FUCK jeg synes det er hårdt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2014

missehxx

En fra min Mødregruppe har en dreng der heller ikke vil tage sutten. Hun introducerede nusse/sutteklud og den har han efterhånden accepteret og lært at bruge som tryghed (han er 5 mdr nu). 

Det kunne jo også være en mulighed. Min søn sover med både sut og nusseklud. Han er 5 mdr ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2014

missehxx

En fra min Mødregruppe har en dreng der heller ikke vil tage sutten. Hun introducerede nusse/sutteklud og den har han efterhånden accepteret og lært at bruge som tryghed (han er 5 mdr nu). 

Det kunne jo også være en mulighed. Min søn sover med både sut og nusseklud. Han er 5 mdr ��

Anmeld

9. oktober 2014

Mother-love

Mor til Ella skriver:

Har det fint med hvis hun fravælger brystet, men vil gerne forsøge at kombinere først.

men det ender jo nok med at jeg må tage en pille for at det kan lykkes, selvom det ikke lige var det jeg havde drømt om.

Nej jeg var knust den gang med Isabella og følte mig som en dårlig mor. Men havde kæmpet i alle tre uger med smadret brystvorter der var store sår og ingen mælk og en datter der skreg 24-7. Og da sp kom og sagde en god mor sidder altså ikke i brysterne. Så gav jeg slip og Isabella kom fuldt på flaske og det var klart det bedste for mig og min datter. For jeg var ødelagt psykisk og havde en datter der var så sulten.

fra første gang hun fik flasken efter  vi havde fundet den rigtige til hende. Fik hun ro. Og det gjorde jeg også. Det var klart det bedste for os.

og jeg vil self prøve at amme når lillebror kommer til januar. Men vil ikke gå ned over det hvis det ikke kommer til at fungere. Og trækker den ikke så langt som jeg gjorde med min datter. Både for min, hans og  min datters skyld. Men nu vil jeg også være alene om dem fordi deres far og jeg er flyttet fra hinanden.

og vil nok nyde at far eller mormor lige kan tage lidt over  

held og lykke med det hele. Håber du snart finder roen omkring det hele

Anmeld

9. oktober 2014

Mor til Ella

missehxx skriver:

Hun sover med nussebamse, så måske om et par mdr at det virker.

Anmeld

9. oktober 2014

Wik

Jeg føler så meget med dig, min første var sådan. Det blev først lidt bedre da hun begyndte at få mad selv, men ammede om natten enormt længe. Jeg købte mig fattig i sutter og intet hjalp. Hvis du kan få lidt udgang i dagstimerne i ny og næ hvor din mand eller en veninde kan tage barnet bare en time eller to efter du har ammet, så start der, det vare ikke evigt men bliver heldigvis bedre og bedre. Held og lykke og om et år, er det glemt.

Anmeld

10. oktober 2014

Mor til Ella

hekran skriver:

Kære mor til Ella,

jeg kan sagtens genkende din følelser. Jeg havde de samme følelser overfor min datter, da hun var på den alder. Alle de sutter, alle de flasker - ingenting virkede. Jeg var mad og sut for den lille og lækre pige i hendes først 4,5 måneder.

Da hun ramte 4 måneder, gad jeg ikke mere. Jeg gad sådan godt amningen, men ikke fuld tid. Det var mere det, at jeg ikke ville være hendes sut. Jeg begyndte så småt at give hende lidt grød. Hun begyndte at blive god til at tage fat omkring skeen og en dag tog jeg en sut med grød på..... og den blev derinde!!!! Jeg blev SÅ forbavset og glad. Jeg tog endda et billede af det. Det var den dag lillefisen tog sutten for første gang og derefter tog hun den som ingenting.

Amningen blev der også mindre og mindre af i takt med at hun spiste mere og mere fast mad. Hun holdt helt op med amning da hun blev 9 måneder.

Men nøj, hvor jeg husker det. Vi har fire børn, men hun var den eneste jeg kunne amme, så måske derfor fandt jeg mig i det. 

Det gik over og i dag er hun 3 år...... og jeg savner det.

Jeg kommer aldrig til at savne amningen, men jeg kan leve med den.

jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre når jeg starter på arbejde i januar, hvis jeg skal have en baby hængende i brysterne.

og det er jo som sådan heller ikke amningen, men som du også siger det er HELE tiden. Og hun er jo så tilfreds, og dejlig. 

Men jeg magter ikke at være så låst fast.

håber at hun vil grød.

Anmeld

10. oktober 2014

Mor til Ella

modesty skriver:

Min søn sov også kun 45 min. af gangen og han elskede sin sut, så jeg tror ikke at de korte lure har noget med manglende sut at gøre.

Han vågnede også hver 90. minut hele natten, fra han var 4-10 mdr.

Min erfaring siger at det er så individuelt som noget kan blive, hvordan børn sover. Og man kan ikke analysere sig ud af det, hverken i forhold til om det handler om flaske eller babs, for lidt skemad eller noget helt fjerde.

Med min søn havde den urolige søvn intet med sult at gøre, men handlede udelukkende om udvikling, og et lidt følsomt og meget nysgerrigt sind, der gjorde at han havde svært ved at finde roen. Det blev bedre med tiden og nu sover han næsten altid igennem - men det er helt tydeligt at når han igen begynder at vågne om natten, skyldes det utryghed i hverdagen eller mange indtryk i løbet af en dag.

Jeg havde ikke en ordentlig nattesøvn indtil han var omkring 16 mdr. Det var fucking hårdt, men jeg klarede mig igennem.

Det er en fattig trøst - men hold ud. Du kan klare mere end du tror, og det bliver bedre.

Der er jo ikke nogen tvivl om at det er tryghed med brystet. Og det er også ok. Min første sov også røv dårligt, men hun brugte sut, i stedet for mig. Og spiste af flasken.

Så det er ikke søvnen der e det store problem, for der har jeg været før

Det er afhængigheden, ingen kan bruges udover mig. Og om lidt er hun i en vuggestue, og der er mine bryster ikke.

men håber grøden vil gøre det hele lidt nemmere.

hvor lange ammer man? Og hvornår kan man droppe det helt, hvis det nu er det det ender med jeg skal....

Anmeld

10. oktober 2014

modesty

Mor til Ella skriver:

Der er jo ikke nogen tvivl om at det er tryghed med brystet. Og det er også ok. Min første sov også røv dårligt, men hun brugte sut, i stedet for mig. Og spiste af flasken.

Så det er ikke søvnen der e det store problem, for der har jeg været før

Det er afhængigheden, ingen kan bruges udover mig. Og om lidt er hun i en vuggestue, og der er mine bryster ikke.

men håber grøden vil gøre det hele lidt nemmere.

hvor lange ammer man? Og hvornår kan man droppe det helt, hvis det nu er det det ender med jeg skal....

Jeg ammede til min søn var et år. Jeg tror at SST anbefaler minimum 9 mdr. Men du behøver jo ikke at amme fuldt i 9 mdr., nogle ammer vist kun 2-3 gange i døgnet på det tidspunkt.

Når hun bliver lidt større, så prøv at øve med at give MME på kop. Det optimale ville jo være en blid overgang mellem MM og MME for at mindske risikoen for eventuelle maveproblemer. Så kunne hun eventuelt få lidt MME på kop i institutionen og du kunne holde fast i at amme nogle gange i døgnet.

Jeg tænker at det er et par måneder du skal "holde ud", og så kan du begynde at trappe ned på amningen og vænne hende til et liv hvor mor ikke er der hele tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.