Overvægtige i forkert påklædning - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2009

SHERO

Tanja.. skriver:

Syntes sgu det er et grimt indlæg   Ligesom om overvægtige er en speciel race   Der er sgu ligeså mange normal vægtige der ligner lort ,, Men dem skal vi da ikke pege fingre af .. Normal vægtige har da mere krav på at ligne lort   Hilsen Tanja med en meget overvægtig søster hvis skønhed kommer indefra ..

Tænker sgu lidt det samme, men valgte ikke lige at kommentere det... Synes især at den der er strid.

Overvægtige kan sgu være lige så skønne og smukke som andre mennesker hvis bare de gjorde noget mere ud af dem selv.

Jeg mener egentlig at jeg er ligeså skøn i min buksedragt eller søndags joggingtøjet som de "andre mennesker" i samme tøj...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

ønskebørn74

Tanja.. skriver:

Syntes sgu det er et grimt indlæg   Ligesom om overvægtige er en speciel race   Der er sgu ligeså mange normal vægtige der ligner lort ,, Men dem skal vi da ikke pege fingre af .. Normal vægtige har da mere krav på at ligne lort   Hilsen Tanja med en meget overvægtig søster hvis skønhed kommer indefra ..

Er enig med dig...Jeg er en smeller fed kvinde med deller...der dog er pakket pænt ind det meste af tiden...Men det her er hvert fald ikke noget der
hjælper...
Os fede, der går i for stort el. for lille tøj... Vi er muligvis på skrump så tøjet begynder at hænge... el. er smarte og køber et nr. for småt... For fucker hvor er tøj i vore str. dyrt!!!

Jeg sidder med røde kinder og tænker... ikke en fed mening folk har om mig...når mit tøj ind imellem sidder som beskrevet...Fucker at jeg ikke er millionær...så jeg ikke fremprovokerer disse rynkede næser..

Hilsen den fede der indtil nu har tabt 28kg og stadig er fed...

Anmeld

19. august 2009

ønskebørn74

Tullen85 skriver:

Tænker sgu lidt det samme, men valgte ikke lige at kommentere det... Synes især at den der er strid.

Overvægtige kan sgu være lige så skønne og smukke som andre mennesker hvis bare de gjorde noget mere ud af dem selv.

Jeg mener egentlig at jeg er ligeså skøn i min buksedragt eller søndags joggingtøjet som de "andre mennesker" i samme tøj...

Jep jep, også her..
Hvilken by bor du for øvrigt i??

I Odense har vi Solo butikken der har skønt tøj til store piger...
Og Nana XL er også en af mine favoritter...
Lis G er også bare super..

Anmeld

19. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg kan godt følge dig i, hvad du mener! Men jeg synes det gælder tykke som tynde mennesker! og jeg vil sige at der er mange ting på gaden (hvad angår påklædning) der forarger mig langt mere end tykke mennesker i for stort eller småt tøj! teenagetøser i for småt tøj f.eks!!!! det kan virkelig få mit pis i kog...
sådan er vi så forskellige, men jeg tror godt jeg forstår hvor du kommer fra!
Jeg får ofte "ondt" af dårligt klædte mennesker - uanset størrelse. Jeg bliver ked af det på deres vegne, netop fordi jeg ved det ofte skyldes nogle helt forkerte kropssyn og selvværdsproblemer.
Hmm... ved slet ikke om det lykkedes mig at udtrykke min mening, men måske kommende svar på indlægget kan give mig svar på det!?
Knus Caroline, som altid har været undervægtig og haft problemer med at finde tøj der passede!

Anmeld

19. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
ønskebarn74 skriver:

Er enig med dig...Jeg er en smeller fed kvinde med deller...der dog er pakket pænt ind det meste af tiden...Men det her er hvert fald ikke noget der
hjælper...
Os fede, der går i for stort el. for lille tøj... Vi er muligvis på skrump så tøjet begynder at hænge... el. er smarte og køber et nr. for småt... For fucker hvor er tøj i vore str. dyrt!!!

Jeg sidder med røde kinder og tænker... ikke en fed mening folk har om mig...når mit tøj ind imellem sidder som beskrevet...Fucker at jeg ikke er millionær...så jeg ikke fremprovokerer disse rynkede næser..

sejt gået med vægttabet!

Anmeld

19. august 2009

otlitrom

ønskebarn74 skriver:

hjælper...

Jeg læste slet kke indlægget på den måde, men nu hvor I tager fat i det, kan jeg godt følge jer... Jeg tror dog måske ikke det er sådan ment, men det er et følsomt enme, og derfor må man overveje ordlyden meget kraftigt!

Jeg vil bare sige, at jeg synes det er et super flot vægttab du har haft!!

Og så vil jeg give dig ret i det med priserne, Hvorfor fan*en skal tøj i større størrelser altid koste mere?! I fx. Føtex koster det lige 20-40,- mere at købe de store størrelser? Hvorfor?! Jeg synes det er krænkende for de mennesker, der køber det tøj.....
Så jeg giver dig ret i at købe str., enten større eller mindre.. Det ville jeg også gøre!!

Anmeld

19. august 2009

qp

Tanja.. skriver:

Jeg er ked af, at du opfatter dette indlæg som grimt - for det er aldeles ikke sådan ment...

Anmeld

19. august 2009

Nadi

Jeg må altså også ta de overvægtige i forsvar, da jeg selv er overvægtig! Synes selv at jeg klæder mig efter min størrelse og kan ikke selv have hvis der er en delle der stikker for meget ud eller maven valler. Så jeg prøver at finde tøj der passer til mig og jeg er dybt ligeglad med om der står S-M-L-XL i nakken, bare så længe det sidder pænt og klæder mig.

Hvis vi skal dele dem op i katagorier så gik jeg i klasse med en tynd/normalvægtig pige og en overvægtig pige, men det var hende den tynde/normalvægtige der kklædte sig  for små toppe og bluser og bukser hvor hofte-dellen hang ud over og den overvægtige der gik i det smarte tøj og klædte sig efter hende størrelse.
Så synes heller ikke man kan dele dem op på den måde, for det er ikke kun overvægtige der går dårligt klædt. Og det er ikke kun tynde/normalvægtige der går pænt klædt.

Anmeld

19. august 2009

qp

kitty skriver:

Jeg har altid selv døjet med overvægt, og mobning pga. af det, selv i gymnasiet. (hvor jeg måske vejede 5-10 kg for meget). Jeg kan huske, da jeg var yngre, at det var frygteligt ikke at kunne gå i noget tøj, der mindede om de andres. Min mor gjorde absolut heller ikke noget for at hjælpe mig, men det er en anden side af sagen. Jeg tror gerne man vil være som de andre, og så tager ma chancen og køber det samme. Eller også fornægter man, at man ikke er tynd og "tror" at man er en tynd sild..
Den dag idag er mit kropsbillede ret forkert. Det jeg ser i spejlet, er ikke det samme som andre ser. (Håber det giver mening) Jeg får tit at vide, at jeg går i for løst tøj, at jeg ser endnu større ud.. Jeg vejer ca 8 kg for meget, men det kan komme til at se ud som meget mere, når man tager det forkerte tøj på..
Jeg er så småt begyndt at komme til den konklussion -ved hjælp af min kæreste- at det er lige så smukt at være lidt større. Det handler også om et glimt i øjet, og et smil.. Personlighed! Han elsker mig som jeg er, og det burde jeg måske også bare gøre...
Jeg kan også tænke nogle gange "Det burde hun ikke lige have taget på".. Men hvis hendes selvbillede er lige så twistet som mit, så ser hun det måske ikke selv... Eller hun føler sig måske som en million i netop den bluse! Hvis hun har det godt med det, så bør jeg slet ikke blande mig....
Vi er alle sammen smukke, og har hver vores måde at være smukke på. Jeg synes bestemt heller ikke at alle normalvægtige ligner en million. Det handler om det indvendige...

Nutidens medier gør det jo hellere ikke nemmere... Jeg går da med en kronsk dårlig samvittighed, pga. alle de skide slanketillæg etc. Man skal åbenbart være præcis normalvægtig, for at have et godt og sundt liv... hmmm...

Jeg er ked, at at du har de oplevelser med overvægt - og jeg ville egentlig heller ikke beskrive 8-10 kg som, at være overvægtig men nok nærmere buttet.
Jeg er godt klar over, at man ofte automatisk kommer ind på det med, at "skønhed kommer inde fra" osv når man debatterer mennesker med overvægt men i dette tilfælde handler det mere om hvorfor de går klædt i for småt tøj og hvad årsagen er til, at de ikke kan se at det ser helt forkert ud.
Jeg har aldrig skrevet noget om, at mennesker med overvægt er mindre smukke end andre - igen det handler om det forkerte tøj....
Mht det du skrever i slutningen af dit indlæg må jeg sige, ikke at være enig - man kan sagtens være tynd og leve en usund livsstil såvel som man kan være overvægtig og leve en sund liv.

/ Mariann

Anmeld

19. august 2009

qp

mor_sabina skriver:

Kan det have noget at gøre med at man snyder sig selv og tænker jeg kan lige klemme mig i en L så er det jo ikke så slemt!? For jeg undrer mig sammen med dig. Men jeg tænker samtidig kun over det når jeg ser de ekstreme tilfælde for ofte synes jeg faktisk de klæder sig bedre end mange "Standard" mål

Jeg tror du har ret og det er ofte (som andre også nævner) unge piger som måske har en helt forkert selopfattelse hvad angår hvilken størrelse de er?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.