FUCK jeg synes det er hårdt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.068 visninger
47 svar
19 synes godt om
8. oktober 2014

Mor til Ella

Lige et "brokke" indlæg her fra.

Jeg synes simpelthen at det er enormt hårdt at være mor til et ammebarn som nægter FLASKEN og SUTTEN

Jeg føler mig 100% som en madkasse, OG sut døgnets 24 timer.

Om dagen går det ok, men hun har svært ved at tage længere lure end max 40 min af gangen, det er som om hun mangler noget trygt, som sutten, og hun ligge også og laver sutte bevægelser når hun sover. Og jeg kan altså ikke ligge i barnevognen med patten i munden på hende

Om aftenen går hun til ro ca kl 20 og vågner så kl 00-02 og ammer så stort set resten af natten, eller bruger mig som sut. ingen af os sover ordenligt og jeg får ondt i hele kroppen fordi jeg jo ligger dårligt.

Igen fortryder jeg at jeg overhovedet er begyndt at amme.

Jeg har brug for aflastning, men folk har ikke en chanc for at hjælpe mig.

Asta er 3,5 måned, og kan slet ikke overskue hvor langt ud i fremtiden jeg bliver tvunget til at amme

Tak fordi du læste med hvis du kom så langt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2014

Loa

Puha kan godt forstå du synes det er hårdt  

Jeg ved ikke om der er andre muligheder end at tvinge hende på flasken (sorry men det lød lidt sjovt) for hvis du ikke magter at amme hele tiden, ved jeg ikke hvad man kan gøre end at "tvinge" hende til at undvære den/få sut...

for hun behøver jo ikke ammes hele natten igennem tænker jeg.... 

Anmeld

8. oktober 2014

Nystart

åh hvor jeg forstår dig...

har du prøvet en anden slags sut hende af min ville kun ha en bestemt slags...

Anmeld

8. oktober 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Mor til Ella skriver:

Jeg synes simpelthen at det er enormt hårdt at være mor til et ammebarn som nægter FLASKEN og SUTTEN

Om dagen går det ok, men hun har svært ved at tage længere lure end max 40 min af gangen, det er som om hun mangler noget trygt, som sutten, og hun ligge også og laver sutte bevægelser når hun sover. Og jeg kan altså ikke ligge i barnevognen med patten i munden på hende

Om aftenen går hun til ro ca kl 20 og vågner så kl 00-02 og ammer så stort set resten af natten, eller bruger mig som sut. ingen af os sover ordenligt og jeg får ondt i hele kroppen fordi jeg jo ligger dårligt.

Asta er 3,5 måned, og kan slet ikke overskue hvor langt ud i fremtiden jeg bliver tvunget til at amme

Min lille pige er på samme alder som din.

vi har samme problem. Nægter flaske, nægter sut. Nægter at sove for sig selv. Ligger jeg havde vågner hun med det samme. Ligger jeg og ammer og går så vågner hun også. Så "VI" sover formiddag, middag og

eftermiddagslur og sover sammen om natten. Om natten bruger hun dog ikke mig som sut. Det er kun om dagen. 

Gab jeg håber at det ændrer sig.

tænket måske det bliver bedre når de får skemad..?

Anmeld

8. oktober 2014

WilliamDSTN

Jeg ville gøre som en anden siger tvinge hende til det, i ville få nogle urolig nætter og i starten men til sidst ville hun acceptere det, det er da heller ikk fair for jer i skal sove dårlig og ikk have et øjeblik for jer selv. 

Det er sagt med et smil håber ikk jeg har fået sagt det for hårdt

Anmeld

8. oktober 2014

Dafnies

Har du prøvet forskellige sutter? Og forskellige sutteflasker?

Min søn ville fx kun bruge de "gammeldags" runde sutter - og vi kan stadig ikke få ham til at tage andre (10 mdr).. 

Anmeld

8. oktober 2014

L-Mortil3

Prøv til prøv til prøv til! Det er desværre det eneste råd jeg kan give :-(

Anmeld

8. oktober 2014

Sitrani

Mor til Ella skriver:

Har du prøvet forskellige sutter?  Min datter brugte også mig som sit fa hun var lille.. jeg prøvede forskellige sutter og til sidst ville hun ta MAMs.. jeg blev bare ved med at putte den i munden på hende, det kræver en masse tilvænning for nogle børn at begynde med sutten - jeg ville ikke give op endnu hvis jeg var dig! Held og lykke ��

Anmeld

8. oktober 2014

Rockertand

Mor til Ella skriver:

Der er kun 1 vej frem: bliv ved med at stoppe sutten i munden på hende, gerne når hun mærker og lugter dig - og det er altså ikke kun 1 gang om dagen, det er MANGE gange hver dag.

Når sutten accepteres, kommer flasken meget nemt og dermed rolige nætter og lang søvn.

Den ene af mine tog omkring 3 måneders intensiv øvelse, før sutten blev accepteret.....det var en kæmpe lettelse!

Anmeld

8. oktober 2014

Mor til Ella

Loa skriver:

Puha kan godt forstå du synes det er hårdt  

Jeg ved ikke om der er andre muligheder end at tvinge hende på flasken (sorry men det lød lidt sjovt) for hvis du ikke magter at amme hele tiden, ved jeg ikke hvad man kan gøre end at "tvinge" hende til at undvære den/få sut...

for hun behøver jo ikke ammes hele natten igennem tænker jeg.... 

Hvordan tvinger jeg hende?Har været fæk i 5 timer hvor hun bare har nægtet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.