FUCK jeg synes det er hårdt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2014

Loa

Mor til Ella skriver:

Hvordan tvinger jeg hende?Har været fæk i 5 timer hvor hun bare har nægtet.

Nu er jeg slet ikke ekspert, og jeg har et barn der hellere ville flaske end ammes, men jeg tænker at hvis du beslutter at hun også skal have flaske, så er det jo bare at nægte brystet indtil hun tager flaske...

ej jeg kan ikke finde ud af om det er børnemishandling  ærligt så ved jeg faktisk ikke hvad der virker, men man kan jo sige, stod du i den situation og vitterligt ikke kunne amme mere, så blev hun jo nødt til at tage flasken før eller siden. Der ville ikke være så meget andet at gøre jo.

og det samme med sutten. Isabella nægtede også i startende men vi blev ved og ved og ved at prøve at give hende den når hun var sur/ked og pludselig en dag sagde det haps og så ville hun ikke af med den igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2014

Nystart

Mor til Ella skriver:

Foreslå gerne nogen.?

tror jeg har pænt stort udvalg.

Uhh det længe siden jeg har skulle købe.. men hende af min ville kun ha mam både flaske og sut.. med det flade hoved..

lige så glad hun var for dem lige så meget nægtede hun at tag andre...

Men øv hvis den bette ikke vil tag sut for det ville garanteret afhjælpe rigtig meget, men det hjælper jo ikke hvis sutten er no go :-( 

Anmeld

9. oktober 2014

Tulle28

Jeg bliver en lille smule harm over alle dem, som siger at du skal tvinge dit barn til at tage sut og flaske... Nu skal jeg ikke gøre dette til en skal/skal ikke amme-tråd, men nu er amning jo det mest naturlige for en baby. Jeg kan godt forstå at man er træt af det, men helt ærligt, så er det noget der følger med, når man bliver mor. Og jeg ved godt hvad du taler om, når du siger du er træt af at det, for min yngste var lige sådan. Hun er tilmed ørebarn og så lukker man jo ikke bare lige natbaren, når barnet har smerter og det eneste der hjælper og trøster er babserne. Jeg var tvangsindlagt til at være hjemme om aftenen/natten til hun var 14-15 mdr. og jeg var ved at blive vanvittig til sidst over at være så bundet til hjemmet. 

Til gengæld glæder jeg mig nu over at jeg ikke skal se på den hæslige sut i hendes mund og at vi slipper for at skulle vænne hende af med den på et senere tidspunkt Set i bakspejlet nu var det en så relativ kort periode i hendes og mit liv og jeg overlevede, omend det var hårdt. 

Fat mod! Det er ikke for altid 

Anmeld

9. oktober 2014

Røverdatter

Ville aldrig nogensinde tvinge mit barn til at tage flaske.

Sådan som du beskriver jeres amning, er egentlig meget normalt. Det er hårdt. Man mister søvnen, og kan føle at man mister sig selv. Selvfølgelig skal du ikke komme så langt ud at du bliver depressiv eller i den stil, men amningen er bare super hård de første måneder. Jeg natammede min søn og i rigtig lang tid følte jeg ikke at jeg havde sovet. Havde glemt hvordan det føles at være "fri". Men det kommer!

Jeg ville blive ved, fordi jeg vidste det ville blive bedre og lettere.

Men det er jo min personlige holdning. Synes bare det er super sejt du stadig ammer!

Anmeld

9. oktober 2014

nadia93

Mor til Ella skriver:

Hvordan tvinger jeg hende?Har været fæk i 5 timer hvor hun bare har nægtet.

Min Sundhedsplejeske sagde til mid at hvis han vognede kort tid efter han lige havde spist om natte skulle jeg give ham 5ml sukkervand og det var det og hvis det ik hjælp efter et kvarter så 5ml igen for det gør dem godt tilpas og heldigvis hjalp det os og os til de småluerre så fik han 5ml og sov meget bedre opskriften er 50g rørresukker 100 ml vand 

Anmeld

9. oktober 2014

Mor til Ella

Rockertand skriver:

Vi har prøvet ALLE slags sutter, men til sidst faldt smagen på MAM (til større børn, de der 0-3 måneder kunne vi bare glemme alt om, så det var lille baby med kæmpestor sut).

Ekstra fif: køb MAM Night, det er SÅ meget nemmere - også senere, når barnet selv kan finde sutten.

Har allerede man

Anmeld

9. oktober 2014

Mor til Ella

Nørreslet skriver:

tilbyd hende brystet om aftenen, og hvis hun så bare ligger og hygger tag hende fra giv hende en sut, hvis hun siger nej til sutten så lad hende være på sit egen værelse hvis hun kalder igen tilbyd hende sutten igen og så gå, self hvis hun er sulten skal hun da have mad men bliv ved med sutten på et tidspunkt tager hun imod den og dit bryst behøver ikk være nusseklud mere, på den måde vil hun os have det trygge til middagsluren.

Må prøve, er bare så bange for at det går ud over den stores søvn.

Hun mangler nemlig trygheden når hun sover til middag, og nat også ellers suttede hun vel ikke på mig. Hver gang hun vågner er jeg jo fysisk nød til at tage hende op, og til bryst for at falde til ro igen

Anmeld

9. oktober 2014

Mor til Ella

L-Mortil2 skriver:

Det gjorde de her efter 6 mdr så ikke videre opmuntrende, dog lykkedes det at skifte babs med sut i løbet af 7 dage! Hold ud, der er håb

Er enlig ligeglad med hvornår hun gør det.

Bare det lykkes, hun skal starte VS i januar, det stresser mig yderligere.

Prøver lidt mere med sutten, tror måske hun er ved at få tænder i overmunden, hun vil vildt gerne grubbes nemlig.

Anmeld

9. oktober 2014

Mor til Ella

Loa skriver:

Nu er jeg slet ikke ekspert, og jeg har et barn der hellere ville flaske end ammes, men jeg tænker at hvis du beslutter at hun også skal have flaske, så er det jo bare at nægte brystet indtil hun tager flaske...

ej jeg kan ikke finde ud af om det er børnemishandling  ærligt så ved jeg faktisk ikke hvad der virker, men man kan jo sige, stod du i den situation og vitterligt ikke kunne amme mere, så blev hun jo nødt til at tage flasken før eller siden. Der ville ikke være så meget andet at gøre jo.

og det samme med sutten. Isabella nægtede også i startende men vi blev ved og ved og ved at prøve at give hende den når hun var sur/ked og pludselig en dag sagde det haps og så ville hun ikke af med den igen.

Har bestemt også overvejet at stoppe helt, men vil jo også gerne blive ved lidt.

Men det kan da blive enden af det.

Anmeld

9. oktober 2014

Mor til Ella

Nystart skriver:

Uhh det længe siden jeg har skulle købe.. men hende af min ville kun ha mam både flaske og sut.. med det flade hoved..

lige så glad hun var for dem lige så meget nægtede hun at tag andre...

Men øv hvis den bette ikke vil tag sut for det ville garanteret afhjælpe rigtig meget, men det hjælper jo ikke hvis sutten er no go :-( 

Ja, det ville afhjælpe meget hvis bare hun gad sutten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.