Nægtet samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.412 visninger
53 svar
76 synes godt om
12. september 2014

Anonym trådstarter

Hej. Nu har jeg hørt om nogle situationer om hvor statsforvaltningen har nægtede faderen samvær. Men på hvilke grunde?

Nogen der kan hjælpe med hvilke grunde det kunne være.

Det er sådan semi vigtigt i forhold til mit barns far. Som jeg ikke vil ind på 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Kun i specielle tilfælde. De holder generelt på at barnet skal have adgang til begge forældre. 

"I særlige tilfælde kan vi afslå at fastsætte samvær eller ophæve et samvær, der allerede er fastsat eller aftalt. Som eksempler på tilfælde, hvor der kan blive tale om at afslå samvær, kan nævnes: Lang tids adskillelse mellem barnet og samværsforælderen. Ustabilitet hos samværsforælderen. Samarbejdschikane. Tilfælde hvor samværsforælderen har været voldelig. Barnets ønsker."

Anmeld

12. september 2014

LinLin

Spørger du efter "ideer" til hvad grunde man kan give for at far bliver nægtet samvær?!

Håber da virkeligt ikke nogen hjælper med det...

Anmeld

12. september 2014

Anonym trådstarter

Kun i specielle tilfælde. De holder generelt på at barnet skal have adgang til begge forældre. 

"I særlige tilfælde kan vi afslå at fastsætte samvær eller ophæve et samvær, der allerede er fastsat eller aftalt. Som eksempler på tilfælde, hvor der kan blive tale om at afslå samvær, kan nævnes: Lang tids adskillelse mellem barnet og samværsforælderen. Ustabilitet hos samværsforælderen. Samarbejdschikane. Tilfælde hvor samværsforælderen har været voldelig. Barnets ønsker."

Mange tak

tænker så om måske noget som at han ikke meldte afbud ved barnedåben ville være en slags ustabilitet. Han havde sagt at han ville komme/deltage flere gange. Han gik endda forbi min lejlighed tidligt om morgenen men han var hverken inde i kirken eller udenfor og han kom heller ikke til receptionen efter. Eller at han har skiftet mening omkring hvordan han ville være en del af mit barns liv siden vi fandt ud af at jeg var gravid. Da samvær er vigtigt ville det da være rart at vide om han kan nægtes det når han ikke samarbejder.

Anmeld

12. september 2014

Anonym trådstarter

Spørger du efter "ideer" til hvad grunde man kan give for at far bliver nægtet samvær?!

Håber da virkeligt ikke nogen hjælper med det...

Undskyld mig frøken! Men hvad med evt at forhøre dig hvad grunden for mig spørgsmål er: hvad hvis han nu havde seksuelt krænket mit barn, måtte folk så heller ikke hjælpe?! Eller hvad hvis han havde tæsket barnet?!

Jeg har forsøgt at få et samvær op nu længe. Og hans interesse skifter hele tiden, jeg bliver nød til at vide hvad statsforvaltningen kan finde på at sige nu hvor han har bedt om et møde, selvom han intet har gjort. 

Anmeld

12. september 2014

SandraXOXO

Han bliver ikke nægtet samværd pga at han ikke dukker op til barnedåb osv uden at melde afbud. Der skal virkelig være noget kritisk for at de nægter samværd. Såsom en dom for vold mod barnet, pædofili, eller lign. Faktisk kan forældre tillade sig skræmmende meget før de mister retten til deres børn.

Anmeld

12. september 2014

LinLin

Anonym skriver:

Undskyld mig frøken! Men hvad med evt at forhøre dig hvad grunden for mig spørgsmål er: hvad hvis han nu havde seksuelt krænket mit barn, måtte folk så heller ikke hjælpe?! Eller hvad hvis han havde tæsket barnet?!

Jeg har forsøgt at få et samvær op nu længe. Og hans interesse skifter hele tiden, jeg bliver nød til at vide hvad statsforvaltningen kan finde på at sige nu hvor han har bedt om et møde, selvom han intet har gjort. 

Undskyld mig, frøken, men hvis han havde gjort nogen af de ting så håber jeg godt nok du havde gjort noget ved det istedet for at oprette en tråd om om det mon var grund nok!? Det er vel for filan almen viden er det tager statsforvaltningens alvorligt!

- det tror jeg til gengæld ikke de gør fordi du er lidt mopset over han ikke har meldt afbud til barnets dåb (går stærkt ud fra dit barn er under 6 mdr og derfor næppe har taget skade af den enorme afvisning!)

Anmeld

12. september 2014

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Undskyld mig, frøken, men hvis han havde gjort nogen af de ting så håber jeg godt nok du havde gjort noget ved det istedet for at oprette en tråd om om det mon var grund nok!? Det er vel for filan almen viden er det tager statsforvaltningens alvorligt!

- det tror jeg til gengæld ikke de gør fordi du er lidt mopset over han ikke har meldt afbud til barnets dåb (går stærkt ud fra dit barn er under 6 mdr og derfor næppe har taget skade af den enorme afvisning!)

Jeg er egentlig ikke mopset over at han ikke dukkede op.  Det er ikke mig det påvirker men mit barn. Og nej mit barn er lige fyldt 1 år.

Anmeld

12. september 2014

LinLin

Anonym skriver:

Jeg er egentlig ikke mopset over at han ikke dukkede op.  Det er ikke mig det påvirker men mit barn. Og nej mit barn er lige fyldt 1 år.

Ok. Men det er stadig langt fra nok til at nægte samvær.... (Dit barn har jo nok alligevel ikke lagt mærke til at far ikke var der) jeg håber i hvert fald at det ikke er nok...

Anmeld

12. september 2014

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Ok. Men det er stadig langt fra nok til at nægte samvær.... (Dit barn har jo nok alligevel ikke lagt mærke til at far ikke var der) jeg håber i hvert fald at det ikke er nok...

Det er jo din holdning. Jeg tænker på barnet, og svigt er ikke noget hun skal udsættes for fra hendes far. 

Jeg håber at manden bliver voksen snart så der kan komme et samvær, men det er nu ikke sikkert at det sker vel? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.