Nu ser jeg ikke lige programmet, og har derfor heller ikke set, hvordan det foregik med at gå ind og handle, mens barnet lå i bilen.
Jeg synes ikke, det bare er sort eller hvidt hvordan og hvor, man lader sit barn alene.
Jeg kunne ikke drømme om at slæbe mit sovende barn ud af bilen for at suse ind på tanken og betale for tankningen eller en pakke tyggegummi. - Det samme gælder for mit vågne barn.
Den mindste får også lov til at blive liggende i bilen - vågen eller sovende - mens jeg går ind til dp'en og henter den store. På vejen hjem fra dp'en kan jeg køre en lille omvej og komme forbi en landsby-spar-butik, hvor man parkerer 4 m. fra døren. Hvis det eneste vi mangler er en liter mælk, så vælger jeg den omvej, og så suser jeg ind efter mælk og er tilbage på 2 min. - Kan se bilen hele tiden fra butiksruden.
Ved en almindelig indkøbstur tager jeg naturligvis mit/mine børn med ind, hvis de da absolut skal med?
Til gengæld har jeg det sådan, at hvis vi boede midt i en storby i lejlighed, så ville mine børn ALDRIG komme ud og sove i barnevogn - om så det var en lukket gård, jeg kendte alle i opgangen, jeg kunne se barnevognen fra vinduet, jeg havde installeret babyalarm med temperaturmåler, camera og ph-værdimåler eller whatever - det ville jeg aldrig turde. Det er der sikkert nogle storbymennesker, der vil grine af - men sådan har jeg det.
Så igen - jeg synes simpelthen, man er nød til at vurdere situationen fra gang til gang. Hende pigen i programmet har helt givet båret sig så tåbeligt ad, at det med sikkerhed ville forarge seeren - det er vel det der er meningen med programmet, ikke? - Og det virkede.
- Helle, som vil køre i Superbrugsen nu - MED min datter
Anmeld