Kan man undgå licens ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.156 visninger
50 svar
84 synes godt om
2. november 2014

Anonym trådstarter

Kan man på en eller anden måde undgå at betale licens når man ikke har tvkanaler ? Vi bruger kun Netflix og viaplay men ser ingen tvkanaler. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2014

Anonymor1

Nej. Licens gælder også hvis du har smartphone eller computer der kan gå på nettet. Hvilket i nok har hvis i bruger netflix

Anmeld

2. november 2014

Masig

Du skal betale licens hvis du har adgang til internettet. Dvs hvis du har en pc, en tablet, smartphone... og selvfølgelig hvis du har tv...

Anmeld

2. november 2014

Anonym trådstarter

Okay syntes bare jeg hører om så mange der siger de ikke betaler licens da de ikke har tvkanaler. 

Det bare så møj dyrt for Ingen ting. 

Anmeld

2. november 2014

IngenKoPåIsen

Du kan tjekke Licens-Lars ud på facebook, der er meget gode facts  Jeg er også imod licensen, at betale for noget blot fordi man har muligheden, er for mig både gammeldags og dumt! Det ville svare til at du skal betale 50 kroner for at gå forbi H&m, fordi du teoretisk set havde muligheden for at gå derind. Helt konkret afmelder du bare licens, dette findes der også guide til på ovennævnte facebook side.. Og når du har gjort det, kan de godt finde på at ringe eller sågar komme på besøg, men de har altså ingen rettigheder til fx at udspørge dig eller komme indenfor, som mange fejlagtigt tror

Anmeld

2. november 2014

Masig

Malunsesmutti skriver:

Du kan tjekke Licens-Lars ud på facebook, der er meget gode facts  Jeg er også imod licensen, at betale for noget blot fordi man har muligheden, er for mig både gammeldags og dumt! Det ville svare til at du skal betale 50 kroner for at gå forbi H&m, fordi du teoretisk set havde muligheden for at gå derind. Helt konkret afmelder du bare licens, dette findes der også guide til på ovennævnte facebook side.. Og når du har gjort det, kan de godt finde på at ringe eller sågar komme på besøg, men de har altså ingen rettigheder til fx at udspørge dig eller komme indenfor, som mange fejlagtigt tror

Men hvorfor snyde systemet? I har vel internet adgang, så skal i jo også betale ligesom alle andre... Kan godt være i synes det er dyrt og en dum regel, men sådan det jo. Man betaler jo også skat selvom man ikke nødvendigvis får brug for sociale ydelser... 

Anmeld

2. november 2014

mpr

Anonym skriver:

Kan man på en eller anden måde undgå at betale licens når man ikke har tvkanaler ? Vi bruger kun Netflix og viaplay men ser ingen tvkanaler. 

Bare du har noget som helst med net adgang mobil, computer, tablet og så selvfølgelig mulighed for at se tv endda høre radio så nej så kan du ikke bare lige slippe udenom

Anmeld

2. november 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

det er jo blevet til medielicens... Den er ret svær at komme udenom

Anmeld

2. november 2014

Stjerneskud84

Den eneste måde du kan undgå licens på, er at ikke eje nogle af disse ting som kan gå på nettet osv... 

Anmeld

2. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du lader bare være med at betale det - de kan hverken komme ind eller udspørge dig. De kan intet stille op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.