Jeg er enig, det er et rigtig interessant emne at tage op!

Jeg er slet ikke i tvivl om at mine børn SKAL døbes, og så senere selv vælge via konfirmation eller ikke, om de stadig vil være en del af folkekirken og det den står for.
Selv vil jeg kalde mig "ikke praktiserende kristen". Jeg går ikke jævnligt i kirke (kun til højtider og bryllupper og sådan noget). Men jeg tror på en del af det den kristne tro siger, dog ikke alt. Men stadig nok til at jeg føler mig kristen. Nogle ting er jeg bare indeni mig selv helt sikker på er sande, andre ting har jeg min egen teori om.
Kan godt være det måske lyder lidt dumt, men jeg føler mig også lidt "beskyttet" af at være kristen, ligesom om jeg ved at Gud våger over mig, var jeg ikke blevet døbt og konfirmeret, så tror jeg at jeg ville føle mig lidt ræd. Og den beskyttende fornemmelse ønsker jeg også at give mine kommende børn.
Jeg mener der er mange grader af kristne mennesker, jeg er så bare en af de mindre grader - men hører stadig til i den tro.
Hilsen Thilde, som har tænkt rigtig meget over netop hvad der passer og hvad der ikke passer.
Anmeld