Kan man undgå licens ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Masig skriver:

Men hvorfor snyde systemet? I har vel internet adgang, så skal i jo også betale ligesom alle andre... Kan godt være i synes det er dyrt og en dum regel, men sådan det jo. Man betaler jo også skat selvom man ikke nødvendigvis får brug for sociale ydelser... 

Skat handler jo ikke kun om sociale ydelser. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2014

lillespir26

Vi betaler hvert mdr så er der kun 207,50 kr så er det jo ikke så dyrt som hvis det hele skal betales hvet halve/ hele år 

Anmeld

2. november 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg forstår godt man kan være uenig med beslutningen om medielicens, men nu er det trods alt vedtaget, så overholder man vel den gældende lovgivning. 

Det er desuden ikke rigtigt de ikke kan gøre noget. Ifølge bekendtgørelsen om medielicens har man oplysningspligt, hvis man ikke overholder dette, kan man få en kontrolafgift på det unddragne beløb samt i grove tilfælde en ekstra bøde (såsom hvis man bliver ved med ikke at oplyse). DR kan automatisk tilmelde en, hvis de konstaterer der er licenspligtige apparater i hustanden. Det skal nævnes her at forretninger der sælger disse apparater faktisk også har oplysningspligt.

Anmeld

2. november 2014

Elgaard73

mor:) skriver:

Du lader bare være med at betale det - de kan hverken komme ind eller udspørge dig. De kan intet stille op.

Du har ret i at de intet kan stille op med hensyn til adgang til bolig OSV. Men betale, kommer du altså til alligevel.

Lader du bare være med at betale, bliver det bare føjet til listen, og når beløbet er højt nok, bliver det overdraget til SKAT, som jo så kan gå ind og hapse BFY'en eller overskydende skat. Er der ikke noget at hente der, bliver der en fogedsag ud af det.

Anmeld

2. november 2014

IngenKoPåIsen

Masig skriver:

Men hvorfor snyde systemet? I har vel internet adgang, så skal i jo også betale ligesom alle andre... Kan godt være i synes det er dyrt og en dum regel, men sådan det jo. Man betaler jo også skat selvom man ikke nødvendigvis får brug for sociale ydelser... 

Nu er DR på ingen måde en del af systemet. Og desuden synes jeg ikke de overholder deres del af aftalen i forhold til public service 

Anmeld

2. november 2014

IngenKoPåIsen

Masig skriver:

Desuden har jeg ingen steder skrevet at jeg ikke betaler. 

Anmeld

2. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Elgaard73 skriver:

Du har ret i at de intet kan stille op med hensyn til adgang til bolig OSV. Men betale, kommer du altså til alligevel.

Lader du bare være med at betale, bliver det bare føjet til listen, og når beløbet er højt nok, bliver det overdraget til SKAT, som jo så kan gå ind og hapse BFY'en eller overskydende skat. Er der ikke noget at hente der, bliver der en fogedsag ud af det.

Hvor står det henne?

Anmeld

2. november 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Kan man på en eller anden måde undgå at betale licens når man ikke har tvkanaler ? Vi bruger kun Netflix og viaplay men ser ingen tvkanaler. 

Du betaler medielicens. Altså ikke tvlicens. Så nej. Ja altså medmindre du ikke ejer computer, radio eller telefon. For ja så kan du godt

Anmeld

2. november 2014

Stumpen

mor:) skriver:

Hvor står det henne?

Sådan har det været i mange år, da jeg flyttede sammen med min kæreste for 12 år siden, der var han i økonomisk uføre og der opkrævede skat hans licens og siden er det blevet sådan at skat og kommuner kan inddrage børnepengene ved manglende betaling...

Anmeld

2. november 2014

Muffinmus

Lige så vel som du kan snyde i skat. Men det gør det ikke rigtigt . Vi andre synes også medielicens er noget lort. Men faktum er man skal betale hvis man har internet, tv, hører radio osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.