Nægtet samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2014

Røverdatter

Ej undskyld mig, men synes faktisk, at der på det sidste er kommet nogle negative "angreb" folk imellem herinde. Et andet eksempel kan være føtex-slagter-tråden.

Nogle gange fokuseres der alt for ofte på det usagte, og der konkluderes. Eller folk misforstår hinanden herinde.

Vi bør alle tænke os om før vi skriver, og måske lige reflektere over det vi nu vil skrive. Eller simpelt: skrive i pæn tone - uanset om det er med et slags mod-svar eller hvad det nu er..

Ts: jeg ved det ikke, men du kan måske bede om vejledning igennem statsforvaltningen eller mødrehjælpen ift hvad du gør i denne situation? Så viser du også myndighederne at du er obs på det. Men der skal som sagt meget til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2014

modesty

Mange tak

tænker så om måske noget som at han ikke meldte afbud ved barnedåben ville være en slags ustabilitet. Han havde sagt at han ville komme/deltage flere gange. Han gik endda forbi min lejlighed tidligt om morgenen men han var hverken inde i kirken eller udenfor og han kom heller ikke til receptionen efter. Eller at han har skiftet mening omkring hvordan han ville være en del af mit barns liv siden vi fandt ud af at jeg var gravid. Da samvær er vigtigt ville det da være rart at vide om han kan nægtes det når han ikke samarbejder.

Men hvorfor vil du nægte ham samvær fordi han ikke kan finde ud af om han vil se sin datter eller ej?

Jeg håber virkelig at der er andre og værre eksempler end det her med barnedåben...

Anmeld

12. september 2014

Nystart

Min bror's far er blevet nægtet samvær grundet barnet's ønske efter rigtig mange år med samvær der slet ikke gik pga stoffer og vold... aftaler der ikke blev holdt mm... men det krævede MANGE år at få den... 

Det blev lavet så ledes at far ikke måtte kontakte barnet, men barnet kunne kontakte far hvis barnet ville se ham... for ikke at føle pres fra fars side om samvær....

Min datters far kunne, trods han ikke har haft samvær med henden faktisk nogensinde højst sandsynligt få samvær med hende indtil hun fyldte 7 år.. nu er der grunde der gør at han med 99% ikke ville få samvær med hende.. af hensyn til hende....

I nogle tilfælde er det faktisk bedre barnet ikke har samvær med en forældre hvis barnet bliver svigtet gang på gang.. men desværre er reglerne sådan i dk at de tit mht samvær sætter fars bedste og hans ønsker før barnets tarv... så der skal Virkelig MEGET TIL....

Anmeld

12. september 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Mange tak

tænker så om måske noget som at han ikke meldte afbud ved barnedåben ville være en slags ustabilitet. Han havde sagt at han ville komme/deltage flere gange. Han gik endda forbi min lejlighed tidligt om morgenen men han var hverken inde i kirken eller udenfor og han kom heller ikke til receptionen efter. Eller at han har skiftet mening omkring hvordan han ville være en del af mit barns liv siden vi fandt ud af at jeg var gravid. Da samvær er vigtigt ville det da være rart at vide om han kan nægtes det når han ikke samarbejder.

Jeg kan godt forstå du gerne vil vide hvad du går ind til...

Vi er jo ikke kvalificerede til at bedømme hans muligheder for at få samvær, slet ikke udfra de får oplysninger, men det er som sagt, kun i specielle tilfælde de nægter samvær. Jeg ville nok ikke gå ind med den forventning. Måske er det heller ikke en dårlig ide at få noget på skrift? Hvis han så ikke overholde disse aftaler, så er der mere at komme efter på længere sigt. 

Anmeld

12. september 2014

MomInTheMaking

LinLin skriver:

Jamen så er det da bare dejligt du kommer som den lille frelsende engel og kan se det positive i alle indlæg

Jeg synes bestemt jeg plejer at svare på spørgsmålet og ikke andet, men her lød det som fiskeri og det er i min verden overhovedet ikke ok i sådanne sager!

Du konkluderede at det var en af 'de sager' og svarede ud fra din egen mangelfulde konklusion. og igen, hvad du synes er ok eller ikke Ok, har intet med tråden eller trådstarters spørgsmål at gøre.
Dejligt, at du plejer at holde dig til emnet, ærgerlig at det ikke
Lykkedes denne Gang.

Anmeld

12. september 2014

MomInTheMaking

LinLin skriver:

"Hvor"?!?

Hvis du skal komme med smarte engelske fraser så tjek lige stavningen ellers kan man godt opfatte det du skriver lidt forkert evt. negativt

Haha.. StaveFEJL er præcis hvad jeg lavede der. det vil jeg gerne indrømme. Jeg har nemlig intet problem med at indrømme når jeg laver fejl.

Og så længe pointen kom
Igennem er jeg godt nok
Ligeglad med stavefejl.

Og tak fordi du synes det var en smart frase. Synes også selv den var rigtig passende.

Anmeld

12. september 2014

Pinkrose

Jeg fik afvide at efter 7 år uden kontakt kan de blive nægtet samvær da man så ikke længere mener det er barnets tarv at få forhold til begge forældre

Anmeld

12. september 2014

LinLin

Mom In The Making skriver:

Du konkluderede at det var en af 'de sager' og svarede ud fra din egen mangelfulde konklusion. og igen, hvad du synes er ok eller ikke Ok, har intet med tråden eller trådstarters spørgsmål at gøre.
Dejligt, at du plejer at holde dig til emnet, ærgerlig at det ikke
Lykkedes denne Gang.

Dejligt for dig du er så perfekt...

Anmeld

12. september 2014

LinLin

Mom In The Making skriver:

Haha.. StaveFEJL er præcis hvad jeg lavede der. det vil jeg gerne indrømme. Jeg har nemlig intet problem med at indrømme når jeg laver fejl.

Og så længe pointen kom
Igennem er jeg godt nok
Ligeglad med stavefejl.

Og tak fordi du synes det var en smart frase. Synes også selv den var rigtig passende.

Anmeld

12. september 2014

MomInTheMaking

LinLin skriver:

Dejligt for dig du er så perfekt...

Perfekt er nok så meget sagt. Men det er da fedt at du synes det virker sådan. så vil jeg da fortsætte det gode arbejde. Godnat herfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.