Har du og din vejleder haft en samtale om hvilke forventninger i har til hinanden? Og hvilke forventninger stedet har til dig og omvendt? Det er en rigtig god snak.
Der er nogle rigtige dårlige praktikssteder og der så også mange rigtige gode steder.
Hvis du er landet i et af de dårlige, kan du bruge dette som læring og udvikling af dig selv. En personlig udvikling og om det pædagogiske arbejde med børnene ændres ved dårligt samarbejde mellem personalet, og hvordan dette kommer til syne.
Jeg har været rigtig gode steder i min praktik hvor alle var gode til at samarbejde og det hele bare var godt.
Efter uddannelsen er jeg havnet et sted hvor jeg har en kollega som ikke er så samarbejdsvillig, og det skal jeg så til at lære at håndtere nu. Her bliver jeg nødt til at tænke på, hvad jeg kan gøre for at samarbejdet bliver bedre? Hvordan er min adfærd over for hende i forhold til de andre kollegaer jeg har et godt samarbejde med.
Kort sagt, så se det som en læringsprocess i forhold til dig selv og din faglighed.
Anmeld