modesty skriver:
Min søn sov også kun 45 min. af gangen og han elskede sin sut, så jeg tror ikke at de korte lure har noget med manglende sut at gøre.
Han vågnede også hver 90. minut hele natten, fra han var 4-10 mdr.
Min erfaring siger at det er så individuelt som noget kan blive, hvordan børn sover. Og man kan ikke analysere sig ud af det, hverken i forhold til om det handler om flaske eller babs, for lidt skemad eller noget helt fjerde.
Med min søn havde den urolige søvn intet med sult at gøre, men handlede udelukkende om udvikling, og et lidt følsomt og meget nysgerrigt sind, der gjorde at han havde svært ved at finde roen. Det blev bedre med tiden og nu sover han næsten altid igennem - men det er helt tydeligt at når han igen begynder at vågne om natten, skyldes det utryghed i hverdagen eller mange indtryk i løbet af en dag.
Jeg havde ikke en ordentlig nattesøvn indtil han var omkring 16 mdr. Det var fucking hårdt, men jeg klarede mig igennem.
Det er en fattig trøst - men hold ud. Du kan klare mere end du tror, og det bliver bedre.

Der er jo ikke nogen tvivl om at det er tryghed med brystet. Og det er også ok. Min første sov også røv dårligt, men hun brugte sut, i stedet for mig. Og spiste af flasken.
Så det er ikke søvnen der e det store problem, for der har jeg været før
Det er afhængigheden, ingen kan bruges udover mig. Og om lidt er hun i en vuggestue, og der er mine bryster ikke.
men håber grøden vil gøre det hele lidt nemmere.
hvor lange ammer man? Og hvornår kan man droppe det helt, hvis det nu er det det ender med jeg skal....