Overvægtige i forkert påklædning - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2009

Muffinmus

Mette+Mathias skriver:

Nu handler det jo ikke om overvægtige som en speciel race, men om deres påklædning, og jeg vil give trådstarter ret i at man tit ser (især unge) overvægtige (ikke voldsomt overvægtige, men måske 10-15 kg eller hvad ved jeg), med en bluse som sidder oppe over navlen, så man hele tiden kan se dellen, - og jeg har også undret mig over, hvad der sker i deres hovede? Kan de ikke se at det ikke klæder dem?

Jeg er ikke selv overvægtig, men derfor tænker jeg da også over hvad jeg går i, det er bare ift. andre ting, - f.eks. min alder, - jeg går ikke i lårkorte teenageagagtige nederdele, når nu jeg er 35, eller andre ting som (jeg vurderer) passer til nogle som er væsentligt yngre end mig.

Jeg undrer mig også over hvad der sker i folks hovede, hvis de har 20 piercinger i ansigtet eller store grimme tatoveringer.

Ja, lige de unge kan altså heller ikke klæde sig.for dælen da også.
De kommer vimsende så godt de kan i et par så lavtaljede jeans der sidder så stramt i livet at den dælle der åske ikke var så stor, og den røv der måske ikke var enorm, kommer til at se ud som om tøjet er krympet i vask....
Og især om overvægtige piger i leggins og høje stiletter..ser frygteligt ud og minder mig om....ej, det skriver jeg ikke for det er ikke pænt sagt.
Men godt ser det ikke ud.Havde en veninde hvis lillesøster vejde omkring 90 kg..og fes rundt i alt for små jeans og en bluse der ikke kunne nå navlen overhvoedet..kors i måsen det hangud alle vegne. æv da.
Og ja, vi andre kan skisme godt klæde os dårligt, de er de ikke ene om.
Men sarer på det indlægget handler om jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

DK

Jeg arbejder i en brudebutik, og møder dagligt mange skønne og dejlige STORE kvinder.

Men de har altså inden anelse om hvor store de er. Jeg har aldrig mødt en eneste som har givet mig deres rigtige størrelse. Altså jeg ved da at jeg bruger str. 40 eller 42. Jeg er da slet ikke i tvivl om at jeg ikke bruger str. 34-36. Men der er så mange (99%) der siger, jeg er en str. 48, og så skal de have en str. 54! Eller jeg er en str. 44 og så skal de have en str. 48. Altså, det må jo være fordi at med stræk i tøjet og det hele, så kan man snyde sig selv, til at tro at man kun er en str. 44.

Og der er altså ingen af de "slanke" der er i tvivl om de er en 36 eller 42.

Som slut kommentar så vil jeg dog sige, at de store piger de generelt virker meget mere glade og tilfredse med deres liv, taljemål, veninder og familie, end de tynde. De tynde er sørme godt nok meget brokrøve-agtige, str. 36 de brokker sig ALTID over om de ikke ser tykke ud i den her? De store de er bare glade og siger, ejjj det er første gang jeg har set min talje i år. Jeg ligner en million! Det er så livsbekræftende at de er så meget mere tilfredse end de tynde, der altid bare ser sure og utilfredse ud!

Anmeld

19. august 2009

mor_sabina

Beck skriver:

Kan godt vaere, at du ikke mener det nedladende og stoedende - Men naar man som jeg, der er overvaegtig, sidder og laeser dit indlaeg, saa foeler man det nedladende - Netop fordi du skriver overvaegtige...

Som Caroline skrev, saa skulle man maaske debatere normalvaegtiges toej ogsaa, saa det ikke kun rammer en maalgruppe..

Du skriver at det er overvaegtige som du undre dig mest over og dem der ser mest forfaerdelig ud i smaat toej!

Mon ikke vi oensker og se ud som jer? Mon ikke vi ville oenske vi kunne gaa i Only etc og koebe toej? Jeg ved godt du ikke mener det stoedende, men det gaar ind og rammer og saare, fordi i dine oejne, foeler jeg det lyder som om du mener at vi kun kan gaa i for smaat eller for grimt toej.

Jeg synes selv jeg klaeder mig efter min stoerrelse, men herhjemme om sommeren, ser du mig ALDRIG i en stropbluse, det goer jeg kun paa en ferie, fordi jeg ved folk IKKE skal se mig igen. Det er sgu ikke fedt, at rende rundt og svede herhjemme og ikke kan gaa i andet end t-shirts. For jeg har altid haft den foelse, at folk har kigget skaevt til mig, hvis jeg har haft en stropbluse paa herhjemme, og det har du saa lige bekraeftet mig i, at I goer...

Knus Beck, som selv synes hun er smuk og dejlig, ligemeget hvadfor noget toej hun har paa...

Hej Beck.
Jeg synes bestemt ikke du skal gå og føle at folk kigger skævt til dig når du ligesom resten af Danmarks befolkning smider de langer ærmer i varmen. Her er der jo tale om ekstreme tilfælde og bare det at du overvejer at noget tøj vil du ikke have på allerede der siger det jo at du ikke høre ind under kategorien der er omtalt her. Synes i øvrigt du skal vide at når jeg ser dit profilbillede så tænker jeg at du er en rigtig køn pige

Anmeld

19. august 2009

JJ74

DK skriver:

Jeg arbejder i en brudebutik, og møder dagligt mange skønne og dejlige STORE kvinder.

Men de har altså inden anelse om hvor store de er. Jeg har aldrig mødt en eneste som har givet mig deres rigtige størrelse. Altså jeg ved da at jeg bruger str. 40 eller 42. Jeg er da slet ikke i tvivl om at jeg ikke bruger str. 34-36. Men der er så mange (99%) der siger, jeg er en str. 48, og så skal de have en str. 54! Eller jeg er en str. 44 og så skal de have en str. 48. Altså, det må jo være fordi at med stræk i tøjet og det hele, så kan man snyde sig selv, til at tro at man kun er en str. 44.

Og der er altså ingen af de "slanke" der er i tvivl om de er en 36 eller 42.

Som slut kommentar så vil jeg dog sige, at de store piger de generelt virker meget mere glade og tilfredse med deres liv, taljemål, veninder og familie, end de tynde. De tynde er sørme godt nok meget brokrøve-agtige, str. 36 de brokker sig ALTID over om de ikke ser tykke ud i den her? De store de er bare glade og siger, ejjj det er første gang jeg har set min talje i år. Jeg ligner en million! Det er så livsbekræftende at de er så meget mere tilfredse end de tynde, der altid bare ser sure og utilfredse ud!

Det er også svært i dag at vide præcis hvilken størrelse man er, det kommer meget an på tøjmærket.
Før i tiden rettede de fleste tøjfirmaer sig efter de europæiske standardmål ( som er et gennemsnit af x antal kvinder fra x antal lande) og en str 38 er ikke særlig stor!
I dag tænker firmaerne mere over hver der er deres målgruppe og tilpasser størrelserne efter det. Fx. er en str 38 hos Kello det samme som en str. 42 hos Bruuns Bazar. Voksne kvinder der handler hos Kello, får en positiv oplevelse når de pludselig kan passe en str. 42 hvis de normalt skal købe en str. 46
No wonder man får et forvrænget forhold til sin tøjstørrelse!

Jeg oplever også ofte piger der ikke vil købe en str L, hvis de plejer at bruge M. Jeg tænker at mærket i nakken er fuldstændig ligegyldigt, hvis bare tøjet sidder pænt.

Hilsen Jo, der arbejder som designer og ofte er i kontakt med piger med forvrænget kropssyn.

Anmeld

19. august 2009

Becks

mor_sabina skriver:

Hej Beck.
Jeg synes bestemt ikke du skal gå og føle at folk kigger skævt til dig når du ligesom resten af Danmarks befolkning smider de langer ærmer i varmen. Her er der jo tale om ekstreme tilfælde og bare det at du overvejer at noget tøj vil du ikke have på allerede der siger det jo at du ikke høre ind under kategorien der er omtalt her. Synes i øvrigt du skal vide at når jeg ser dit profilbillede så tænker jeg at du er en rigtig køn pige

Tak hvor er du soed

Anmeld

19. august 2009

qp

Jeg synes det har været en rigtig interessant tråd hvor der har været mange ting på banen heriblandt også mange følelser idet en tråd om overvægt altid vil resultere i følsomhed, om man vil eller ej.
Jeg læser at mange af jer føler jeg provokeret, af emnet og mener jeg er fordømmende overfor overvægtige mennesker, men realiteten er faktisk, at jeg selv er overvægtig!
Jeg kan ikke lade være med, at tænke på... hvis jeg nu i starten af tråden havde fortalt, at jeg selv var overvægtig - havde der så været alle de mistolkninger og fordomme?
Well... for mig er det tøj jeg går i afgørende for hvordan jeg har det med mig selv på den pågældende dag.
Hvis jeg ikke synes, at en bluse sidder godt (deller i siden stikker ud osv) så ville jeg aldrig gå i den idet jeg ville fremstå som meget større end jeg i virkeligheden er - for det er ikke fedt, at være fed!!!
Og det er heller ikke nemt, at klæde sig da udvalget af lækkert tøj er minimalt og hvis man så finder noget der er rigtig lækkert så koster det 5 gange så meget som noget lignende tøj  ville gøre i en alm  str S eller M.
Jeg gør mit bedste for, at se "så godt ud som jeg kan" og jeg er utrolig forfængelig mht tøj netop pga min overvægt.
Jeg synes det er så ærgeligt, at se de smukke piger rende rundt i tøj i for små størrelser da de ellers ville ligne en million i noget mere passende i størrelsen og jeg har virkelig undret mig over hvad årsagen til det har været. Jeg vil slutte af med at sige, at jeg har fået mange nye perspektiver på overnævnte i denne tråd og det vil jeg takke jeg alle sammen for, både tykke og tynde....

/ Mariann

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.