sove med tampon!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2009

Sujan

mariamiss6 skriver:

jeg svarede ANDET, og begrunder hermed....

Jeg bruger den der mooncup, gennem hele perioden.. de dage hvor jeg bløder aller mest, hvilket kan være voldsomt, og ikke 1 af noget som helst er nok, der bruger jeg både min mooncup og et bind, men jeg kan så nøjes med et almindeligt bind, både dag og nat... det er så kun et par dage, resten af perioden bruger jeg kun min mooncup...

Mooncup. http://www.annewinthershop.dk/varegrupper/mooncup-menstruationsbeskyttelse/

Divacup: http://www.bonami.dk/divacup.asp

Jeg tænkte på kan man bløde ved siden af sådan en??? Jeg har tænkt på det længe men bløder ret kraftigt. Tampon bløder jeg altid igennem og skifter bind hele tiden. Men ville vel være det sammen med diva- eller moon cup. Så skal den vel bare tømmes lidt oftere. Tror måske også jeg kunne spare en del penge da jeg bruger ret mange penge på bind hver måned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2009

Pige2009

mariamiss6 skriver:

jeg svarede ANDET, og begrunder hermed....

Jeg bruger den der mooncup, gennem hele perioden.. de dage hvor jeg bløder aller mest, hvilket kan være voldsomt, og ikke 1 af noget som helst er nok, der bruger jeg både min mooncup og et bind, men jeg kan så nøjes med et almindeligt bind, både dag og nat... det er så kun et par dage, resten af perioden bruger jeg kun min mooncup...

Mooncup. http://www.annewinthershop.dk/varegrupper/mooncup-menstruationsbeskyttelse/

Divacup: http://www.bonami.dk/divacup.asp

Nøøøj, hvor smart. Den må jeg simpelthen også bare eje!! Jeg bruger normalt ganske alm. bind om natten og tampon om dagen og har ind til nu anset tamponen for værende Guds gave til kvinden i mens perioden, men det ser da ud til at "han" har gjort det igen.

Mange tak for tippet-jeg svinger ind på siden med det samme og bestiller. Så er den i hvert fald klar til mens efter jeg har født

Knus Linda 34+0

Anmeld

29. august 2009

Kvindemin

Bruger altid div. bind. Hvorfor ødelægge sit underliv med en tampon om natten. Og iøvrigt bruger jeg kun tampon lidt, når det er værst. Ellers undgår jeg helst det stads

Anmeld

29. august 2009

Kvindemin

Om man er oppe 1 - 2 eller  3 gange om natten, tror jeg umuligt på det kan være sundt at gå med døgnet rundt i et hvis antal dage..

Anmeld

30. august 2009

Anne123

Altid almindeligt bind; jeg har aldrig oplevet at bløde så voldsomt at et almindeligt bind ikke var nok, og selv hvis bindet forvrider sig så der dryppes lidt undenom, så går det af i vask

Jeg tør simpelthen ikke bruge tampon; jeg har hørt skrækhistorier om infektioner!

Anmeld

30. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Chritinap skriver:

Om man er oppe 1 - 2 eller  3 gange om natten, tror jeg umuligt på det kan være sundt at gå med døgnet rundt i et hvis antal dage..

jeg tænker det samme
der er vel også behov for lidt udluftning

Anmeld

30. august 2009

mariamiss6

Sujan skriver:

Jeg tænkte på kan man bløde ved siden af sådan en??? Jeg har tænkt på det længe men bløder ret kraftigt. Tampon bløder jeg altid igennem og skifter bind hele tiden. Men ville vel være det sammen med diva- eller moon cup. Så skal den vel bare tømmes lidt oftere. Tror måske også jeg kunne spare en del penge da jeg bruger ret mange penge på bind hver måned.

hejsa, hvis du fylder en tampon eller et bind så vil du også fylde en mooncup/divacup.... men ja så skal den jo bare tømmes oftere, efter 1 eller 2 cyklusser, så har man fint styr på hvornår man bør tjekke trussen, og evt. tømme cuppen....

Jeg bløder også enormt meget efte rjeg har født, så de første par dage må jeg bruge både cup og bind. Om dagen er det ikke så slemt, der er det mere for min egen sindssros skyld jeg gør det, men om natten kan jeg være sikkert på at bløde igennem, men jeg bløder så også igennem begge dele.
Og det ville jeg jo så gøre uanset hvad jeg brugte. Hvis jeg brugte tampon om natten, kan du være evig forvis om, at de første par dage, ville jeg vågne om morgenen med en tampon der er så tung at den var halvvejs ude igen, og at jeg også ville være blødt gennem bindet....

så altså genrelt er det lige meget om du bruger tampon, eller mooncup/divacup, hvis du bløder voldsomt, så bliver de jo alle fyldte før eller siden, og så løber det over ja.

Men jeg synes at min mooncup holder på det værste, og de fleste dage kan jeg nå at fodre og aflevere ungerne inden jeg behøver rode med noget af det, når bare jeg har et bind på også....

Så ja du ville jo spare rigtig mange penge ved at bruge sådan en. men hvis du bløder så semt, eller værre, som jeg gør, så vil jrg sige at du nok lige skal bruge bind også, i de første 2 perioder måske. Bare til du har styr på hvordan det virker for dig....

og husk at øve med den inden du får mens....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.