ned af bakke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2014

Sandratoft

Øv det er rigtig træls  

Prøv at give hende den på mandag i starten af vagten, så vil hun sikkert gerne de den. 

Jeg fornemmer at du er lidt alene på studiet, og det må være rigtig hårdt, så det er godt du kan spørge lidt herinde også. Jeg kender intet til pædagog studiet så kan desværre ikke hjælpe z g, men ville bare sende et kram med på vejen. 

Håber du får en god weekend og husk at du er god nok som du er 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2014

Rixer

Sandratoft skriver:

Øv det er rigtig træls  

Prøv at give hende den på mandag i starten af vagten, så vil hun sikkert gerne de den. 

Jeg fornemmer at du er lidt alene på studiet, og det må være rigtig hårdt, så det er godt du kan spørge lidt herinde også. Jeg kender intet til pædagog studiet så kan desværre ikke hjælpe z g, men ville bare sende et kram med på vejen. 

Håber du får en god weekend og husk at du er god nok som du er 

Tak for det!  

Anmeld

20. september 2014

ESV

Rixer skriver:

Hey

Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg synes virkelig vejlederen er et fjols. Hun er ond og skræmmende. Jeg ved ikke hvor jeg skal starte fra. Først så siger hun at hun vil have dagsorden fredag så hun kan komme hjem og læse den så i dag da jeg skulle aflevere den så siger hun ej jeg har fri nu vil ikke se på den. Hold da kæft hvor er det ringe elendigt. 

Jeg har kontaktet seminaret om hvor dårlig de opfører sig overfor mig. Hver søndag har jeg haft denne association ok nu bliver jeg slagtet igen.

Jeg måtte Ingen gang optage vejledning  på diktafon. 

Min vejleder fra Sem sagde også puha da du skal ikke gå rundt at tro at du dumper ikke i orden og at jeg blev kaldt hundehvalp 

Hvad sker der for professionalisering? ?

Nu gør du det igen. Det er ALDRIG din skyld når en uheldig situation opstår. Jeg tænker at du måske mangler selvindsigt og situationsfornemmelse og derved skaber nogle omstændigheder du ikke er klar over. 

Og du har stadig ikke svaret på hvorfor du ville optage jeres samtale?

Anmeld

20. september 2014

Sandratoft

ESV skriver:

Nu gør du det igen. Det er ALDRIG din skyld når en uheldig situation opstår. Jeg tænker at du måske mangler selvindsigt og situationsfornemmelse og derved skaber nogle omstændigheder du ikke er klar over. 

Og du har stadig ikke svaret på hvorfor du ville optage jeres samtale?

Tror du ikke hun vil optage vejledningen så hun bedre kan huske den når hun skriver opgave? Jeg har også optaget mange forelæsninger (med accept) af selv samme grund. Det er iorden at tænke selv, i stedet for at dømme hende med det samme. 

Og vejlederen havde jo sagt hun ville tage opgaven med hjem og læse, så kan ts jo aflevere den hvornår på dagen hun vil? Så er det vejlederen der er tarvelig her og lige pludselig modsætter sig at tage imod opgaven. 

Anmeld

20. september 2014

lineog4

Rixer skriver:

Hey

Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg synes virkelig vejlederen er et fjols. Hun er ond og skræmmende. Jeg ved ikke hvor jeg skal starte fra. Først så siger hun at hun vil have dagsorden fredag så hun kan komme hjem og læse den så i dag da jeg skulle aflevere den så siger hun ej jeg har fri nu vil ikke se på den. Hold da kæft hvor er det ringe elendigt. 

Jeg har kontaktet seminaret om hvor dårlig de opfører sig overfor mig. Hver søndag har jeg haft denne association ok nu bliver jeg slagtet igen.

Jeg måtte Ingen gang optage vejledning  på diktafon. 

Min vejleder fra Sem sagde også puha da du skal ikke gå rundt at tro at du dumper ikke i orden og at jeg blev kaldt hundehvalp 

Hvad sker der for professionalisering? ?

Undskyld men praktikvejlederen er hvor? I en klub? 

Jeg ved jo ikke lige med den klub, men jeg ved for pædagoger i sfo og i nogen klubber, er det blevet sådan at deres forberedelse skal placeres på matriklen, så når de går hjem skal de først tænke på arbejde når de møder ind igen.

Jeg er godt nok lærer men havde jeg praktikanter og de ville aflevere noget til mig fredag når jeg var på vej hjem, ville jeg også takke pænt nej for jeg ville først arbejde med skolen igen mandag morgen....

Dermed ikke sagt det ikke skal siges pænt og at du absolut ikke skal føle du bliver slagtet.  Der må du tage blader fra munden og fortælle hvad du oplever.

Med hensyn til diktafon,  jeg ville personligt være ligeglad men jeg ville vide hvad du skulle bruge optagelsen til for i brugen af diktafon ligger en skjult trussel.

Pøj pøj med det

Anmeld

20. september 2014

Sandratoft

lineog4 skriver:

Undskyld men praktikvejlederen er hvor? I en klub? 

Jeg ved jo ikke lige med den klub, men jeg ved for pædagoger i sfo og i nogen klubber, er det blevet sådan at deres forberedelse skal placeres på matriklen, så når de går hjem skal de først tænke på arbejde når de møder ind igen.

Jeg er godt nok lærer men havde jeg praktikanter og de ville aflevere noget til mig fredag når jeg var på vej hjem, ville jeg også takke pænt nej for jeg ville først arbejde med skolen igen mandag morgen....

Dermed ikke sagt det ikke skal siges pænt og at du absolut ikke skal føle du bliver slagtet.  Der må du tage blader fra munden og fortælle hvad du oplever.

Med hensyn til diktafon,  jeg ville personligt være ligeglad men jeg ville vide hvad du skulle bruge optagelsen til for i brugen af diktafon ligger en skjult trussel.

Pøj pøj med det

Men praktikvejlederen siger jo netop at hun vil tage den med hjem og læse? Så skal hun vel bare have den inden endt arbejdstid. 

Anmeld

20. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rixer skriver:

Engang imellem 

Det er super ærgerligt at du ikke bruger din klasse noget mere. De har jo netop gennemgået nøjagtig de samme ting som dig ift opgaver og kan derfor være MEGET behjælpelige hvis du pludselig er i tvivl om noget. 

De er også i 3. praktik nu, nogen måske i klub ligesom dig, og kan igen bruges til at vende den her type situationer med, for at høre hvordan det foregår på deres praktiksteder. 

Min kæreste læser på pædagog seminariet og jeg VED at ALLE klasser derude har facebookgrupper de bruger flittigt til lige netop spørgsmål om opgaver, afleveringer og praktikproblemer.. 

Anmeld

20. september 2014

lineog4

Sandratoft skriver:

Men praktikvejlederen siger jo netop at hun vil tage den med hjem og læse? Så skal hun vel bare have den inden endt arbejdstid. 

Den sætning havde jeg overset.  Men må indrømme jeg også kunne blive lidt arghhh hvis man har haft hele dagen til at give det til mig og så vælger når jeg står med det ene ben ude af døren. Ville tage det, men det ville blive kommenteret næste møde.

Jeg har min egen lille rutine for at lukke arbejde ned og komme ustresset ud af døren og måske hun også har det... og hvis man nu står med jakke og taske på og er ved at sige farvel og så kommer en der har haft hele dagen - ej jeg har også lige...

Det betyder ikke man ikke skal svare pænt,  men man kan måske blive pænt træt af det.

Anmeld

20. september 2014

Sandratoft

lineog4 skriver:

Den sætning havde jeg overset.  Men må indrømme jeg også kunne blive lidt arghhh hvis man har haft hele dagen til at give det til mig og så vælger når jeg står med det ene ben ude af døren. Ville tage det, men det ville blive kommenteret næste møde.

Jeg har min egen lille rutine for at lukke arbejde ned og komme ustresset ud af døren og måske hun også har det... og hvis man nu står med jakke og taske på og er ved at sige farvel og så kommer en der har haft hele dagen - ej jeg har også lige...

Det betyder ikke man ikke skal svare pænt,  men man kan måske blive pænt træt af det.

Ja det er da et surt tidspunkt, men når hun selv havde bedt om det? 

Anmeld

20. september 2014

lineog4

Sandratoft skriver:

Ja det er da et surt tidspunkt, men når hun selv havde bedt om det? 

Jeg kan da godt sige: giv mig lige det og det på torsdag,  men så mener jeg ikke torsdag når jeg står med jakke på og siger farvel - så mener jeg torsdag i min arbejdstid også selvom jeg skal læse det hjemme.

Men som skrevet jeg ville tage det men det ville blive påtalt til næste møde på en pæn måde og skete det igen så på en mindre pæn måde.

Har stor respekt for folk på vej hjem fra arbejde også selvom det jeg har kun tager 5 min

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.