Er det i orden....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2009

Nadi

Feluca09 skriver:

Ja sidder og ser de unge mødre, som mange andre....

Blev helt forarvet over a hende den unge pige på 18 år efterlod sin dreng i bilen, mens de gik ind og handlede....

Er det bare mig der er sart????....Kunne aldrig drømme om a lade min datter sidde alene i bilen...om det så kun er 5 min.....

Nu har jeg ikke lige læst alles svar, så her kommer mit og håber ikke det er blevet sagt for mange gange før.

Jeg ville heller ikke gøre det, enten ville jeg vække barnet eller også ville enten min mand eller jeg blive hos det.

Dog synes jeg det var fint at når hun nu vælger som hun gør, at hun lægger babyalarmen ind til hendes dreng. Det synes jeg var godt tænkt, og det synes jeg hun skal have lidt credit for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

Nanna1985

Hun skulle ikk have børn..!! Man er så UANSVARLIG hvis man kan finde på at efterlade sit barn i bilen, for at gå ind og handle..!! Jeg ville ALDRIG efterlade mine børn i bilen..!!

Anmeld

19. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Det kunne jeg sagtens gøre og har gjort det. HVis hun sov og havde brug for det

Og ALDRIG i solen eller i længere tid. Men det er bedre for hende at få sovet lidt, end at blive hevet op og slæbt med i netto eller noget

Anmeld

19. august 2009

Heidi.

Feluca09 skriver:

Ja sidder og ser de unge mødre, som mange andre....

Blev helt forarvet over a hende den unge pige på 18 år efterlod sin dreng i bilen, mens de gik ind og handlede....

Er det bare mig der er sart????....Kunne aldrig drømme om a lade min datter sidde alene i bilen...om det så kun er 5 min.....

Nej det er fandmer ikke ok.

Anmeld

19. august 2009

Pia

Zafir skriver:

Det kunne jeg sagtens gøre og har gjort det. HVis hun sov og havde brug for det

Og ALDRIG i solen eller i længere tid. Men det er bedre for hende at få sovet lidt, end at blive hevet op og slæbt med i netto eller noget

Sådan har jeg det også og har også gjort detmed Lærke.
Det har været hvis jeg har været inde og betale benzin, hvor jeg kan se bilen .
Gjorde det også engang jeg skulle på apoteket.. Hun havde 40 i feber og havde ikke sovet hele natten.
Jeg holdt lige uden for apoteket og er klar til og gå ind.. Ser at nu sov hun endelig. Så jeg lod hende sidde.. her kunne jeg igen se bilen,,..
Men længere shoppe tur/handle tur kunne jeg ikke drømme om.
Og er vi to afsted bliver en selvfølgelig ved barnet..

At Sige at folk ikke skulle have lov til og have børn når man kan finde på og gøre det syntes jeg er hårdt.
Men det er så bare min mening..

Pia.

Anmeld

19. august 2009

Mie A

Nanna1985 skriver:

Hun skulle ikk have børn..!! Man er så UANSVARLIG hvis man kan finde på at efterlade sit barn i bilen, for at gå ind og handle..!! Jeg ville ALDRIG efterlade mine børn i bilen..!!

Det synes jeg godt nok er en hård udtalelse....

Anmeld

19. august 2009

Helle30

Nu ser jeg ikke lige programmet, og har derfor heller ikke set, hvordan det foregik med at gå ind og handle, mens barnet lå i bilen.
Jeg synes ikke, det bare er sort eller hvidt hvordan og hvor, man lader sit barn alene.
Jeg kunne ikke drømme om at slæbe mit sovende barn ud af bilen for at suse ind på tanken og betale for tankningen eller en pakke tyggegummi. - Det samme gælder for mit vågne barn.
Den mindste får også lov til at blive liggende i bilen - vågen eller sovende - mens jeg går ind til dp'en og henter den store. På vejen hjem fra dp'en kan jeg køre en lille omvej og komme forbi en landsby-spar-butik, hvor man parkerer 4 m. fra døren. Hvis det eneste vi mangler er en liter mælk, så vælger jeg den omvej, og så suser jeg ind efter mælk og er tilbage på 2 min. - Kan se bilen hele tiden fra butiksruden.
Ved en almindelig indkøbstur tager jeg naturligvis mit/mine børn med ind, hvis de da absolut skal med?
Til gengæld har jeg det sådan, at hvis vi boede midt i en storby i lejlighed, så ville mine børn ALDRIG komme ud og sove i barnevogn - om så det var en lukket gård, jeg kendte alle i opgangen, jeg kunne se barnevognen fra vinduet, jeg havde installeret babyalarm med temperaturmåler, camera og ph-værdimåler eller whatever - det ville jeg aldrig turde. Det er der sikkert nogle storbymennesker, der vil grine af - men sådan har jeg det.
Så igen - jeg synes simpelthen, man er nød til at vurdere situationen fra gang til gang. Hende pigen i programmet har helt givet båret sig så tåbeligt ad, at det med sikkerhed ville forarge seeren - det er vel det der er meningen med programmet, ikke? - Og det virkede.

- Helle, som vil køre i Superbrugsen nu - MED min datter

Anmeld

19. august 2009

Muffinmus

Nej, det er på ingen måde i orden at efterlade sit barn i bilen...hverken med eller uden baby alarmer som nogle bruger...
Det er forkert og de skal have det af vide...går jeg forbi nogen baby nogen steder alene ville jeg ringe til politiet med det samme og vente på de kom så forældrene kunne få den skæld ud de fortjener!!!og evt bøde oven i hatten i øvrigt.

Anmeld

19. august 2009

Stumpen

Tynen skriver:

Ikke at jeg NOGENSINDE har været udsat for at ungen ville falde i søvn i bilen , men hvis det skulle ske ville jeg heller ikke efterlade hende derude mens jeg handlede.
Der er så mange syge mennesker derude, så en fristet sjæl kunne da sagtens finde på at slå ruden ind og tage ungen hvis man var desperat nok.

Desuden synes jeg det var så gusten at servere en halv lagkage der lige var "skåret" ren for hund
Til alles info har de ikke hunden længere da den ødelagde alting

Det tænkte jeg også!! Med de gæster de havde inviteret, så havde jeg valgt at suse til nærmeste bager og købe en flødekage af en art og smide lys og flag i... Det andet er bare for vammelt

Jeg ville ikke gå fra et sovende barn -lige meget alder, for hvis det vågner går det da i panik.. Men et lidt ældre barn i vågen tilsatnd ville jeg godt kunne efterlade, hvis jeg lige skulle ind til bageren efter rundere eller i kiosken efter et frimærke...

Blev vildt forarget over det med hunden og det letter mit hjerte at høre at de er kommet af med den...

og sjovt at handy-tøzen selv blev sat igang efter at hun lige havde fået hundene til at sove til middag

Anmeld

19. august 2009

DK

He he he. Godt så.

Here goes: Jeg lader dagligt min datter være alene i bilen!!! Vi bor i en lille landsby, med lukket p plads ved Lokal Brugsen, og der må hun pænt vente i bilen, mens jeg køber en liter letmælk og et pakke rugbrød. Jeg ser ingen grund til at slæbe hende ud af bilen, ind i Brugsen i 5 min., løbe rundt, og ud i bilen igen, med et træt 5 årigt barn, der er eftermiddagsumulig efter lang dag i børnehaven. Jeg låser døren når jeg går. 

Hvis vi er i Bilka, eller skal handle meget, så kommer hun med ind. Men hvis jeg kun skal købe 2-3 ting, så gider jeg ikke have hende med ind. Da hun var lille havde jeg hende altid med, men det var mere pga at hun var for lille til at jeg kan stole på at hun vidste at jeg ville komme igen om 5 min. Hun måtte ikke føle sig forladt, som et lille barn vil føle sig. Kirstine er i dag 5 år og ved der går 6 min og så er jeg der igen. 

Jeg har på ingen måde dårlig samvittighed over det. HELT ÆRLIGT: Hvad med alle jer der lader jeres barnevogne stå overalt, med sovende børn i. Hvad er forskellen mht kidnapning osv.

Naturligvis skal børn ikke sove i bilen, pga fare for overophedning osv. Men at lade dem sidde i 5 min mens man handler, kan jeg slet ikke hidse mig op over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.