Overvægtige i forkert påklædning - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.564 visninger
45 svar
0 synes godt om
19. august 2009

qp

Hey alle sammen ...

Jeg har sgu tit og ofte undrer mig over, at der faktisk er så mange ( selvfølgelig ikke alle) overvægtige som går klædt i alt for småt tøj...

Bluser der er 3-5 størrelser for små, hvor den ene efter den anden delle stikker ud i siderne, bukser der er alt for stramme i taljen og maven derfor hænger slaskende ud af bukserne, kvinder med en F skål som render rundt med bh'er i en C skål, buksedragter som får dem til, at fremstå som et helt telt, "ingen make up og fedtet hår"!!

Overvægtige kan sgu være lige så skønne og smukke som andre mennesker hvis bare de gjorde noget mere ud af dem selv.  

Jeg tænker.....

Hvorfor kan de ikke se, at de klæder sig forkert?
Hvorfor klæder de sig ikke efter de størrelser de i virkeligheden er?
Har de et helt forringet selvbillede eller hvad er det der går galt?
Har de måske givet op?

For en god ordens skynd vil jeg påpege, at jeg ikke skærer alle overvægtige over en kam, - i denne tråd handler det om de overvægtige der går i for småt tøj.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

SHERO

Nu er jeg selv noget overvægtig og går meget op i mit tøj. Tror mange af de overvægtige som du beskriver nok bliver påvirket af deres omgangskreds, er enormt hårdt specielt som overvægtig teenager ikke at kunne købe det smarte tøj i only eller vero moda, så tror det har meget at sige.

men synes nu ikke det er særlig ofte jeg ser overvægtige i alt for småt tøj, synes nærmere jeg oplever at overvægtige ikke har meget forstand på at klæde sig i tøj der ikke er alt for stort.

Anmeld

19. august 2009

Mie A

Ja, du har fuldstændig ret - normalvægtige mennesker kan være lige så skønne som overvægtige
Synes faktisk at der er lige så mange der er normaltvægtige der ligner ja.... LORT!!

Anmeld

19. august 2009

SHERO

Lige en ting mere... :-D

Det er altså meget svært at finde smart tøj i større størelser, så nogen gange kan det godt være et valg mellem pest eller kolera.  

Anmeld

19. august 2009

qp

Ja, du har fuldstændig ret - normalvægtige mennesker kan være lige så skønne som overvægtige
Synes faktisk at der er lige så mange der er normaltvægtige der ligner ja.... LORT!!

Det kan du have meget ret i, men denne tråd handler altså om de overvægtiges påklædning

Anmeld

19. august 2009

mor_sabina

Marcus' Mor skriver:

Hey alle sammen ...

Jeg har sgu tit og ofte undrer mig over, at der faktisk er så mange ( selvfølgelig ikke alle) overvægtige som går klædt i alt for småt tøj...

Bluser der er 3-5 størrelser for små, hvor den ene efter den anden delle stikker ud i siderne, bukser der er alt for stramme i taljen og maven derfor hænger slaskende ud af bukserne, kvinder med en F skål som render rundt med bh'er i en C skål, buksedragter som får dem til, at fremstå som et helt telt, "ingen make up og fedtet hår"!!

Overvægtige kan sgu være lige så skønne og smukke som andre mennesker hvis bare de gjorde noget mere ud af dem selv.  

Jeg tænker.....

Hvorfor kan de ikke se, at de klæder sig forkert?
Hvorfor klæder de sig ikke efter de størrelser de i virkeligheden er?
Har de et helt forringet selvbillede eller hvad er det der går galt?
Har de måske givet op?

For en god ordens skynd vil jeg påpege, at jeg ikke skærer alle overvægtige over en kam, - i denne tråd handler det om de overvægtige der går i for småt tøj.

Kan det have noget at gøre med at man snyder sig selv og tænker jeg kan lige klemme mig i en L så er det jo ikke så slemt!? For jeg undrer mig sammen med dig. Men jeg tænker samtidig kun over det når jeg ser de ekstreme tilfælde for ofte synes jeg faktisk de klæder sig bedre end mange "Standard" mål

Anmeld

19. august 2009

Mca<3

Syntes sgu det er et grimt indlæg   Ligesom om overvægtige er en speciel race   Der er sgu ligeså mange normal vægtige der ligner lort ,, Men dem skal vi da ikke pege fingre af .. Normal vægtige har da mere krav på at ligne lort   Hilsen Tanja med en meget overvægtig søster hvis skønhed kommer indefra ..

Anmeld

19. august 2009

otlitrom

Jeg har altid selv døjet med overvægt, og mobning pga. af det, selv i gymnasiet. (hvor jeg måske vejede 5-10 kg for meget). Jeg kan huske, da jeg var yngre, at det var frygteligt ikke at kunne gå i noget tøj, der mindede om de andres. Min mor gjorde absolut heller ikke noget for at hjælpe mig, men det er en anden side af sagen. Jeg tror gerne man vil være som de andre, og så tager ma chancen og køber det samme. Eller også fornægter man, at man ikke er tynd og "tror" at man er en tynd sild..
Den dag idag er mit kropsbillede ret forkert. Det jeg ser i spejlet, er ikke det samme som andre ser. (Håber det giver mening) Jeg får tit at vide, at jeg går i for løst tøj, at jeg ser endnu større ud.. Jeg vejer ca 8 kg for meget, men det kan komme til at se ud som meget mere, når man tager det forkerte tøj på..
Jeg er så småt begyndt at komme til den konklussion -ved hjælp af min kæreste- at det er lige så smukt at være lidt større. Det handler også om et glimt i øjet, og et smil.. Personlighed! Han elsker mig som jeg er, og det burde jeg måske også bare gøre...
Jeg kan også tænke nogle gange "Det burde hun ikke lige have taget på".. Men hvis hendes selvbillede er lige så twistet som mit, så ser hun det måske ikke selv... Eller hun føler sig måske som en million i netop den bluse! Hvis hun har det godt med det, så bør jeg slet ikke blande mig....
Vi er alle sammen smukke, og har hver vores måde at være smukke på. Jeg synes bestemt heller ikke at alle normalvægtige ligner en million. Det handler om det indvendige...

Nutidens medier gør det jo hellere ikke nemmere... Jeg går da med en kronsk dårlig samvittighed, pga. alle de skide slanketillæg etc. Man skal åbenbart være præcis normalvægtig, for at have et godt og sundt liv... hmmm...

Anmeld

19. august 2009

Mette+Mathias

Tanja.. skriver:

Syntes sgu det er et grimt indlæg   Ligesom om overvægtige er en speciel race   Der er sgu ligeså mange normal vægtige der ligner lort ,, Men dem skal vi da ikke pege fingre af .. Normal vægtige har da mere krav på at ligne lort   Hilsen Tanja med en meget overvægtig søster hvis skønhed kommer indefra ..

Nu handler det jo ikke om overvægtige som en speciel race, men om deres påklædning, og jeg vil give trådstarter ret i at man tit ser (især unge) overvægtige (ikke voldsomt overvægtige, men måske 10-15 kg eller hvad ved jeg), med en bluse som sidder oppe over navlen, så man hele tiden kan se dellen, - og jeg har også undret mig over, hvad der sker i deres hovede? Kan de ikke se at det ikke klæder dem?

Jeg er ikke selv overvægtig, men derfor tænker jeg da også over hvad jeg går i, det er bare ift. andre ting, - f.eks. min alder, - jeg går ikke i lårkorte teenageagagtige nederdele, når nu jeg er 35, eller andre ting som (jeg vurderer) passer til nogle som er væsentligt yngre end mig.

Jeg undrer mig også over hvad der sker i folks hovede, hvis de har 20 piercinger i ansigtet eller store grimme tatoveringer.

Anmeld

19. august 2009

mor_sabina

Tanja.. skriver:

Sådan tror jeg altså ikke indlægget skal forstås. Jeg kan godt forstå hva du mener med at det er en udsat gruppe ligesåvel som rygere osv. men jeg vil faktisk gerne understrege at mit blik ligeså ofte tiltrækkes smil, skønne øjne og venlige ord fr overvægtige som fra alle mulige andre Det er jo nok bare altid nemmere at få øje på det vi ikke kan li som det vi kan.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.