Er så ederrasende på børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Carina:-) skriver:

Og fordi det er en bornehave er der jo heller ikke ret mange born der skal have en tor ble da de fleste born er blefri- 

Og via mit arb er jeg i kontakt med rigtig mange inst og ser jævnligt afkrydsningsskemaer hænge på puslerummene så det er vist ikke så sjældent brugt metode .

Men måske vi bare skal være enig i at være uenige- du synes ikke at gå med en ble i 8 timer er et problem - jeg ser det som svigt -Og bestemt noget der skal påpeges sådan at man som forældre kan regne med et minimum af opsyn med ens barn imens man er på arb.

Nej men der er andre opgaver samt væsentlig flere børn. 

Ja mange vuggestuer har afkrydsningsystem og igen hvis det er så nemt at løse det problem, hvorfor så ikke tage det stille og roligt og foreslå krydslisten så det ikke sker igen. 

Jeg ville ikke fare sådan op ovet det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2014

Carina:-)

mor:) skriver:

Nej men der er andre opgaver samt væsentlig flere børn. 

Ja mange vuggestuer har afkrydsningsystem og igen hvis det er så nemt at løse det problem, hvorfor så ikke tage det stille og roligt og foreslå krydslisten så det ikke sker igen. 

Jeg ville ikke fare sådan op ovet det

Jeg synes nu ts har håndteret det fint - og som leder ville jeg absolut sætte stor pris på at få afvide hvor det halter og hvor jeg som leder kan sætte ekstra ind så sådanne fejl kan minimeres.

Men igen vi er nok ikke enige- jeg arbejder selv i et servicefag- og jeg synes det er en alvorlig fejl og ville som "kunde" / forældre fået et brud på tilliden . Og ville forvente at chefen (lederen) vil gore hendes for at det ikke sker igen -eller ihvertfald minimere risikoen.

Og igen hvis nu at det er samme person der laver samme fejl er det vel i alles int. at den person får at vide at h*n skal stramme op-

Det er jo ikke sådan at man bliver smidt på gaden med skrig og skrål fordi man laver en fejl ,men bliver man ved med at lave samme fejl så skal der jo kigges på rutiner ,og jeg synes at det er tankevækkende at barnet er undgået at blive skiftet hele dagen ergo er der jo noget der ikke fungerer siden at der flere gange er blevet overset at barnet skulle skiftes- Og DET er bekymrende...

Anmeld

4. oktober 2014

Hvorfor skulle det være flere gange? Hvor ofte skal han skiftes? 

Hvis et barn bliver afleveret kl 8 og hentet kl 15 - hvor mange gange ville fu skifte? 

Da vores datter gik i bh sidste år blev blebornene skiftet inden formiddagsmad- inden middagslur/ud på legepladsen og når de skulle have hjemble på + hvis der self var "bonus"

Så 3 gange  som min. ville vores være blevet tjekket /skiftet fra 8-15-

Og der hænger der også afkrydsningskema på puskerummet med blebornenes navn - og der er max 10 born ud af 60 der bruger ble i de 5 år vi har haft bh born i den bh.så det er jo altså til at overse...

Forventer at det samme er tilfældet når mine starter i bh næste år ,men nu har mine altid været renlige når de starter i bh ,-så det er nok ikke noget vi får brug for ...

Anmeld

4. oktober 2014

MorDk

Carina:-) skriver:

Men ts beder ikke en enkelt person om at spænde hjelmen  - der er forskel på det og så at gå efter en enkelt mand- 

Jeg mener stadig at det ikke er god stil ... Ligegyldigt om det er til 1 person eller flere...  

Anmeld

4. oktober 2014

BSB

Carina, Jeg kan ikke diskutere med dig, når du nu for anden gang overser, hvad jeg skriver: Selvfølgelig er det ikke i orden. Jeg mener bare heller ikke, det er værre.... 

Anmeld

5. oktober 2014

MorDk skriver:

Jeg mener stadig at det ikke er god stil ... Ligegyldigt om det er til 1 person eller flere...  

Nej det har du ret i - og netop derfor er det endnu mere dårlig stil at kaste bolden tilbage 

(og så er den ged vist barberet)

Anmeld

5. oktober 2014

Carina, Jeg kan ikke diskutere med dig, når du nu for anden gang overser, hvad jeg skriver: Selvfølgelig er det ikke i orden. Jeg mener bare heller ikke, det er værre.... 

Jeg har skam godt set at du skriver at det ikke er i orden og samtidig skriver du at det ikke er værre- hvad mener du så da det jo er at modsige sig selv 

Og vil du svare på hvordan du ved at det er de forældre der bruger mindst tid på deres born der brokker sig mest?

Anmeld

5. oktober 2014

BSB

Okay, hvis du vil have det skåret ud i pap: Jeg synes ikke, det er i orden. Men fejl kan altså opstå alle steder, og jeg synes ikke, der er nogen grund til at flippe ud på personalet! Man kan sige det stille og roligt og så forvente forbedring. Jeg har skrevet det samme helt fra første tråd, og nu håber jeg, du forstår det.....

Jeg har arbejdet med børn og forældre som psykolog indenfor småbørnsområdet i meget, meget lang tid, og det er min professionelle vurdering, at det - uden at generalisere - gerne er således det forholder sig. Psykologien i det er ikke svær at forstå; går man med noget, man bebrejder sig selv, er det oftest lettere at bebrejde andre, da det ikke gør nær så ondt. Det er min erfaring, og du er i din fulde ret til at forholde dig kritisk. Det havde jeg bestemt ventet, da jeg skrev indlægget .

Anmeld

5. oktober 2014

BSB skriver:

Okay, hvis du vil have det skåret ud i pap: Jeg synes ikke, det er i orden. Men fejl kan altså opstå alle steder, og jeg synes ikke, der er nogen grund til at flippe ud på personalet! Man kan sige det stille og roligt og så forvente forbedring. Jeg har skrevet det samme helt fra første tråd, og nu håber jeg, du forstår det.....

Jeg har arbejdet med børn og forældre som psykolog indenfor småbørnsområdet i meget, meget lang tid, og det er min professionelle vurdering, at det - uden at generalisere - gerne er således det forholder sig. Psykologien i det er ikke svær at forstå; går man med noget, man bebrejder sig selv, er det oftest lettere at bebrejde andre, da det ikke gør nær så ondt. Det er min erfaring, og du er i din fulde ret til at forholde dig kritisk. Det havde jeg bestemt ventet, da jeg skrev indlægget .

Tak fordi du på en sober og professionel måde kunne skære det ud i pap .men jeg forstår stadig ikke hvordan du ksn mene at ts har flippet ud ved bare at snakke med lederen?  Og tænker også at det er en voldsom generalisering at mene at fordi man har nogle forventninger og krav til pasningen af ens barn og reagerer på fejl og mangler at så er det fordi man er fuld af selvbebrejdelser man er nødt til at lade gå ud over andre. Og tænke også at når du nu selv fortæller det er i forbindelse med dit arbejde at det måske merr er det klientel du arbejder med frem fot normen. Men det kan du sikkert skære ud for mig hvis du mener jeg tager fejl

Anmeld

5. oktober 2014

Og jeg kunne komme med samme påstand. At de der synes det er vanvittigt at klage over fejl og mangler ved deres barns pasning er ligeglade med deres børn. Det er lige så langt ude som at sige at ts og lignende forældre har det dårligt med sig selv. Men det bliver vi næppe enige om og det behøver vi jo hellere ikke. Det er det dejlige ved ordet debat at man kan diskutere og være uenige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.