Jeg foreslår såmænd ikke andet, end at man lige klapper hesten og ikke flipper ud
. Jeg skrev ret tydeligt, at det selvfølgelig ikke er okay, og at man helt sikkert skal påtale det. Men prøv lige at tænke på; du siger, det er simpelt at sætte et kryds. Ja, men hvis nu en anden falder og slår sig, lige som du skal til at skifte det sidste barn, der mangler et kryds? Hvis nu et forældrepar derefter bruger 20 minutter på at brokke sig over en forsvundet sutsko? Hvis nu telefonen ringer, og det er Emmas mor, der i sidste uge brokkede sig en halv time over, du ikke tog dig nok tid til at tale med hende? Og når du lægger telefonen har to af ungerne splittet stuen ad og en anden er ved at lave oversvømmelse på toilettet. Samtidig skal stuen til at have frugt, og der skal forberedes ekstra til en af ungerne, som ikke kan tåle pærer. Så kan den altså godt smutte.
Jeg maner til besindighed og at folk lige prøver at tage sig i det, inden de beskylder andre for ikke at gøre deres job godt nok. Det er en gennemgående skrøne, at det er nemt og hyggeligt at være pædagog. Og meget ofte ER det (efter min opfattelse) de forældre, der ikke har tid nok til deres børn, der brokker sig mest. Her skal det selvfølgelig siges, jeg IKKE aner om det er tilfældet i denne tråd 
Anmeld