Nægtet samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2014

Mamalou

Anonym skriver:

Jeg spurgte om det kunne vise ustabilitet, ikke om det var grund for at blive nægtet samvær  Jeg har prøvet at få samvær op? Men han skriver ikke til mig når han vil se sit barn så jeg kan ikke gøre mere end hvad jeg allerede har gjort 

Hvis faderen vil have samvær, så er det op til ham at søge om det, og lad ham gøre det gennem statsforvaltningen. Så må de tage stilling til hvorvidt og i hvilket omfang barnet har godt af at se far. På den måde får du også fars mønster dokumenteret, altså hvis han er ustabil eller af andre årsager ikke er hensigtsmæssig overfor dit barn.

Held og lykke med det

Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2014

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Hvis faderen vil have samvær, så er det op til ham at søge om det, og lad ham gøre det gennem statsforvaltningen. Så må de tage stilling til hvorvidt og i hvilket omfang barnet har godt af at se far. På den måde får du også fars mønster dokumenteret, altså hvis han er ustabil eller af andre årsager ikke er hensigtsmæssig overfor dit barn.

Held og lykke med det

Vh. Louise

Tak. Endelig et konkret svar

Anmeld

13. september 2014

lineog4

Anonym skriver:

Jeg spurgte om det kunne vise ustabilitet, ikke om det var grund for at blive nægtet samvær  Jeg har prøvet at få samvær op? Men han skriver ikke til mig når han vil se sit barn så jeg kan ikke gøre mere end hvad jeg allerede har gjort 

Nej men via statsamtet kan der laves en aftale han skal overholde - og når så han ikke har overholdt den i rum tid er der belæg for at tale om ustabilitet og måske hjælp til samvær, og på sigt ingen.

tror ikke man får tager samværet væk før man har været den vej, hvis grunden er ustabilitet

Anmeld

13. september 2014

Mettefpigen

Christine skriver:

Det er altså ikke korrekt at man tager fars ønsker i betragtning før barnets tarv! Det kan være din opfattelse pga personlige meninger, men det er der slet ikke hjemmel til. Det er jo fordi man ved at det er meget betydningsfuldt for barnet at kende og have kontakt til begge forældre og derfor det er lovens udgangspunkt. Det er nok også derfor folk har reageret lidt på ts' indlæg og der er desværre også mødre der ser sig sure på far og derfor nægter at samarbejde så han kan få samvær. Ikke at det nødvendigvis er tilfældet i ts' situation, men det er jo ikke rimeligt når det sker.

Jeg har selv måttet undvære en far, hvilket altså er en sorg for livet. Derfor håber jeg at ts vil få far indkaldt til møde om samvær når I ikke selv kan få det stablet på benene og dukker han op der, ja så er det jo nok fordi han gerne vil samarbejde om at få samvær til at fungere. Surt med barnedåben, men jeg håber i kan se fremad for jeres barns skyld.

Det er jeg ikke enig i... overordnet går de nok efter barnets tarv men der er tilfælde hvor de tager forældrene tarv før barnets...

Anmeld

13. september 2014

Christine

Mettefpigen skriver:

Det er jeg ikke enig i... overordnet går de nok efter barnets tarv men der er tilfælde hvor de tager forældrene tarv før barnets...

Tilfælde hvor det kan se sådan ud, eller hvor det bagefter viser sig ikke at være til barnets bedste. Det andet er sådan set ikke i overensstemmelse med loven og jeg tvivler på nogen ville træffe sådan en beslutning for at gøre forældrene glade.

Anmeld

13. september 2014

Mettefpigen

Christine skriver:

Tilfælde hvor det kan se sådan ud, eller hvor det bagefter viser sig ikke at være til barnets bedste. Det andet er sådan set ikke i overensstemmelse med loven og jeg tvivler på nogen ville træffe sådan en beslutning for at gøre forældrene glade.

Det har jeg selv set så det er der nogen der gør...

Anmeld

13. september 2014

monzemussen

Mettefpigen skriver:

Enig eller det er ihvertfald sådan jeg føler det.

De har lavet/iværksat en sagkyndig erklæring på min søns far, som skal belyse om han kan varetage Christian's behov til trods for at vi begge har en forældreevne undersøgelser der siger at JEG er egnet som mor og han er UEGNET som far. De har ikke set hinanden 1 år nu, men sagen har kørt i statsforvaltning 10 måneder nu. Jeg er blevet ved med at råbe op at jeg ikke er tryg ved at de skal Være selv sammen på grund af den undersøgelse og de ting der er sket da vi boede sammen. De har gjort alt for at han skal få samvær med Christian, men set er overhovedet ikke til Christians bedste og hans behov. Det synes jeg virkelig at jeg har belyst overfor dem flere gange. Der ligger selvfølgelig mere bag. Blandt andet telefonisk kontakt mellem far og søn som gik helt galt.

Anmeld

13. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Det har jeg selv set så det er der nogen der gør...

Blev det sagt: det her er ikke barnets tarv, men det er godt for faderen? 

Jeg er sikker på at dem det tager beslutningen er ovetbeviste om at de handler i barnets tarv - at det så senere viser sig at de måske har fejlvurderet er en anden sag. 

Anmeld

13. september 2014

Nystart

Christine skriver:

Det er ret naivt at tro at verden er sådan.....sorry...

Faktisk har jeg en bogmesters ord på at fars tarv er vigtigere end barnets, socialrågivers, lederes og bosteders ord ..for sådan er danmark skruet sammen.. DU tror vel ikke, at folk der sidder på kommunen er så dumme de ikke kan se barnet tager skade? problemet ligger i der er regler og love der skal overholdes, og det er vigtigere end barnets bedste...

og i stats amtet sker det samme med samvær, det vigtigere der er samvær end at det er godt samvær... koste hvad det vil...

verden ser så fin ud på overfladen, indtil man kradser i den og står på den anden side....

og undskyld min "hårde" tone.. men er godt nok træt af folks glansbilled syn på div ting man intet aner om åbenbart

Anmeld

13. september 2014

Mettefpigen

mor:) skriver:

Blev det sagt: det her er ikke barnets tarv, men det er godt for faderen? 

Jeg er sikker på at dem det tager beslutningen er ovetbeviste om at de handler i barnets tarv - at det så senere viser sig at de måske har fejlvurderet er en anden sag. 

Selvfølgelig blev det ikke sagt, det ville de aldrig sige... men nej det er ikke for barnets trivsel ikke at have faste dage hvor han er ved sin far at der kan svinge imellem 4-12 dage...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.