Hey.
Det er selvfølgelig beklageligt og ikke i orden. Men klap lige hesten engang! Pædagoger er også mennesker, og den kan altså smutte engang imellem.
Som oftest er pædagogerne underbemandede og skal holde styr på f. eks. tøj, mad, sutter, forskellige bleer, hjemmesko, konflikter, overtøj, solcreme, huer/vanter, forældre, afskedssituationer, middagslur, allergier, rengøring, forskellige salver, legetøj, sløje børn, studerende, psykologer/fysioterapeuter, kurser osv. plus de skal hygge, læse, bygge, ud så børnene får frisk luft, ind så de kan slappe af, tørre op, rydde op, lege, udvikle, underholde, igangsætte, trøste og mange andre ting.
Alle disse ting skal de klare, og på en god dag er der 2 mennesker til 20-25 børn.
Sker det flere gange, kan jeg forstå reaktionen. En enkelt gang kan man påtale det og forvente det ikke sker igen. At reagere så voldsomt efter en enkelt fejl er efter min mening en kæmpe overreaktion og dybt unfair overfor pædagogerne.
Ligefrem at sende brev til kommunen er da helt skudt forbi - igen efter min mening. Jeg mener - og nu bliver jeg sikkert henrettet - at de forældre, der reagerer så voldsomt, blandt andet gør det ud fra en latent dårlig samvittighed over ikke at tage sig af deres børn selv. Dette er helt naturligt. Men det er ikke pædagogernes skyld.