FUCK jeg synes det er hårdt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2014

Mother-love

Øv hvor er det træls for dig.

men har i prøvet nogle forskellige flasker?

med Isabella var jeg så nødsaget til at give hende flaske da hun var  3 uger for jeg var tørlagt. Kunne intet få ud af brysterne. 

Men hun ville heller ikke tage hvilken som helst flaske. Det var først den 7. Flaske hun ville have. Også den der mindede mest om mit bryst. Fordi den er meget blød i sutten.

isabella har aldrig brugt sut. Hun har altid nægtet og så leget med den i stedet. Hun har så derimod en del nusseklude

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2014

Mor til Ella

Tulle28 skriver:

Jeg bliver en lille smule harm over alle dem, som siger at du skal tvinge dit barn til at tage sut og flaske... Nu skal jeg ikke gøre dette til en skal/skal ikke amme-tråd, men nu er amning jo det mest naturlige for en baby. Jeg kan godt forstå at man er træt af det, men helt ærligt, så er det noget der følger med, når man bliver mor. Og jeg ved godt hvad du taler om, når du siger du er træt af at det, for min yngste var lige sådan. Hun er tilmed ørebarn og så lukker man jo ikke bare lige natbaren, når barnet har smerter og det eneste der hjælper og trøster er babserne. Jeg var tvangsindlagt til at være hjemme om aftenen/natten til hun var 14-15 mdr. og jeg var ved at blive vanvittig til sidst over at være så bundet til hjemmet. 

Til gengæld glæder jeg mig nu over at jeg ikke skal se på den hæslige sut i hendes mund og at vi slipper for at skulle vænne hende af med den på et senere tidspunkt Set i bakspejlet nu var det en så relativ kort periode i hendes og mit liv og jeg overlevede, omend det var hårdt. 

Fat mod! Det er ikke for altid 

Tænker at du ikke har låst så mange af mine andre indlæg

Jeg var nede med en fødselsreaktion med min første pga af amningen.

Og alligevel lod jeg mig presse til at forsøge igen, og det havde jeg ved gud aldrig gjort hvis jeg havde vidst at de kunne finde på at afvise flasken OG sutten.

Og alternativet er jo at jeg helt stopper min mælk og så spiser hun jo nok engang. MEN jeg ønsker virkelig at fortsætte, men jeg kan ikke trives på den her måde så går jeg ned igen, og jeg har også en stor pige at tænke på.

Den lille skal starte VS først januar, da min arbejds situation er at jeg skal starte der. 

Og det er ok at du bliver harm over det, men jeg tror på at det allervigtigste for børn er at deres mor har det godt, og det har hun bare ikke, hun skal have LUFT.

Og jeg ved godt at det er en periode, men ser virkelig ikke lyset forude.

Og jeg ved skam godt at det er hårdt at være mor, min første sov ikke om natten i 17 mdr, og det må også gerne være hårdt, men jeg vil gerne være i stand til at tage vare på mine børn, og det synes jeg ikke jeg var sidste gang.

Så forstår sagtens hvad du skriver, men synes bare der er lidt andre faktorer der spiller ind her.

Og er virkelig selv stolt over at jeg stadig ammer, og håber at få det til at fungere længe endnu, på min måde

Anmeld

9. oktober 2014

Mor til Ella

Røverdatter skriver:

Ville aldrig nogensinde tvinge mit barn til at tage flaske.

Sådan som du beskriver jeres amning, er egentlig meget normalt. Det er hårdt. Man mister søvnen, og kan føle at man mister sig selv. Selvfølgelig skal du ikke komme så langt ud at du bliver depressiv eller i den stil, men amningen er bare super hård de første måneder. Jeg natammede min søn og i rigtig lang tid følte jeg ikke at jeg havde sovet. Havde glemt hvordan det føles at være "fri". Men det kommer!

Jeg ville blive ved, fordi jeg vidste det ville blive bedre og lettere.

Men det er jo min personlige holdning. Synes bare det er super sejt du stadig ammer!

Synes også selv jeg er sej

Men som skrevet i indlægget før dette, er der bare andre faktore der spiller ind

Anmeld

9. oktober 2014

Mor til Ella

Mother-love skriver:

Øv hvor er det træls for dig.

men har i prøvet nogle forskellige flasker?

med Isabella var jeg så nødsaget til at give hende flaske da hun var  3 uger for jeg var tørlagt. Kunne intet få ud af brysterne. 

Men hun ville heller ikke tage hvilken som helst flaske. Det var først den 7. Flaske hun ville have. Også den der mindede mest om mit bryst. Fordi den er meget blød i sutten.

isabella har aldrig brugt sut. Hun har altid nægtet og så leget med den i stedet. Hun har så derimod en del nusseklude

Hvordan fik du nussekluden til at gøre det ud for sutten Det er jo ikke et must for mig at pigen skal have en sut i hovedet, men det her er bare ikke holdbart for nogen.

Har den flaske du nævner, og synes heller ikke hun afviser flasken på helt samme måde, hun bliver da knap så HYS, men stadig meget.

Ved ikke om det er fordi hun er ved at få tænder i overmunden, at hun bruger mig endnu mere som sut, og enlig også bliver gal når vi ammer.

Anmeld

9. oktober 2014

Røverdatter

Mor til Ella skriver:

Synes også selv jeg er sej

Men som skrevet i indlægget før dette, er der bare andre faktore der spiller ind

Ja selvfølgelig og du skal helt sikkert ikke gå ned pga amning håber for dig, at i vil få mere ro på. Og at hvis hun skal tage flaske, at det gøres så blidt og skånsomt som muligt

Anmeld

9. oktober 2014

Mor til Ella

Røverdatter skriver:

Ja selvfølgelig og du skal helt sikkert ikke gå ned pga amning håber for dig, at i vil få mere ro på. Og at hvis hun skal tage flaske, at det gøres så blidt og skånsomt som muligt

Ellers må jeg håbe at hun bliver helt vild glad for grød meget hurtigt efter de 4 mdr.

Havde ellers lovet mig selv at vente så længe som muligt, da storesøster aldrig lærte at spise det

Anmeld

9. oktober 2014

hekran

Kære mor til Ella,

jeg kan sagtens genkende din følelser. Jeg havde de samme følelser overfor min datter, da hun var på den alder. Alle de sutter, alle de flasker - ingenting virkede. Jeg var mad og sut for den lille og lækre pige i hendes først 4,5 måneder.

Da hun ramte 4 måneder, gad jeg ikke mere. Jeg gad sådan godt amningen, men ikke fuld tid. Det var mere det, at jeg ikke ville være hendes sut. Jeg begyndte så småt at give hende lidt grød. Hun begyndte at blive god til at tage fat omkring skeen og en dag tog jeg en sut med grød på..... og den blev derinde!!!! Jeg blev SÅ forbavset og glad. Jeg tog endda et billede af det. Det var den dag lillefisen tog sutten for første gang og derefter tog hun den som ingenting.

Amningen blev der også mindre og mindre af i takt med at hun spiste mere og mere fast mad. Hun holdt helt op med amning da hun blev 9 måneder.

Men nøj, hvor jeg husker det. Vi har fire børn, men hun var den eneste jeg kunne amme, så måske derfor fandt jeg mig i det. 

Det gik over og i dag er hun 3 år...... og jeg savner det.

Anmeld

9. oktober 2014

modesty

Lige et "brokke" indlæg her fra.

Jeg synes simpelthen at det er enormt hårdt at være mor til et ammebarn som nægter FLASKEN og SUTTEN

Jeg føler mig 100% som en madkasse, OG sut døgnets 24 timer.

Om dagen går det ok, men hun har svært ved at tage længere lure end max 40 min af gangen, det er som om hun mangler noget trygt, som sutten, og hun ligge også og laver sutte bevægelser når hun sover. Og jeg kan altså ikke ligge i barnevognen med patten i munden på hende

Om aftenen går hun til ro ca kl 20 og vågner så kl 00-02 og ammer så stort set resten af natten, eller bruger mig som sut. ingen af os sover ordenligt og jeg får ondt i hele kroppen fordi jeg jo ligger dårligt.

Igen fortryder jeg at jeg overhovedet er begyndt at amme.

Jeg har brug for aflastning, men folk har ikke en chanc for at hjælpe mig.

Asta er 3,5 måned, og kan slet ikke overskue hvor langt ud i fremtiden jeg bliver tvunget til at amme

Tak fordi du læste med hvis du kom så langt.

Min søn sov også kun 45 min. af gangen og han elskede sin sut, så jeg tror ikke at de korte lure har noget med manglende sut at gøre.

Han vågnede også hver 90. minut hele natten, fra han var 4-10 mdr.

Min erfaring siger at det er så individuelt som noget kan blive, hvordan børn sover. Og man kan ikke analysere sig ud af det, hverken i forhold til om det handler om flaske eller babs, for lidt skemad eller noget helt fjerde.

Med min søn havde den urolige søvn intet med sult at gøre, men handlede udelukkende om udvikling, og et lidt følsomt og meget nysgerrigt sind, der gjorde at han havde svært ved at finde roen. Det blev bedre med tiden og nu sover han næsten altid igennem - men det er helt tydeligt at når han igen begynder at vågne om natten, skyldes det utryghed i hverdagen eller mange indtryk i løbet af en dag.

Jeg havde ikke en ordentlig nattesøvn indtil han var omkring 16 mdr. Det var fucking hårdt, men jeg klarede mig igennem.

Det er en fattig trøst - men hold ud. Du kan klare mere end du tror, og det bliver bedre.

Anmeld

9. oktober 2014

Mother-love

Mor til Ella skriver:

Hvordan fik du nussekluden til at gøre det ud for sutten Det er jo ikke et must for mig at pigen skal have en sut i hovedet, men det her er bare ikke holdbart for nogen.

Har den flaske du nævner, og synes heller ikke hun afviser flasken på helt samme måde, hun bliver da knap så HYS, men stadig meget.

Ved ikke om det er fordi hun er ved at få tænder i overmunden, at hun bruger mig endnu mere som sut, og enlig også bliver gal når vi ammer.

Vi har altid lagt nussekluden ind til hendes ansigt når vi har puttet hende eller når hun var ked af det. Jeg har haft perioder hvor jeg også ville ønske hun havde brugt sut. Men idag er jeg super glad for at hun aldrig har brugt det.

du skal ihvertfald gøre op med dig selv om du vil have hun skal være flaskebarn eller brystbarn. For har du fået kæmpet dig igennem med sutteflasken skal du ikke regne med hun vil tage brystet.

og husk det ikke er en skam hvis du vælger flasken. En god mor sidder ikke i brysterne. En god mor er en der har overskud

Anmeld

9. oktober 2014

Mor til Ella

Mother-love skriver:

Vi har altid lagt nussekluden ind til hendes ansigt når vi har puttet hende eller når hun var ked af det. Jeg har haft perioder hvor jeg også ville ønske hun havde brugt sut. Men idag er jeg super glad for at hun aldrig har brugt det.

du skal ihvertfald gøre op med dig selv om du vil have hun skal være flaskebarn eller brystbarn. For har du fået kæmpet dig igennem med sutteflasken skal du ikke regne med hun vil tage brystet.

og husk det ikke er en skam hvis du vælger flasken. En god mor sidder ikke i brysterne. En god mor er en der har overskud

Har det fint med hvis hun fravælger brystet, men vil gerne forsøge at kombinere først.

men det ender jo nok med at jeg må tage en pille for at det kan lykkes, selvom det ikke lige var det jeg havde drømt om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.