Dåb eller navngivning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2009

FrkT

Tjuhl skriver:

jamen der er heller ingen tvivl om, at vi to ligger meget langt fra hinanden i vores måde at leve på, så jeg er ikke overrasket over, at du ikke kan forstå vores valg. jeg kan ikke forstå dine. men jeg har ikke tænkt mig hverken at forklare eller forsvare den måde vi lever på - især ikke overfor nogen der er overbevist om, at deres måde at gøre tingene på er den korrekte. dog vil jeg sige, at der er meget stor forskel på seksualitet, uddannelse og så tro og at vi aldrig ville udstøde vores børn, men ikke føler nogen glæde ved, at vores børn skulle vælge at blive troende (uanset hvilken religion).

Jamen så har jeg nok misforstået/overfortolket det du skrev, for i mine ører lød det lidt som om I nærmest ville udstøde jeres børn hvis de valgte at blive kristne - og DET syntes jeg er forkert. Og det er DET jeg ikke kan respektere. Men jeg kan sagtens respektere at folk lever anderledes end mig, og mit er ikke nødvendigvis rigtigt bare fordi det er det i mine øjne. Det er bare rigtigt for mig, noget andet kan jo godt være rigtigt for dig. Og som jeg også skrev var mit indlæg IKKE for at træde nogen over tæerne. Mest bare for at prøve at forstå den tankegang jeg opfattede at I havde ang at udstøde sine børn - men det har du jo så afkræftet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2009

LotteGabriella

Stineve skriver:

Jeg tror også vi ville døbe vores børn, hvis det betød meget for den ene part. men er da bestemt gald for at vi er enige på dette punkt

Vi vil også gerne giftes engang, men det skal heller ikke være i kirken, da jeg ikke vil giftes eller erklære min kærlighed i guds navn..
så det bliver en tur på rådhuset ..

hehe...vi er også gift på Rådhuset, men Brian vil dog rigtig gerne i kirke, det var pengene så ikke til....vil rigtig gerne gøre det for hans skyld, men når man er gift på rådhuset er det faktisk KUN velsignelsen og det der med at man tror på gud der skal foregå, så ved sgu ikke om det så bliver til noget senere hen, som vi egentlig havde planlagt

Anmeld

23. august 2009

Zeta

Jeg kan sagtens forstå at man lader sit barn navngive hvis ikke man selv er troende. Det er mere fordi jeg har hørt flere der begrunder valget med at børnene skal vælge selv og det forstår jeg ikke for det er jo netop det konfirmationen er til for i den kristne sammenhæng.
Men al respekt for hinandes valg og trosretninger

Jeg faldt lige over denne interessante debat, og må give dig helt ret, er selv dybt forundret over det folk skriver og angir som årsag. Dåb er jo et ritual, og konfirmation er selve trosbekendelsen/bekræftelsen.

Er der virkelig så mange ateister idag? Jeg er selv døbt og kristen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.