Keablao skriver:
Skrev følgende til vores kommune da vi var ude for det samme som jer
..
Anbefaler dig at gøre det samme ..
Vores datter går i børnehave på Kastaniegården..
Her har hun gået fra primo september 2013 og hun er rigtig glad for stedet. Hun er blevet taget godt imod og vi har alle sammen et godt forhold til såvel pædagoger som børn – men tirsdag d. 8. oktober havde vi en rigtig træls oplevelse som vi selvfølgelig har talt med de ansatte i børnehaven om, vi mener dog at det er vores pligt som forældre og brugere af børnehaven også at give jer besked.
Jeg, Lauras mor, afleverer Laura tirsdag morgen klokken 07.15 og henter hende igen klokken 15.00.
Jeg har forinden givet Laura en tør ble på hjemmefra, som altid.
Da jeg møder Laura på legepladsen om eftermiddagen spørger hun om ikke vi kan skifte bleen og jeg siger til hende at det kan vi da sagtens, men om vi ikke skal vente til vi er kommet hjem.
Hun fortæller at hun har ondt i numsen, men jeg vælger alligevel at fortsætte ud mod cyklen da vi ikke har mere end 300 meter hjem til vores bopæl.
Laura stikker i skrig og gråd af ren ømhed da jeg sætter hende i barnestolen.
Jeg tager hende ned igen og kigger efter. Jeg observerer at hun er rød og tager hende på armen og går hjem af.
Da vi kommer hjem går vi i gang med bleskiftet og jeg kan konstatere at bleen ikke er skiftet i løbet af dagen.
Bleen er våd og hun er smurt ind i indtørret afføring. Hun er rød og har fået små vable/blæne lignende mærker bagpå. Hun er dybt ulykkelig og jeg må bade hende under bruseren for at få afføringen af uden at skulle røre for meget.
Hun sidder resten af dagen ikke på numsen fordi det gør ondt og hun græder flere gange på grund af ømhed.
Jeg havde senere på eftermiddagen kontakt til en vagtlæge som fortalte mig om de almindelig gængse ting jeg kunne stille op nu og her, men han mente at hvis og såfremt det ikke blev bedre skulle hun kigges på af en læge – dette blev heldigvis ikke aktuelt.
Vi er selvfølgelig, som forældre, dybt frustrerede over at dette kan ske og vi tænker ikke mindst på at vores datter nu kan komme til at forbinde bleskift med noget negativt.
Jeg, Lauras mor, har gjort børnehavens personale opmærksomme på hændelsen og givet dem besked om at vi forventer at dette selvfølgelig er en meget uheldig engangshændelse og at smørelse med zink-salve, hyppigt bleskifte og luft til numsen imellem disse bleskift nu bliver en nødvendighed for Lauras vedkommende ugen ud.
Venligst
forældre til Laura Søs