MorDk skriver:
Ikke lige frem dikterer. Men jeg mener godt man kan pointerer det. Nogle arbejdspladser har altså Uniformsetikette (dvs. ingen nedringet bluser og lårkort m.m) samt regler i form at mængden af parfume m.m simpelthen grundet den tætte menneskekontakt Nogle børn lider af allergi) Ligesom med man ikke må bærer ringe og armbånd i plejen. Parfume som er krads kan være meget generende i mødet med et andet menneske som har brug for din hjælp/omsorg
Hvis der er afvigelser i en decideret uniformsetikette så er jeg enig i at man kan pointere (uniformsetikette er oftest baseret på hygiejne)
hvis ikke der er uniforms etikette der skal overholdes så har man absolut ingen ret til at blande sig.
har man et allergibarn så kan (og bør) man nævne det for personalet så de kan tage de rette foranstaltninger.
men man kan sgutte tillade sig at pointere parfume valg og dosering ud fra ens egen mening og holdning. Det er der den bliver uacceptabel.
Men jeg er måske også lidt farvet af at jeg synes at forældre disse dage vil blande sig i alt for meget og diktere hvordan og hvorledes junior skal passes og tages (for meget??) hensyn til når de er borte på job...
Og nu er vi så kommet på et spor hvor man bliver personlig og vil ændre på/diktere på pædagogen som person og hendes måde at være (bruge parfume) på..
(okay tresor er en slemmert - jeg indrømmer)
Anmeld