At bagatellisere det her, synes jeg faktisk er en lille smule uansvarligt.
I det lange løb - hvis dit barn opfanger alle de forskellige små "farer" rundt omkring, så bliver det skisme sygt!
Tag f.eks. de første tre år af et lille barns liv - ekspemler på hvad barnet muligvis og højst sandsynligt kommer i jkontakt med (flere gange) i denne periode kan være:
sut (plastik, BPA,), tøj med print (igen, flatater), vacciner (aluminium), legetøj (plastik, BPA, flatater), fødevarer (pesticider, hvis det ikke er øko), passiv rygning (vil det med garanti opleve mindst 1 gang), forurening osv osv... OG ikke at forglemme - parfume.
(dette er er blot eksempler!)
Hvis det lille barn får lov eller "kommer til" at møde alle disse stoffer, og hvis barnet møder stofferne regelmæssigt i lange perioder af livet, kan det føre til diverse sygdomme, såsom astma, allergi, en del bivirkninger som hovedpine (migræne), halsbetændelse osv. Dette er jo vira vi smitter hinanden med. Men hvis vores immunsystem i forvejen brydes ned lige stille gennem mødet med ovenstående, så kan det ikke holde til for meget.
Det, som jeg egentlig vil konkludere er, at hvor vi kan hjælpe til med at undgå for mange af disse stoffer, bør vi også gøre det. Det andet er lidt ligesom at være "ligeglad" og den energi er ikke så god at bruge for meget tid på

Så at TS siger dette til pædagogen, synes jeg faktisk er rimelig, og ansvarligt. Hun ønsker ikke at hendes små kommer for meget i kontakt med parfume, og det synes jeg egentlig er helt i orden!