet, så skulle jeg stadig betale...

Anmeld

3. november 2014

Elgaard73

Malunsesmutti skriver:

Igen, ikke korrekt! 

Øhh, hvad mener du med igen?

Og hvad er det, som ikke er korrekt?

Anmeld

3. november 2014

Elgaard73

Malunsesmutti skriver:

Forkert. Forretningen må ingen oplysninger videregive. 

Prøv at læs bekendtgørelsen om Medielicens. Der er linket til den øverste på side 4.

Paragraf 25 omkring oplysningspligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.