Anonym skriver:
Jeg har lige et meget ømt spørgsmål. Hvornår vil i mene man har aborteret og hvordan har man mistet sit barn? Altså hvor langt henne skal man være?
Er nok personligt af den overbevisning at hvis barnet kunne have overlevet, altså i teorien kunne have overlevet at blive født på det tidspunkt man mister har man mistet et barn og før det har man aborteret sent.
Jeg har aldrig fået en abort eller mistet eller noget, så kan slet ikke sætte mig ind i følelsen, så kan godt måske være lidt mere "kynisk" omkring det, men jeg er virkelig ikke ude på at støde nogen - jeg er bare undrende og nysgerrig, da jeg ofte læser på fb at kvinder er meget ulykkelige fordi de har mistet deres barn i uge 14-16 stykker, og så har barnet fået navn osv. Umiddelbart tror jeg ikke at jeg selv ville gøre så meget ud af det, selvom jeg sagtens forstår man er knyttet til det allerede og glæder mig.
Hele det her startede med jeg læste om en kvinde på fb der havde mistet i uge 16 og imorgen er det 3 år siden og hun omtaler sin søn ved navn, har mappe med billeder og er tydeligvis dybt ulykkelig. Min første tanke var at hun måtte havde det svært psykisk i forvejen for at stadig "hænge sig sådan i det", men måske er jeg bare uforstående og kynisk, så piger - hvad siger i?
til trådstarter:
på den måde vil jeg godt smide en skovl i fjæset på dig og sige "vent til du selv prøver at miste" 

på en anden måde vil jeg sige at jo du er kynisk, men du på en måde osse ret.
For vi er alle forskellige og reagere på hver sin måde. Nogen kommer over det, andre gør ikke. MEN ALLE VIL HELE LIVET HUSKE DEN OPLEVELSE, det er bestemt ikke sjovt at ligge og vente på at få en abort, det er ikke sjovt at blive kørt ind på OP stuen, det er pisse hårdt og det kræver mere end 2 gange ved en psykolog bagefter.
Jeg tror tror at en uønsket abort (for mig var det ikke levedygigt grund meget alvorlig misdannelse) altid vil få en tårer frem i mine øjne. A.L.T.I.D.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men så vil jeg osse sige at jeg har ikke givet det et navn, eller ved hvilket køn det var, eller har et billede af det (har ikke engang set det, jeg var i uge 12 og havde ikke ønske om det, en stor del osse grundet misdannelsen)
Men jo du er uforstående og kynisk, fordi du ikke har prøvet det.
Men jeg vil osse sige at taler man om en abort vs dødfødsel eller død kort før fødsel.
Så er vi ude i noget andet igen. Jeg kunne havde gået i 9 mdr med min, og født et barn der ville dø når det kom ud af mig. Det kan jeg slet ikke forestille mig hvor hårdt det ville være og jeg ser det som at jeg er blevet sparet for en kæmpe sorg, at have fået aborten.
jeg mener der er grader af sorg, og måden man håndterer sorg på.
MEN SORG ER SORG. og jo du er uforstående og kynisk, fordi du ikke forstå det.