Meget parfume

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2014

fo82

MorDk skriver:

Jeg er faktisk ret large med rigtig mange ting. Men indefor sundhedssektoren gælder uniformsetikette også at man ikke viser for meget bar hud. (det er en anden snak)

Nu er det generelt... tænker ikke kun på mine børn men også andres børn. Lige så vel som jeg ikke ville kunne accepterer at pædagogen lugtede af tobak så kan jeg heller ikke accepterer at pædagogen har SÅ meget parfume på at man kan lugte det alle steder i inst. inkl på mine egne unger læææænge efter de er hentet hjem. 

Man bliver nød til at tænke lidt over sådan nogle ting når man arbejder med mennesker (tæt kontakt) Ligeledes bliver det også nævnt hvis man lugter af sved eller lign. 

Bar hud = smittekilde ;-)

nu nævner du f.eks også tobak: så er det jeg bliver nødt til at spørge:Vil du kræve at vedkommende stopper med at ryge? Selv om man ryger udendørs og vasker, samt spritter hænder så hænger der altså stadig noget ved. Og så er du jo inde og blande dig i hvad der sker i fritiden - det er da langt over grænsen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg har også oplevet at vores søn kom hjem og lugtede så meget at jeg måtte putte ham i bad for at jeg ikke fik hovedpine af det...

Jeg sagde ikke noget...

Vidste at det var rygere der sikkert ikke selv ville kunne lugte hvor meget de havde på alligevel...

Anmeld

14. august 2014

Mama85

MorDk skriver:

Mange arbejdspladser i sundhedssektoren opfordre til at man ikke bruger for meget (for kraftig) parfume

Ja, det kan vi live enige om, nu synes jeg heller ikke at bh'er hører under sundhedssektoren 

Anmeld

14. august 2014

MorDk

Mama85 skriver:

Ja, det kan vi live enige om, nu synes jeg heller ikke at bh'er hører under sundhedssektoren 

nej men nu mente jeg også der hvor man arbejder i tæt kontakt  MENNESKER... også Bh'er, hospitaler osv. 

Anmeld

14. august 2014

MorDk

fo82 skriver:

Bar hud = smittekilde ;-)

nu nævner du f.eks også tobak: så er det jeg bliver nødt til at spørge:Vil du kræve at vedkommende stopper med at ryge? Selv om man ryger udendørs og vasker, samt spritter hænder så hænger der altså stadig noget ved. Og så er du jo inde og blande dig i hvad der sker i fritiden - det er da langt over grænsen 

Det er en helt anden debat som jeg ikke gider her... 

Bar hud mente jheg også det at gå udfordrende klædt.

Anmeld

14. august 2014

Røverdatter

Jeg ville nok også sige noget. Og dog - er rimelig konfliktsky når det omhandler "små" sager, såsom parfume.

Jeg har en virkelig god lugtesans, og det samme har (de fleste) børn! Børn er jo på en måde "renere" (uskyldig, om man vil) end voksne. Tror de er meget mere modtagelige over for dufte(/parfume).

Forstår godt du siger det til hende, også selvom hun er super skøn. Der er intet galt i at sige sin mening, hvis den fremlægges kærligt og til tider ydmygt (det er jo trods alt hendes krop)

Skal lige siges at jeg ikke har læst alle de mange indlæg

Anmeld

14. august 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Nej, jeg ville slet ikke blande mig i hvor meget parfume hun bruger og syntes heller ikke at man kan tillade sig det! 

Og så syntes jeg at man går i for små sko når man tænker på parfume allergi! Tror altså ikke lige at bare fordi de har parfume på så bliver børnene allergiske! Så er man hys! Men kun min mening! Sorry hvis jeg er hård i min tone og støder nogen!

Anmeld

14. august 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Og desuden kan vi ikke beskytte vores børn mod ALT "ondt" i den her verden lige meget hvor meget man gerne vil! Vi kan og skal ikke overbeskytte!! 

Anmeld

14. august 2014

Røverdatter

At bagatellisere det her, synes jeg faktisk er en lille smule uansvarligt.
I det lange løb - hvis dit barn opfanger alle de forskellige små "farer" rundt omkring, så bliver det skisme sygt!

Tag f.eks. de første tre år af et lille barns liv - ekspemler på hvad barnet muligvis og højst sandsynligt kommer i jkontakt med (flere gange) i denne periode kan være:

sut (plastik, BPA,), tøj med print (igen, flatater), vacciner (aluminium), legetøj (plastik, BPA, flatater), fødevarer (pesticider, hvis det ikke er øko), passiv rygning (vil det med garanti opleve mindst 1 gang), forurening osv osv... OG ikke at forglemme - parfume.

(dette er er blot eksempler!)

Hvis det lille barn får lov eller "kommer til" at møde alle disse stoffer, og hvis barnet møder stofferne regelmæssigt i lange perioder af livet, kan det føre til diverse sygdomme, såsom astma, allergi, en del bivirkninger som hovedpine (migræne), halsbetændelse osv. Dette er jo vira vi smitter hinanden med. Men hvis vores immunsystem i forvejen brydes ned lige stille gennem mødet med ovenstående, så kan det ikke holde til for meget.

Det, som jeg egentlig vil konkludere er, at hvor vi kan hjælpe til med at undgå for mange af disse stoffer, bør vi også gøre det. Det andet er lidt ligesom at være "ligeglad" og den energi er ikke så god at bruge for meget tid på

Så at TS siger dette til pædagogen, synes jeg faktisk er rimelig, og ansvarligt. Hun ønsker ikke at hendes små kommer for meget i kontakt med parfume, og det synes jeg egentlig er helt i orden!

Anmeld

14. august 2014

Fru Frederiksen.

Det er slet ikke i orden, at dufte/lugte så meget af parfume når man arbejder med mennesker.

Jeg ville henvende mig til lederen i børnehaven, hvis det ikke hjælper at sige noget til hende, der er rigtig mange der ikke kan tåle parfume og det behøves jo ikke kun at være et problem i børnehaven, når det kan lugtes på børnene når de kommer hjem.

Måske har hun en stærk sved lugt, som hun kan overdøve med den kraftige parfume, men så må hun tage sæbe, håndklæde og et par extra bluser. med på arbejde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.