Overvægtige i forkert påklædning - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2009

Misjelle

Det kan altså godt være det ikke er ment som et grimt indlæg, men i mine ører lyder det altså også stødende og fordømmende . Men lad det være ved det!

Jeg synes overhovedet ikke det er så slemt og de dejlige piger jeg kender som er overvægtige er både kønne og smukke piger og dette er uanset om de har søndags joggingtøjet eller stramme bluser på.

Det kan godt være at dette emne handler om overvægtiges påklædning, men synes da også det er yderst relevant at komme ind på andre vægtklassers påklædning... netop for at pointere at vægt ikke har nogen umiddelbar sammenhæng med dårlig påklædning .

Der bliver også omtalt at især overvægtige teenagere har en tendens til at klæde helt stik mod deres vægt.... altså kan i alle virkelig sige jer fri for dårlig påklædning da i var i den alder?... Man står jo der midt i en af livets største identitetskriser og prøver bare at komme igennem en dag ad gangen . Jeg har da i alt fald adskillige billeder af mig selv hvor jeg ville ønske jeg kunne  sige at det bare var moden der var sådan dengang i 80/90'erne .

Ja det var så bare hvordan jeg ser på det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

qp

Tænker sgu lidt det samme, men valgte ikke lige at kommentere det... Synes især at den der er strid.

Overvægtige kan sgu være lige så skønne og smukke som andre mennesker hvis bare de gjorde noget mere ud af dem selv.

Jeg mener egentlig at jeg er ligeså skøn i min buksedragt eller søndags joggingtøjet som de "andre mennesker" i samme tøj...

Jeg synes det er såååh ærgeligt, at du vælger at se sådan på det - for det er virkelig ikke negativt ment.
Jeg synes overvægtige mennesker er smukke på ligefod med alle andre MEN nogle af dem ser altså forfærdelige ud når de render rundt i tøj i alt for små størrelser.

/ Mariann

Anmeld

19. august 2009

Mira0911

Overvægtige skal have lov til at klæde sig som de vil - Hvis folk er ved at brække sig over at se på det - KAN de kigge den anden vej!  Lige så vel som normalvægtige...

Anmeld

19. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Marcus' Mor skriver:

Jeg er ked, at at du har de oplevelser med overvægt - og jeg ville egentlig heller ikke beskrive 8-10 kg som, at være overvægtig men nok nærmere buttet.
Jeg er godt klar over, at man ofte automatisk kommer ind på det med, at "skønhed kommer inde fra" osv når man debatterer mennesker med overvægt men i dette tilfælde handler det mere om hvorfor de går klædt i for småt tøj og hvad årsagen er til, at de ikke kan se at det ser helt forkert ud.
Jeg har aldrig skrevet noget om, at mennesker med overvægt er mindre smukke end andre - igen det handler om det forkerte tøj....
Mht det du skrever i slutningen af dit indlæg må jeg sige, ikke at være enig - man kan sagtens være tynd og leve en usund livsstil såvel som man kan være overvægtig og leve en sund liv.

/ Mariann

bør man måske i stedet diskutere hvor mennesker, generelt, går i tøj der ikke klæder/passer dem!? om så det er overvægtige, undervægtige, unge, gamle etc....
Så tror jeg vi kommer udenom misforståelserne om at tykke mennesker skulle være mindre smukke osv

Anmeld

19. august 2009

otlitrom

Marcus' Mor skriver:

Jeg er ked, at at du har de oplevelser med overvægt - og jeg ville egentlig heller ikke beskrive 8-10 kg som, at være overvægtig men nok nærmere buttet.
Jeg er godt klar over, at man ofte automatisk kommer ind på det med, at "skønhed kommer inde fra" osv når man debatterer mennesker med overvægt men i dette tilfælde handler det mere om hvorfor de går klædt i for småt tøj og hvad årsagen er til, at de ikke kan se at det ser helt forkert ud.
Jeg har aldrig skrevet noget om, at mennesker med overvægt er mindre smukke end andre - igen det handler om det forkerte tøj....
Mht det du skrever i slutningen af dit indlæg må jeg sige, ikke at være enig - man kan sagtens være tynd og leve en usund livsstil såvel som man kan være overvægtig og leve en sund liv.

/ Mariann

Jeg ved godt at man hurtigt drejer ind på det indre, og overvejede det også meget, da jeg skrev det, netop fordi det ikke helt er det tråden handler om..

Jeg forstår godt hvad du mener med emnet. Men for mit vedkommende er det både kraftige/overvægtige, og alle andre, åle-slanke eller normalvægtige, der kan påklæde sig, så jeg synes det er uanstændigt!

Anmeld

19. august 2009

qp

LÆS:

Jeg skriver i starten af min tråd, at der ikke er tale om alle overvægtige men dem som klæder sig forkert og i for småt tøj. Jeg er sgu ked af, at mange af jer vælger at se tråden som negativt fordømmende og geniraliserende - for det er ikke min hensigt med denne tråd overhovedet.
Jeg undrer mig over hvorfor folk ikke går klædt i de størrelser tøj der passer til deres størrelser og forsøger, at finde nogle svar hertil?
Jeg synes efterhånden det er pisse ærgeligt, at man ikke kan oprette en tråd uden den skal fordrejes i en negativ retning.
Det ville være rigtig skønt hvis i ville forholde jer til emnet og de spørgsmål og undringer der bliver stillet herom.

/ Mariann som  mennesker i alle størrelser!

Anmeld

19. august 2009

Moderator

Marcus' Mor skriver:

LÆS:

Jeg skriver i starten af min tråd, at der ikke er tale om alle overvægtige men dem som klæder sig forkert og i for småt tøj. Jeg er sgu ked af, at mange af jer vælger at se tråden som negativt fordømmende og geniraliserende - for det er ikke min hensigt med denne tråd overhovedet.
Jeg undrer mig over hvorfor folk ikke går klædt i de størrelser tøj der passer til deres størrelser og forsøger, at finde nogle svar hertil?
Jeg synes efterhånden det er pisse ærgeligt, at man ikke kan oprette en tråd uden den skal fordrejes i en negativ retning.
Det ville være rigtig skønt hvis i ville forholde jer til emnet og de spørgsmål og undringer der bliver stillet herom.

/ Mariann som  mennesker i alle størrelser!

Jeg tror tråden bliver misforstået fordi du skriver overvægtige... selvom du pointerer at det ikke er alle overvægtige det drejer sig om, så tror jeg en generel debat om påklædning var blevet "bedre modtaget" - evt. med et eksempel om en overvægtig i for småt tøj...
Bare for at forklare at jeg ikke tror det er bevist tråden bliver drejet, men at nogle nok opfatter indlægget som stødende fordi du lægger speciel vægt på overvægtige!?
knus Caroline

Anmeld

19. august 2009

qp

Caroline86 skriver:

bør man måske i stedet diskutere hvor mennesker, generelt, går i tøj der ikke klæder/passer dem!? om så det er overvægtige, undervægtige, unge, gamle etc....
Så tror jeg vi kommer udenom misforståelserne om at tykke mennesker skulle være mindre smukke osv

Det kan godt være, at man bør gøre det - men jeg har valgt overvægtige da det er dem jeg undrer mig over og også dem der ser mest forfærdelige ud i småt tøj. Jeg mener virkelig ikke dette indlæg kan misforstås medmindre man selv vælger, at misforstå det.

/ Mariann

Anmeld

19. august 2009

Moderator

Marcus' Mor skriver:

Det kan godt være, at man bør gøre det - men jeg har valgt overvægtige da det er dem jeg undrer mig over og også dem der ser mest forfærdelige ud i småt tøj. Jeg mener virkelig ikke dette indlæg kan misforstås medmindre man selv vælger, at misforstå det.

/ Mariann

tydeligvis KAN det misforstås... det er der mange der har gjort allerede
Jeg har ikke misforstået dit indlæg (tror jeg), og det synes jeg egentlig også jeg har gjort klart i andre svar , da jeg sagtens forstår hvad du mener, og hvilke mennesker du tænker på!

Anmeld

19. august 2009

Mira0911

De overvægtige det skulle dreje sig om, som klæder sig forkert, Hvis det er et problem for folk, Så lad vær med at kigge på dem... Det er deres valg hvordan de klæder sig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.