Nadia&Daniel skriver:
Slagtermester i Kgs. Lyngby er åbenbart fan af madspild.
I dag var jeg i Føtex i Lyngby storcenter - kl. var 18.xx (de lukker kl. 21) Jeg kigger på Deres (friske) sushi - ser en pakke med en gul mærket med prisen 64,95, ser så på dato som hedder 09.09.2014 - altså dags dato (der er kun en med denne dato - resten hedder 12.09.2014).
Jeg ringer så på ved slagteren og spøger med et smil: "denne løber i dag - hvad skal jeg betale for at I slipper for den??"
Slagtermesteren siger: "64,95.-"
Mig (igen med et smil): "Ej, den løber jo i dag"
Slagtermesteren: "Og? - den koster stadig 64,95"
Mig: "Årh okay - har før oplevet at Føtex sætter det ned på udløbsdatoen - bl.a. Rødovre"
Slagtermesteren: "Det kommer an på hvem der er chef - hvem der bestemmer"
Jeg accepter hans svar. Og jeg siger så afsluttende med et skæv smil: "Skal jeg bare lægger den tilbage i disken?" Hans meget "gode" svar til det: "Du gør bare hvad der passer dig, jeg er ligeglad - jeg er alligevel på vej ud af døren"
BUM BUM BUM - har selv arbejdet i Føtex, og har kun oplevet gode, venlige og serviceminded slagtermestere, ingen af disse egenskaber indholder Jeres slagtermester i Føtex Lyngby storcenter - Kgs. Lyngby.
Dog var der en flink mand i kundeservice, som svarede at dette var ikke normalt og vil da gerne spørge slagtermesteren, men tænkte at det ikke kunne betale sig, da han ikke virkede som en der ville give sig.
Synes man skal tale pænt til folk hvis de henvender sig pænt.
Men derudover synes jeg egentlig ikke du har ret til at brokke dig. Du skriver som om du er berettigedet til at få varen med rabat, bare fordi den snart udløber. Det er du ikke. Synes han er helt i sin ret til at sige nej. Selvfølgelig på en ordenligt måde.