Psykologerne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.926 visninger
53 svar
33 synes godt om
30. september 2014

Anonym trådstarter

Okay har lige brug for at være anonym for en gangs skyld da jeg virkelig ikke ønsker dette skal kunne søges frem senere...

Dem der ved hvem jeg er vær venlig at være shhh...

Vi har mødt psykologerne der skal lave forældrekompetenceundersøgelsen...

og når vi så søger den ene frem kan vi se han er "kendt" for sager der er fyldt med fejl og mangler og som har resulteret i at børnene blev fjernet på forkerte grundlag...

Nu er vi virkelig bange...

jeg sidder og ryster og sveder... jeg er lige ved at bryde hulkende sammen...

jeg kan ikke mere...

jeg har allermest lyst til at gå under jorden... forsvinde med familien og så bare være væk for altid...

jeg kan slet ikke overskue at det er så tæt på at vi risikerer at miste vores søn...

Jeg ved godt at jeg ikke er nogen supermor, og jo jeg ved at jeg har lavet fejl undervejs...

Men for helvede der var vitterlig INGEN der hørte på os, når vi prøvede at fortælle om hvordan vores søn var...

vores SP var opsat på at vi ikke var egnede som forældre fordi det var standard udfra vores opvækst...

Hun pressede os og stressede os så amningen gik i vasken og flasken ville han ikke og grøden kunne han ikke holde i sig...

Så hun lavede en underretning om at vi ikke kunne finde ud af at læse hans signaler og at det var os der ikke gav ham mad...

og det er så den der stadig kører nu 2 ½ år senere...

dog nu med ny "ild" efter at vuggestuen blev fornærmede over vi klagede efter han blev overfaldet dernede så de lavede en ny underretning med påstanden overfor os om at det var den eneste måde de kunne få ekstra timer til at støtte vores søn så han igen kunne føle sig tryg i vuggestuen...

og så sidder vi bare her og kan vitterlig intet gøre andet end bare at prøve at samarbejde og vise at vi godt kan de ting de siger vi ikke kan...

men allerede afgørelsen fra sagsbehandleren om at starte denne undersøgelse viste at hun mere eller mindre har besluttet sig for at vi er dårlige forældre... så tror ikke at det her med psykologerne er andet end blot for at dække hendes r** for at hun har gjort det hun skulle så der ikke kan drages tvivl om hendes endelige afgørelse...

Da vi skulle mødes med psykologerne så kom de nogenlunde samtidigt med os, henvendte sig ved skranken efter os og satte sig så i stolene udenfor lokalet vi skulle være i. Da sagsbehandleren kom ind sagde hun så at de ikke var kommet endnu, men hun havde gået lige forbi der hvor de sad og de havde kigget på hende. Så kom de hen og sagde at de lige var kommet med toget, og at det jo ikke tog særlig lang tid og var så nemt at komme med det offentlige til og fra deres kontor i København.

Da vi så skulle aftale møde så ville de at vi skulle tage toget til København for at være der til samtaler. Inden vi når at svare så siger sagsbehandleren at det nok bliver svært, for hun kender jo lidt til min kæreste, og det ville han nok ikke kunne...

Hun har set os af 3 gange i ca. 40 min pr. gang, gider hun godt lige klappe kaje med at kende noget som helst til ham og hvordan han har det...

men ja vi siger så at med toget duer ikke, men hvis der er parkering i nærheden så kan vi godt tage bilen derind...

og når man så tænker det hele igennem så virker det bare så opsat det med at de skulle være lige kommet fra toget som det allerførste der blev nævnt og så skulle de lige nedgøre at min kæreste har socialfobi og derfor ikke kan tage toget rundt... Så er vi stemplet jeps tak for det bevis...

Ved godt at vi sikkert bare er paranoide fordi vi føler at vi står overfor at miste vores dejlige dreng men ja lige nu spinder hjernen bare derud af...

Det blev et langt skriv det her men havde brug for at sætte ord på for at få det ud så jeg bedre kan bearbejde det her og finde løsninger og muligheder for at komme videre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Nystart

Jeg kan ikke sige så meget andet end det må være ubehageligt at stå i den situation..

Men at JEG, fra EGNE erfaringer, har set disse undersøgelser hvor man VAR/ER uegnet og man stadig har sine børn.. så der skal altså virkelig meget til...

men jeg kan råde jer til at kontakte FBU, og høre hvad de siger...kommunen laver fejl og det er virkelig vigtigt at i har nogle "udefra" der kan hjælpe og vejlede jer 

Kram herfra 

Anmeld

30. september 2014

Nystart

Jeg kan ikke sige så meget andet end det må være ubehageligt at stå i den situation..

Men at JEG, fra EGNE erfaringer, har set disse undersøgelser hvor man VAR/ER uegnet og man stadig har sine børn.. så der skal altså virkelig meget til...

men jeg kan råde jer til at kontakte FBU, og høre hvad de siger...kommunen laver fejl og det er virkelig vigtigt at i har nogle "udefra" der kan hjælpe og vejlede jer 

Kram herfra 

Anmeld

30. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Puha det  må være forfærdeligt at gå med den frygt som du går med

Mit svar er nok farvet af at jeg snart er pædagoguddannet og min kæreste er socialrådgiver i en børnefamilie afdeling. Men når jeg læser din tråd her og de andre gange du har skrevet tråde omkring dette, så synes jeg at det ofte handler om at det er alle andres skyld og alle er ud på at gøre jer ondt/ fjerne jeres barn. 

Hvorfor skulle pædagogerne lave en underretning blot fordi du har skrevet en klage? - du er helt sikkert hverken den første eller sidste der har skrevet en klage. Samtidig tænker jeg også Hvis der ikke er noget i underrretningen så ville kommunen jo hellere ikke have en sag idag - så underrretningen er vel lavet grundet en reel bekymring og udfra det sidste indlæg du skrev omkring dit barn, så har han også brug for støtte. 

Det et er aldrig sjovt at blive vurderet på den måde som I skal, men husk på at kommunen og pædagogerne kun er interesseret i dit barns trivsel og udvikling, ligesom du selv er det. Det er derfor enorm vigtigt at I er villige til at samarbejde. 

Hvis jeg var dig ville jeg ærligt fortælle sagsbehandleren at "jeg lige nu har en følelse af at I er på nippet til at fjerne mit barn". Det kan forhåbentligt åbne op fo en dialog omkring det så i kan få noget ro. 

Jeg ønsker dig al held og lykke og at Jeres dreng bliver hvor han er 

Anmeld

30. september 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Kram herfra 

mange tak for det svar jeg vil straks slå dem op og tage kontakt

Vi står netop og mangler nogen udover sundhedsplejerskerne der kan hjælpe os med at holde hovedet oven vande i alt det her...

Anmeld

30. september 2014

Nystart

Anonym skriver:

mange tak for det svar jeg vil straks slå dem op og tage kontakt

Vi står netop og mangler nogen udover sundhedsplejerskerne der kan hjælpe os med at holde hovedet oven vande i alt det her...

Du er velkommen til at skrive privat hvis det er ;-) 

Anmeld

30. september 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Puha det  må være forfærdeligt at gå med den frygt som du går med

Mit svar er nok farvet af at jeg snart er pædagoguddannet og min kæreste er socialrådgiver i en børnefamilie afdeling. Men når jeg læser din tråd her og de andre gange du har skrevet tråde omkring dette, så synes jeg at det ofte handler om at det er alle andres skyld og alle er ud på at gøre jer ondt/ fjerne jeres barn. 

Hvorfor skulle pædagogerne lave en underretning blot fordi du har skrevet en klage? - du er helt sikkert hverken den første eller sidste der har skrevet en klage. Samtidig tænker jeg også Hvis der ikke er noget i underrretningen så ville kommunen jo hellere ikke have en sag idag - så underrretningen er vel lavet grundet en reel bekymring og udfra det sidste indlæg du skrev omkring dit barn, så har han også brug for støtte. 

Det et er aldrig sjovt at blive vurderet på den måde som I skal, men husk på at kommunen og pædagogerne kun er interesseret i dit barns trivsel og udvikling, ligesom du selv er det. Det er derfor enorm vigtigt at I er villige til at samarbejde. 

Hvis jeg var dig ville jeg ærligt fortælle sagsbehandleren at "jeg lige nu har en følelse af at I er på nippet til at fjerne mit barn". Det kan forhåbentligt åbne op fo en dialog omkring det så i kan få noget ro. 

Jeg ønsker dig al held og lykke og at Jeres dreng bliver hvor han er 

Det er rart med øjne "fra den anden side af bordet" til alt det her...

For det kan virkelig være hamrende svært at forholde sig objektivt til tingene når man står midt i det...

Vi har følt med den nye underretning at det var påfaldende at den først kom EFTER at vi havde klaget over dem til kommunen..

og at de konstant har travlt med at fortælle os at alt går fantastiskt og vores søn udvikler sig og er en glad dreng alle kan lide, men når så kommunen beder om en status så er der næsten ikke det der ikke er i vejen og forkert...

Underretningen kører stadig da vi er på 3. sagsbehandler der starter forfra med det hele...

kommunen har ikke rigtig nogen sag andet end at vuggestuen jo ikke synes han er social nok og mener at det kommer fordi vi ikke er sociale nok...

der er ingen der vil høre på os når vi siger at sådan har han altid været...

Jeg føler det som om jeg er ude på et oprørskt hav uden noget rigtigt at gribe fat i...

Anmeld

30. september 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Du er velkommen til at skrive privat hvis det er ;-) 

mange tak

jeg har lige haft kontakt til dem og har også kontaktet de steder de anbefaler mig at kontakte...

har også informeret vores sundhedsplejersker om alt det her...

tak for tilbuddet, ved endnu ikke om jeg gør det, skal lige have styr på min hjerne inden jeg fordyber mig mere med alt muligt

Anmeld

30. september 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er rart med øjne "fra den anden side af bordet" til alt det her...

For det kan virkelig være hamrende svært at forholde sig objektivt til tingene når man står midt i det...

Vi har følt med den nye underretning at det var påfaldende at den først kom EFTER at vi havde klaget over dem til kommunen..

og at de konstant har travlt med at fortælle os at alt går fantastiskt og vores søn udvikler sig og er en glad dreng alle kan lide, men når så kommunen beder om en status så er der næsten ikke det der ikke er i vejen og forkert...

Underretningen kører stadig da vi er på 3. sagsbehandler der starter forfra med det hele...

kommunen har ikke rigtig nogen sag andet end at vuggestuen jo ikke synes han er social nok og mener at det kommer fordi vi ikke er sociale nok...

der er ingen der vil høre på os når vi siger at sådan har han altid været...

Jeg føler det som om jeg er ude på et oprørskt hav uden noget rigtigt at gribe fat i...

Vil lige tilføje her at jeg ved godt at mange af indlæggene om dette peger fingre udaf...

Men det gør det fordi vi hele tiden får af vide fra mange kanter at der ikke er noget at sætte fingeren på herhjemme...

får altid ros af sundhedsplejerskerne, af min familie, af lægen, af børneafdelingen på hospitalet, af pædagogerne i VS osv osv...

Vildt fremmede har haft rost os for at vores søn var så sød og velopdragen at han ikke rendte rundt og skreg og raserede det sted vi nu var....

Så det er lidt svært at finde hvad det skulle være vi gør galt herhjemme når der åbenbart er så mange der roser os og synes at vores søn er fantastisk...

Anmeld

30. september 2014

monzemussen

Jeg ville bare give et opmuntrende ord med. Jeg har både Været  på mor barn hjem og fået lavet sådan en undersøgelse sammen med min x så jeg ved hvad du går/skal gå igennem. Det er enormt vigtigt at du samarbejder. Jeg har stadig min dreng.

Men det er omvendt også ekstremt hårdt. 

Du er velkommen til at skrive en privat besked. Det er vigtigt at du har nogle at snakke med det om og nogle gange hjælper det også at snakke med nogle der netop har Været i den situation 

Kram 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.