Overvægtige i forkert påklædning - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2009

mor_sabina

Marcus' Mor skriver:

LÆS:

Jeg skriver i starten af min tråd, at der ikke er tale om alle overvægtige men dem som klæder sig forkert og i for småt tøj. Jeg er sgu ked af, at mange af jer vælger at se tråden som negativt fordømmende og geniraliserende - for det er ikke min hensigt med denne tråd overhovedet.
Jeg undrer mig over hvorfor folk ikke går klædt i de størrelser tøj der passer til deres størrelser og forsøger, at finde nogle svar hertil?
Jeg synes efterhånden det er pisse ærgeligt, at man ikke kan oprette en tråd uden den skal fordrejes i en negativ retning.
Det ville være rigtig skønt hvis i ville forholde jer til emnet og de spørgsmål og undringer der bliver stillet herom.

/ Mariann som  mennesker i alle størrelser!

Jeg synes lige det var oppe at man godt kunne sige sin mening. Men vi kvinder er åbenbart lidt for dygtige til kun at se tingene fra den ene side og helst den negative synes det er synd for det er da klart debatten dør ud så. Måske man lige skal tage de stærke briller på når man læser indlæg og huske på at der er en vis uklarhed da det er skriftsprog og man ikke kan høre hvordan det bliver udtykt.
Hilsen Sabina som virkelig prøver hårdt at komme al den hønsegårdssnak til livs og være fair for overfor den ene og den anden part, og samtidig udtrykke min mening.
Og understreger lige at det ikke er skrevewt i en fordømmene tone men ganske objektivt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

otlitrom

De overvægtige det skulle dreje sig om, som klæder sig forkert, Hvis det er et problem for folk, Så lad vær med at kigge på dem... Det er deres valg hvordan de klæder sig....

Hørt!

Emnet er et følsomt emne. Jeg tror ikke du kan undgå denne form for diskussion, når du lægger denne debat ud...

Dog kan der godt gå hønsegård i den, men det er det skrevne ord der er så svært at tyde..
Jeg synes vi skal tænke på at skrive pænt.. Der er nok ingen der kommer herind for at skændes..
Jeg er glad for at bruge siden, og synes det er rart at snakke om forskellige emner, og få svar på spørgsmål. Men nogle gange tager det en uheldig drejning...

Anna, som er i godt humør, og prøver at se det hele lidt fra oven

Anmeld

19. august 2009

FrkT

Marcus' Mor skriver:

Det kan godt være, at man bør gøre det - men jeg har valgt overvægtige da det er dem jeg undrer mig over og også dem der ser mest forfærdelige ud i småt tøj. Jeg mener virkelig ikke dette indlæg kan misforstås medmindre man selv vælger, at misforstå det.

/ Mariann

Ville ellers ikke blande mig i debatten, men den kommentar du kom med der MÅTTE jeg altså svare på.... synes netop også indlægget havde været bedre, hvis det var møntet på alle der klædte sig forkert i forhold til sin størrelse - ikke kun overvætige. Er selv rigtig meget overvægtig og har været det størstedelen af mit liv. Og kommentarer som det du skriver;  "og også dem der ser mest forfærdelige ud i småt tøj". får da ikke ligefrem ens selvværd til at blomstre. Hvorfor skal det være mere tilladt for normalvægtige og undervægtige at gå i for småt tøj end det skal for en overvægtig? Hvordan tror du det får os overvægtige til at føle? Og hvem "bestemmer" at det ser grimmere ud med en overvægtig i for småt tøj end det gør med fx en normalvægtig i for småt tøj? Og hvorfor er det at hvis en normal eller undervægtig person går i mavetrøje, at så er det bare frækt, og gør en overvægtig det samme, så er det i stedet vulgært og ulækkert. Det er ikke sært at mange (ikke alle) af os overvægtige har lavt selvværd.
Personligt prøver jeg at klæde mig så godt jeg kan efter min størrelse, men når man ikke har alverdens penge at gøre med, så er det faktisk rigtig svært. Og så er man engang imellem nødt til at tage trøjen som passede for 2-3 år siden.

Anmeld

19. august 2009

Misjelle

Marcus' Mor skriver:

LÆS:

Jeg skriver i starten af min tråd, at der ikke er tale om alle overvægtige men dem som klæder sig forkert og i for småt tøj. Jeg er sgu ked af, at mange af jer vælger at se tråden som negativt fordømmende og geniraliserende - for det er ikke min hensigt med denne tråd overhovedet.
Jeg undrer mig over hvorfor folk ikke går klædt i de størrelser tøj der passer til deres størrelser og forsøger, at finde nogle svar hertil?
Jeg synes efterhånden det er pisse ærgeligt, at man ikke kan oprette en tråd uden den skal fordrejes i en negativ retning.
Det ville være rigtig skønt hvis i ville forholde jer til emnet og de spørgsmål og undringer der bliver stillet herom.

/ Mariann som  mennesker i alle størrelser!

Altså synes da folk holder sig til emnet... og jeg håber da så sandelig også at man har lov til at komme med sin mening uanset hvordan man opfatter det .
Det er da først nu vi begynder at gå udenom ved at diskutere om hvordan vi diskutere .

Hilsen Michelle som ikke tror du er ude efter hverken tykke som tynde

Anmeld

19. august 2009

qp

mor_sabina skriver:

Jeg synes lige det var oppe at man godt kunne sige sin mening. Men vi kvinder er åbenbart lidt for dygtige til kun at se tingene fra den ene side og helst den negative synes det er synd for det er da klart debatten dør ud så. Måske man lige skal tage de stærke briller på når man læser indlæg og huske på at der er en vis uklarhed da det er skriftsprog og man ikke kan høre hvordan det bliver udtykt.
Hilsen Sabina som virkelig prøver hårdt at komme al den hønsegårdssnak til livs og være fair for overfor den ene og den anden part, og samtidig udtrykke min mening.
Og understreger lige at det ikke er skrevewt i en fordømmene tone men ganske objektivt

Tak for din forståelse....

/ Mariann

Anmeld

19. august 2009

Becks

Marcus' Mor skriver:

men jeg har valgt overvægtige da det er dem jeg undrer mig over og også dem der ser mest forfærdelige ud i småt tøj.

Kan godt vaere, at du ikke mener det nedladende og stoedende - Men naar man som jeg, der er overvaegtig, sidder og laeser dit indlaeg, saa foeler man det nedladende - Netop fordi du skriver overvaegtige...

Som Caroline skrev, saa skulle man maaske debatere normalvaegtiges toej ogsaa, saa det ikke kun rammer en maalgruppe..

Du skriver at det er overvaegtige som du undre dig mest over og dem der ser mest forfaerdelig ud i smaat toej!

Mon ikke vi oensker og se ud som jer? Mon ikke vi ville oenske vi kunne gaa i Only etc og koebe toej? Jeg ved godt du ikke mener det stoedende, men det gaar ind og rammer og saare, fordi i dine oejne, foeler jeg det lyder som om du mener at vi kun kan gaa i for smaat eller for grimt toej.

Jeg synes selv jeg klaeder mig efter min stoerrelse, men herhjemme om sommeren, ser du mig ALDRIG i en stropbluse, det goer jeg kun paa en ferie, fordi jeg ved folk IKKE skal se mig igen. Det er sgu ikke fedt, at rende rundt og svede herhjemme og ikke kan gaa i andet end t-shirts. For jeg har altid haft den foelse, at folk har kigget skaevt til mig, hvis jeg har haft en stropbluse paa herhjemme, og det har du saa lige bekraeftet mig i, at I goer...

Knus Beck, som selv synes hun er smuk og dejlig, ligemeget hvadfor noget toej hun har paa...

Anmeld

19. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Beck skriver:

Knus Beck, som selv synes hun er smuk og dejlig, ligemeget hvadfor noget toej hun har paa...

Det synes jeg også du er

Anmeld

19. august 2009

wamse

Nu sidder jeg her som ekstrem overvægtig, og vil altså også lige sige at  jeg også syntes at emnet virker meget nedladende, fordi lige netop en bestemt kropstype bliver fremhævet. jeg tror IKKE at overvægtige klæder sig dårligere end normal vægtige, måske nogle bare fokuserer mere på at de er overvægtige, altså det afhænger af øjnene der ser?? For når jeg kigger på menneskerne en lørdag formiddag i gågaden, er der da MINDST lige så mange andre, hvor tøjet/håret/huden/duften/ måske skulle have været revurderet.
Desværre er tanker som dine grunden til at jeg altid går i ret stort tøj, for tænk hvis nogen skulle græmmes over min krop, mere end jeg selv gør. Der kan jo være en million grunde til, hvorfor hver enkelt tager det tøj på de har på. Hvis man gerne vil have smart stort tøj i fx en butik som SOLO, ja så koster det også bare derefter.

Anmeld

19. august 2009

lonemus

Jeg har ikke misforstået dit indlæg og kan udmærket følge dig

Når jeg ser et barn - nok mest de 10-12 årige, kommer gående i stramme jeans og stram bluse der skiller på maven, samt en delle der kæmper sig ud over buksekanten....så tænker jeg virkelig: "nej, hvor er det synd for dig - du kan ikke selv se det ser kickset ud, at dine forældre ikke fortæller dig det og lærer dig at spise sund kost". Samtidig tænker jeg: "sådan skal mine børn aldrig komme til at se ud" - her mener jeg mht delen! Jeg er selv overvægtig, derfor går jeg meget op i at mine børn ikke bliver det, for jeg kender kampen og vil gøre alt for de ikke skal gå det samme igennem. Jeg er nu i gang med at smide kiloene, således jeg kan tabe mig og mine børn får gode kostvaner - jeg må træde foran som et godt eksempel.

Men jeg tror ikke disse børn selv kan se det - både fordi de er børn, men osse fordi de så gerne vil passe ind og være med på moden. Det er jo virkelig synd for dem, hvis ikke deres nærmeste hjælper dem.

Men omvendt møder jeg osse mange spinkle/normalvægtige, som ser farlige ud i mine øjne..det kan være jeg syntes de har sat nogle mærkelige farver sammen eller andet, hvor jeg tænker: "hold da op"...eller en kvinde der har alt for meget make-up på eller en alt for lårkort nederdel...der kan være mange eksempler.
Men det handler vel bare om, at vi alle ser og opfatter tingene meget forskelligt.
Men jeg kan godt forstå dig :-)

Anmeld

19. august 2009

Becks

Caroline86 skriver:

Det synes jeg også du er

Tak putte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.