Aldersforskel mellem fætre/kusiner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2014

Mor til Frederic og Freya

StineW79 skriver:

Her i vores familie er der stor spredning på alderen fra thea og alberte og deres fætre kusiner. På trods af det hygger de sig helt vildt, når de er sammen.

Svigerinde 1,har 2 drenge på snart 5 og 8 år.

Svigerinde 2,  har en dreng på 14 og en pige på 18 år.

Svoger har 2 piger på 10 og 11 år. 

Vores piger er lige blevet 2 og 6 år.

Hvordan ser det ud i jeres familie og hvordan fungere det. Vh stine

Svigerinde ( min mand's storesøster); dreng fra januar '08 og en pige fra maj '09

Svoger (min mands lillebror); dreng fra nov '08 og en dreng fra nov '11

Vi har selv frederic fra september '08 og freya fra april '12

De kan ikke lege sammen alle de 3 store drenge, yngste og ældste fætter er noget anderledes end vores - de slås - snakker grimt - råber - ingen respekt for andres ting/ejendom osv.

Hvor vores er mere stille og rolig anlagt og gider ikke være sammen med begge fætre på én gang, hver for sig går lidt bedre. Værst er yngste fætter fra '08.

Yngste fætter fra '08 leger godt sammen med kusine fra '09, de laver lige meget ballade...

Freya og fætter fra '11 leger heller ikke super godt sammen, han er vant til at sidde med ipad eller tv - hvor freya er mere udepige og længere fremme i udvikling (ble fri - cykle med støttehjul mm).

Vi er ikke meget sammen med svoger familien, da de har en opdragelse/ mangel på samme som ligger langt væk fra vores. De både skændtes indbyrdes - råber af hinanden og børn - ikke enig i opdragelse, så når den en ene irettesætter så trøster den anden osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mother-love skriver:

Ingen af mine søskende har børn. Min søster på 29 får det heller ikke fordi hun er syg.

min lillebror kaN måske godt få børn engang men ingen om han gør og hvornår da han også er syg.

faderen til mine børn er enebarn.

men vi kommer sammen med hans fætter og kusine.

vi har Isabella på 3 og lillebror kommer til januar.

hans fætter har en pige på 7, en dreng på 4 og en dreng på 3

hans kusine har en dreng på 10 og en dreng på 7.

Det er dejligt at så har den udvidet familie, i ka hygge med også! Vh stine

Anmeld

21. september 2014

Masig

Min søster har ingen børn endnu og min kæreste er enebarn. Men i begge vores familier har vi selv fætre og kusiner på samme alder som os selv som har fået børn, hvoraf mange af dem er omkring samme alder som vores (vi har en dreng på to og en på vej), så de bliver betragtet lidt som fætre og kusiner 

Anmeld

21. september 2014

StineW79

Eliza skriver:

Nu er vores egne børn, selv ret spredte i alder. 

"Vi" (manden) har 2 børn på 18 og 13 og sammen har vi 2 på 2,5 og 5 mdr. 

Deres eneste fætter/kusine er 9 og 11

og der går forhåbentlig længe, før der kommer flere. 

De 2 der er, er adopteret, så der kommer med meget stor sandsynlighed ikke flere fra den kant. 

Min lillebror er kun 17 så der sku ik gerne komme nogen før om maaaaange år

Nej så kommer der nok til at gå et par år inden der kommer flere nye til, ka jeg godt se! Vh stine

Anmeld

21. september 2014

StineW79

Mama85 skriver:

Mine børn har kun én kusine, hun er 18 år og mine er hhv. 5 år og1 år, så de har absolut ingen glæde af hende..

Nej ka godt se at når der ik er andre imellem, måske er langt op! Vh stine

Anmeld

21. september 2014

StineW79

2babygirls skriver:

Her er der 

dreng på 18 mdr

Anemone på 19 mdr

dreng på 22 mdr

dreng på 2,5 år

Madeleine på 4år (10.10.10)

pige på knap 9 år

dreng på 9 år

dreng på 12 år

pige på knap 13 år

pige på næsten 14 år

de leger alle sammen sammen 

Ja de ligger dejligt tæt, ka jeg godt se! Vh stine

Anmeld

21. september 2014

StineW79

M (: skriver:

I vores familie er Hjalte eneste barn på begge sider. Han er 1,5 år. Der er ikke nogen fætre/kusiner på vej i nærmeste fremtid på nogen af siderne.. Så Hjalte får nok ingen fætre/kusiner de næste 5 år-ish.. 

Til gengæld har han bedsterne helt for sig selv så længe. Dejligt! Vh stine

Anmeld

21. september 2014

StineW79

Nystart skriver:

på pigerne er der 3 mdr.

fætter er der 7 år... 

og en lille fætter der kommer til januar gør forskellen på ca 9 år 

Jeg har og får ikke kontakt til meget mere end min søster så resten af "familien" aner jeg intet om 

De ska nok komme til at hygge sig alligevel. Her elsker thea og alberte alt den opmærksomhed de får fra de store! Vh stine

Anmeld

21. september 2014

StineW79

Mor til Frederic og Freya skriver:

Svigerinde ( min mand's storesøster); dreng fra januar '08 og en pige fra maj '09

Svoger (min mands lillebror); dreng fra nov '08 og en dreng fra nov '11

Vi har selv frederic fra september '08 og freya fra april '12

De kan ikke lege sammen alle de 3 store drenge, yngste og ældste fætter er noget anderledes end vores - de slås - snakker grimt - råber - ingen respekt for andres ting/ejendom osv.

Hvor vores er mere stille og rolig anlagt og gider ikke være sammen med begge fætre på én gang, hver for sig går lidt bedre. Værst er yngste fætter fra '08.

Yngste fætter fra '08 leger godt sammen med kusine fra '09, de laver lige meget ballade...

Freya og fætter fra '11 leger heller ikke super godt sammen, han er vant til at sidde med ipad eller tv - hvor freya er mere udepige og længere fremme i udvikling (ble fri - cykle med støttehjul mm).

Vi er ikke meget sammen med svoger familien, da de har en opdragelse/ mangel på samme som ligger langt væk fra vores. De både skændtes indbyrdes - råber af hinanden og børn - ikke enig i opdragelse, så når den en ene irettesætter så trøster den anden osv.

Trist at er på den måde, når nu de ligger så tæt alderes mesigt at ku ha haft meget sjov sammen. Vh stine

Anmeld

21. september 2014

StineW79

Masig skriver:

Min søster har ingen børn endnu og min kæreste er enebarn. Men i begge vores familier har vi selv fætre og kusiner på samme alder som os selv som har fået børn, hvoraf mange af dem er omkring samme alder som vores (vi har en dreng på to og en på vej), så de bliver betragtet lidt som fætre og kusiner 

Det er nemlig dejligt med en udviget familie! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.