Nægtet samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2014

LinLin

Mom In The Making skriver:

Perfekt er nok så meget sagt. Men det er da fedt at du synes det virker sådan. så vil jeg da fortsætte det gode arbejde. Godnat herfra.

Du har ikke bidraget en dyt til denne tråd andet end at brokke dig over hvad jeg svarer. Kan virkeligt ikke se det gode arbejde i det, men dejligt du er her til at pointere hvad andre burde svare eller nærmere ikke svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej. Nu har jeg hørt om nogle situationer om hvor statsforvaltningen har nægtede faderen samvær. Men på hvilke grunde?

Nogen der kan hjælpe med hvilke grunde det kunne være.

Det er sådan semi vigtigt i forhold til mit barns far. Som jeg ikke vil ind på 

Jeg må indrømme at da jeg læste dit indlæg, lød det for mig som at du prøvede at finde ting, der kunne gøre at din ex ikke kunne se jeres datter. 

Men sådan er det tit når man skriver ting.. 

Men jeg ville hvis jeg var dig, skrive ting ned, når han ikke bryder en aftale, eller andre ting. Med dato. 
At han ikke kommer til barnedåben er jo hans eget valg, det giver jo ikke grund til at han ikke kan se sit barn. 

Om som andre siger, der skal nok ret slemme ting til før han bliver nægtet eller når barnet selv siger fra, hvilket nok er nogle år fra nu. 

Anmeld

12. september 2014

fo82

Min første tanke var også "leder hun efter en mulighed for at slippe for faderen til barnet" det skal naturligvis stå dig frit for hvis du ikke ønsker at komme med detaljer, men skrivemåden (og måden man lige tolker på) fik tankerne mod, at du ledte efter et argument til at nægte samvær...

nå nok om det.

som andre skriver - at stoppe samvær for good kræver meget mere end mandens ubeslutsomhed og manglende engagement... Det er først når de sporer at barnet mistrives ved at han er i barnets liv at der blivet lukket ned. 

Det kan både være godt og ondt. For når man ser nøgternt på tingene - skal han fratages sit barn pga nogle dumme fejl? Hvad så med mor hvis hun dummet sig, hvad så? Osv... 

Anmeld

13. september 2014

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi bliver lige nødt til at bede om at tonen i tråden her skal holdes i et ordenligt leje, det er ikke fair over for trådstarter at man begynder at mundhugges personligt mod hinanden, man kan sagtens være uenige i et ordenligt toneleje.

fremadrettet ønsker vi at se en god debat hvor det er bolden der er i spil og ikke personen. Spørg ind til hvad der menes frem for at konkludere på forhånd.

fortsat god debat.

MVH Staff. 

Anmeld

13. september 2014

EAF

Billede slettet af moderator.

Benzin på bålet er unødvendigt. 

Anmeld

13. september 2014

MomInTheMaking

LinLin skriver:

Du har ikke bidraget en dyt til denne tråd andet end at brokke dig over hvad jeg svarer. Kan virkeligt ikke se det gode arbejde i det, men dejligt du er her til at pointere hvad andre burde svare eller nærmere ikke svare

I lige måde. Du har jo lige gjort det samme.

Anmeld

13. september 2014

LinLin

Mom In The Making skriver:

I lige måde. Du har jo lige gjort det samme.

Kom videre...

Anmeld

13. september 2014

Christine

Nystart skriver:

Min bror's far er blevet nægtet samvær grundet barnet's ønske efter rigtig mange år med samvær der slet ikke gik pga stoffer og vold... aftaler der ikke blev holdt mm... men det krævede MANGE år at få den... 

Det blev lavet så ledes at far ikke måtte kontakte barnet, men barnet kunne kontakte far hvis barnet ville se ham... for ikke at føle pres fra fars side om samvær....

Min datters far kunne, trods han ikke har haft samvær med henden faktisk nogensinde højst sandsynligt få samvær med hende indtil hun fyldte 7 år.. nu er der grunde der gør at han med 99% ikke ville få samvær med hende.. af hensyn til hende....

I nogle tilfælde er det faktisk bedre barnet ikke har samvær med en forældre hvis barnet bliver svigtet gang på gang.. men desværre er reglerne sådan i dk at de tit mht samvær sætter fars bedste og hans ønsker før barnets tarv... så der skal Virkelig MEGET TIL....

Det er altså ikke korrekt at man tager fars ønsker i betragtning før barnets tarv! Det kan være din opfattelse pga personlige meninger, men det er der slet ikke hjemmel til. Det er jo fordi man ved at det er meget betydningsfuldt for barnet at kende og have kontakt til begge forældre og derfor det er lovens udgangspunkt. Det er nok også derfor folk har reageret lidt på ts' indlæg og der er desværre også mødre der ser sig sure på far og derfor nægter at samarbejde så han kan få samvær. Ikke at det nødvendigvis er tilfældet i ts' situation, men det er jo ikke rimeligt når det sker.

Jeg har selv måttet undvære en far, hvilket altså er en sorg for livet. Derfor håber jeg at ts vil få far indkaldt til møde om samvær når I ikke selv kan få det stablet på benene og dukker han op der, ja så er det jo nok fordi han gerne vil samarbejde om at få samvær til at fungere. Surt med barnedåben, men jeg håber i kan se fremad for jeres barns skyld.

Anmeld

13. september 2014

lineog4

Anonym skriver:

Mange tak

tænker så om måske noget som at han ikke meldte afbud ved barnedåben ville være en slags ustabilitet. Han havde sagt at han ville komme/deltage flere gange. Han gik endda forbi min lejlighed tidligt om morgenen men han var hverken inde i kirken eller udenfor og han kom heller ikke til receptionen efter. Eller at han har skiftet mening omkring hvordan han ville være en del af mit barns liv siden vi fandt ud af at jeg var gravid. Da samvær er vigtigt ville det da være rart at vide om han kan nægtes det når han ikke samarbejder.

Mon ikke I skulle en tur i statsamtet og få lavet klare rammer og det nedskrevet om samvær, så både du og han ved hvad der forventes.

Ja det er bedst om forældre helt selv kan lave de aftaler, kan tale sammen, kan.... Men kan de ikke er det i barnets tarv (og mors og fars) at man beder om hjælp til at få lavet aftalerne som så ikke skal diskuteres mere.

Nu kender jeg ikke jeres historie, men fx dåben og vægelsind om tilstedeværelse i jeres datters liv, der ville jeg personligt hellere selv kæmpe for at få en aktiv far i min datters liv end jeg ville kæmpe for at få far ud af min datters liv. Og selvsagt hvis så på sigt, hun igen og igen skal skuffes vil jeg revurdere.

Anmeld

13. september 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Mon ikke I skulle en tur i statsamtet og få lavet klare rammer og det nedskrevet om samvær, så både du og han ved hvad der forventes.

Ja det er bedst om forældre helt selv kan lave de aftaler, kan tale sammen, kan.... Men kan de ikke er det i barnets tarv (og mors og fars) at man beder om hjælp til at få lavet aftalerne som så ikke skal diskuteres mere.

Nu kender jeg ikke jeres historie, men fx dåben og vægelsind om tilstedeværelse i jeres datters liv, der ville jeg personligt hellere selv kæmpe for at få en aktiv far i min datters liv end jeg ville kæmpe for at få far ud af min datters liv. Og selvsagt hvis så på sigt, hun igen og igen skal skuffes vil jeg revurdere.

Jeg spurgte om det kunne vise ustabilitet, ikke om det var grund for at blive nægtet samvær  Jeg har prøvet at få samvær op? Men han skriver ikke til mig når han vil se sit barn så jeg kan ikke gøre mere end hvad jeg allerede har gjort 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.