Kan man undgå licens ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Stumpen skriver:

Sådan har det været i mange år, da jeg flyttede sammen med min kæreste for 12 år siden, der var han i økonomisk uføre og der opkrævede skat hans licens og siden er det blevet sådan at skat og kommuner kan inddrage børnepengene ved manglende betaling...

Kender flere der ikke har betalt i minimum 10 år - uden at deres penge er blevet inddraget - der skal jo være bevis for at man ejer et tv/internet eller mobil og det er da svært hvis de ikke må komme ind? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2014

Sajida2006

Man kan vel i proicippet bare fyre en løgn af til dem så slipper man vel for det...?

om det så er etisk korrekt er en anden diskussion 

Anmeld

2. november 2014

Stumpen

mor:) skriver:

Kender flere der ikke har betalt i minimum 10 år - uden at deres penge er blevet inddraget - der skal jo være bevis for at man ejer et tv/internet eller mobil og det er da svært hvis de ikke må komme ind? 

grunden kan være at det er fordi han havde betalt og pludselig stoppede og ikke afmeldte licensen..

men jeg forstår bare ikke hvorfor folk ikke vil betale - var det blot til dr1 forstår jeg til fulde, for det er - i mine øjne- primært lort de sender, men nu hedder det jo medielicens og derved betaler du for tv, net og radio.... Det er der vidst ingen der ikke har... At det så  vidst bare går til statskassen fatter jeg hat af at de skal have penge, men loven er der, så hvorfor snyde?

Anmeld

2. november 2014

Elgaard73

Hvor står det henne?

Det står som sådan ikke nogen steder (jeg ved af). Grunden til at jeg ved det, er at min veninde's søster, blev trukket igennem det for omkring et halvårs tid siden.

Det mest forrykte var, at hun faktisk ikke bevidst lod være med at betale. Men Licens sendte regning til både hende og hendes samlever i flere år. Samleveren betalte, og så regnede hun ikke med at hun skulle betale. Lidt naivt, lod hun det bare stå på og regnede med at de selv opdagede og rettede fejlen (med 2 opkrævninger til samme adresse). Men det gjorde de ikke og hendes gæld voksede. Enden på det, blev en tur i fogedretten. Og det var fuldstændig ligegyldigt at hun kunne dokumentere at hustanden altså helt loyalt havde betalt licens.

Anmeld

2. november 2014

Rockertand

lillespir24 skriver:

Vi betaler hvert mdr så er der kun 207,50 kr så er det jo ikke så dyrt som hvis det hele skal betales hvet halve/ hele år 

Jo, det er stadig samme pris 

Anmeld

2. november 2014

bøllen

Det står som sådan ikke nogen steder (jeg ved af). Grunden til at jeg ved det, er at min veninde's søster, blev trukket igennem det for omkring et halvårs tid siden.

Det mest forrykte var, at hun faktisk ikke bevidst lod være med at betale. Men Licens sendte regning til både hende og hendes samlever i flere år. Samleveren betalte, og så regnede hun ikke med at hun skulle betale. Lidt naivt, lod hun det bare stå på og regnede med at de selv opdagede og rettede fejlen (med 2 opkrævninger til samme adresse). Men det gjorde de ikke og hendes gæld voksede. Enden på det, blev en tur i fogedretten. Og det var fuldstændig ligegyldigt at hun kunne dokumentere at hustanden altså helt loyalt havde betalt licens.

Tror jeg fangede den 

Men hvis de bor sammen skal de da ikke begge betale licens ??? Eller læser jeg dit svar forkert . 

Anmeld

2. november 2014

Elgaard73

Men er du sikker på at alle de mange du kender, ikke på en eller anden måde, enten står med en stor gæld til Licens, som så ikke er blevet forsøgt inddrevet endnu? Eller måske, er det ikke lige det samtale emne man bringer op til vennemiddagen...at man lige har været et smut i fogedretten grundet manglende licens.

Beviser skal de jo nok finde. Har du f.eks købt et tv, smart phone, pc OSV og betalt med dit dankort. Så kan de se det. Ja, selv en god gammel dags clock radio er licenspligtig.

Har du f.eks købt en bil, skal du i købsaftalen have helt specifikt beskrevet, at du køber den uden radio, da en bil radio ellers går under betegnelsen standard udstyr. Og en bilradio er licenspligtig. De kan jo også være så frække, at kigge ind af din bil's ruder nede på p'pladsen .

Det er jo også ret nemt for dem at konstatere om der er internet forbindelse på adressen eller ej.

Anmeld

2. november 2014

lillespir26

Rockertand skriver:

Jo, det er stadig samme pris 

Jaja men stadigvæk ikke så,stort beløb af gangen 

Anmeld

2. november 2014

Elgaard73

bøllen skriver:

Tror jeg fangede den 

Men hvis de bor sammen skal de da ikke begge betale licens ??? Eller læser jeg dit svar forkert . 

Nej, du læser det helt rigtig. De skulle netop ikke begge to betale, men på en eller anden måde, blev der sendt regning til dem begge to. Måske fordi at hun var tilmeldt licens, inden at han flyttede ind og da han så flyttede ind, flyttede hans licens med? Jeg ved ikke hvordan det er sket. Men to regninger kom der.

Men hun skulle helt korrekt ikke betale licens, men hun begik den brøler, at hun ikke gjorde Licens kontoret opmærksom på deres fejl og hun kom så til at hæfte for gælden alligevel. Helt forrykt, men hun kunne intet gøre. Gælden var noteret og det kunne der ikke ændres på.

Anmeld

2. november 2014

L-Mortil3

Du kan jo altid bare sende dem et billede af sidste års indbetaling, hvis de kan genudsende igen og igen kan forbrugeren vel også  kartoffel , kartoffel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.