ned af bakke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2014

TNBC

Sandratoft skriver:

Ja det er da et surt tidspunkt, men når hun selv havde bedt om det? 

Da er da høftlighed at aflevere det før arbejdstiden slutter?? Ikke når man står med et ben ude af døren.. Tænk hvis hun nu skulle nå noget, og så står der en elev og skal aflevere noget, som personen har haft hele dagen til. 

Hun sagde det ikke på en pæn måde, men måske hun var stresset. 

Men det har ts også lært nu, at man ikke aflevere når folk er på vej ud af døren. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2014

S*DD

Har du og din vejleder haft en samtale om hvilke forventninger i har til hinanden? Og hvilke forventninger stedet har til dig og omvendt? Det er en rigtig god snak. 

Der er nogle rigtige dårlige praktikssteder og der så også mange rigtige gode steder. 

Hvis du er landet i et af de dårlige,  kan du bruge dette som læring og udvikling af dig selv. En personlig udvikling og om det pædagogiske arbejde med børnene ændres ved dårligt samarbejde mellem personalet,  og hvordan dette kommer til syne. 

Jeg har været rigtig gode steder i min praktik hvor alle var gode til at samarbejde og det hele bare var godt. 

Efter uddannelsen er jeg havnet et sted hvor jeg har en kollega som ikke er så samarbejdsvillig,  og det skal jeg så til at lære at håndtere nu. Her bliver jeg nødt til at tænke på,  hvad jeg kan gøre for at samarbejdet bliver bedre? Hvordan er min adfærd over for hende i forhold til de andre kollegaer jeg har et godt samarbejde med. 

Kort sagt, så se det som en læringsprocess i forhold til dig selv og din faglighed. 

Anmeld

21. september 2014

Rixer

S*DD skriver:

Har du og din vejleder haft en samtale om hvilke forventninger i har til hinanden? Og hvilke forventninger stedet har til dig og omvendt? Det er en rigtig god snak. 

Der er nogle rigtige dårlige praktikssteder og der så også mange rigtige gode steder. 

Hvis du er landet i et af de dårlige,  kan du bruge dette som læring og udvikling af dig selv. En personlig udvikling og om det pædagogiske arbejde med børnene ændres ved dårligt samarbejde mellem personalet,  og hvordan dette kommer til syne. 

Jeg har været rigtig gode steder i min praktik hvor alle var gode til at samarbejde og det hele bare var godt. 

Efter uddannelsen er jeg havnet et sted hvor jeg har en kollega som ikke er så samarbejdsvillig,  og det skal jeg så til at lære at håndtere nu. Her bliver jeg nødt til at tænke på,  hvad jeg kan gøre for at samarbejdet bliver bedre? Hvordan er min adfærd over for hende i forhold til de andre kollegaer jeg har et godt samarbejde med. 

Kort sagt, så se det som en læringsprocess i forhold til dig selv og din faglighed. 

Ja meget god pointe 

Anmeld

21. september 2014

Ønskebarnet2014

Det var da utroligt så flot en stemningen i kan lave.

Det er en baby side, det høre ingen steder hjemme at tonen er sådan her.

Uanset hvem der har oprettet indlæg. Hvis man kun kan "skælde" ud så lad dog være med at kommentere indlægget.

kan godt forstå at der er flere og flere der ikke "tør" oprette indlæg her.

Anmeld

21. september 2014

LinLin

Rixer skriver:

Hey

Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg synes virkelig vejlederen er et fjols. Hun er ond og skræmmende. Jeg ved ikke hvor jeg skal starte fra. Først så siger hun at hun vil have dagsorden fredag så hun kan komme hjem og læse den så i dag da jeg skulle aflevere den så siger hun ej jeg har fri nu vil ikke se på den. Hold da kæft hvor er det ringe elendigt. 

Jeg har kontaktet seminaret om hvor dårlig de opfører sig overfor mig. Hver søndag har jeg haft denne association ok nu bliver jeg slagtet igen.

Jeg måtte Ingen gang optage vejledning  på diktafon. 

Min vejleder fra Sem sagde også puha da du skal ikke gå rundt at tro at du dumper ikke i orden og at jeg blev kaldt hundehvalp 

Hvad sker der for professionalisering? ?

Hvis hun har sagt hun vil have den med hjem og læse, bør det jo være fint bare at aflevere den når hun går! Så det ville jeg også undre mig over hun blev sur over... Men en anden gang så vær på forkant og giv hende den når I mødes!

det med hundehvalp kommer an på hvordan det er blevet sagt og i hvilken sammenhæng,men forbinder det da ikke lige som det mest positive at sige omdet andet menneske.

mht diktafon så har hun helt sikkert lov til at sige nej tak. Du må tage notater i stedet...

Jeg havde to vejledere i min første praktik som jeg ikke kunne med, men heldigvis var resten af personalet super! Det er svært hvis man føler sig helt alene...

i øvrigt: er du en mand eller kvinde?? Din profil er jo en mands, men flere har omtalt dig som kvinde, så jeg blev bare lige forvirret/nysgerrig 

Anmeld

21. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Hvordan jeg er overfor andre.

Det bestemmer jeg vel selv. Jeg prøver og være autentisk, men det kan jeg ikke uden at blive provokerede. Hvis I fik det samme svar hvad vil i så sige ? Undskyld men jeg er en person som har et snit på 7,3 fra almen. gym.

Jeg ved godt hvordan man opfører sig. Jeg er moden nok til at kunne se tingene an. I skal have en chance for at kende mig.

Jeg gør virkelig mit bedste

Bare det her indlæg fortæller jo en masse om dig. 

Anmeld

21. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ønskebarnet2014 skriver:

Uanset hvem der har oprettet indlæg. Hvis man kun kan "skælde" ud så lad dog være med at kommentere indlægget.

Ts får da rå om at det nu måske var på tide at ts kigger på sig selv for i samtlige indlæg er det alle andres skyld end ts. 

Ligesom at tonen først bliver dårlig når ts begynder at bande, hvilket ts gør ret ofte. 

Anmeld

21. september 2014

TNBC

Ønskebarnet2014 skriver:

Nu er det jo ts der starter det. 

Vi hjælper når ts skriver, og så ender man med at få ikke pæne ord tilbage.

Vi skriver jo ikke tingene for at såre ts, men for at hjælpe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.