Meget parfume

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2014

MorDk

Mama85 skriver:

Det synes jeg er at gå i ALT for små sko! Der er så meget andet fare som børnene kan blive udsat for. 

Ja men det er trods alt noget man kan gøre noget ved. Parfumeallergi er det rene helvede. Der er parfume i rigtig mange ting så hvis først du får parfumeallergi er det ikke sjovt. 

Jeg har som sagt intet imod de bruger parfume. MEN i begrænsede mængder. Kan ikke være rigtig at mine børn skal stinke af parfume når de kommer hjem fra inst. ligeledes vil jeg heller ikke have de stinker af røg fordi de er blevet røget i hovedet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2014

fo82

MorDk skriver:

Ikke lige frem dikterer. Men jeg mener godt man kan pointerer det. Nogle arbejdspladser har altså Uniformsetikette (dvs. ingen nedringet bluser og lårkort m.m) samt regler i form at mængden af parfume m.m simpelthen grundet den tætte menneskekontakt Nogle børn lider af allergi) Ligesom med man ikke må bærer ringe og armbånd i plejen. Parfume som er krads kan være meget generende i mødet med et andet menneske som har brug for din hjælp/omsorg 

Hvis der er afvigelser i en decideret uniformsetikette så er jeg enig i at man kan pointere (uniformsetikette er oftest baseret på hygiejne)

hvis ikke der er uniforms etikette der skal overholdes så har man absolut ingen ret til at blande sig.

har man et allergibarn så kan (og bør) man nævne det for personalet så de kan tage de rette foranstaltninger.

men man kan sgutte tillade sig at pointere parfume valg og dosering ud fra ens egen mening og holdning. Det er der den bliver uacceptabel. 

Men jeg er måske også lidt farvet af at jeg synes at forældre disse dage vil blande sig i alt for meget og diktere hvordan og hvorledes junior skal passes og tages (for meget??) hensyn til når de er borte på job... 

Og nu er vi så kommet på et spor hvor man bliver personlig og vil ændre på/diktere på pædagogen som person og hendes måde at være (bruge parfume) på..

(okay tresor er en slemmert - jeg indrømmer) 

Anmeld

14. august 2014

MorDk

fo82 skriver:

Hvis der er afvigelser i en decideret uniformsetikette så er jeg enig i at man kan pointere (uniformsetikette er oftest baseret på hygiejne)

hvis ikke der er uniforms etikette der skal overholdes så har man absolut ingen ret til at blande sig.

har man et allergibarn så kan (og bør) man nævne det for personalet så de kan tage de rette foranstaltninger.

men man kan sgutte tillade sig at pointere parfume valg og dosering ud fra ens egen mening og holdning. Det er der den bliver uacceptabel. 

Men jeg er måske også lidt farvet af at jeg synes at forældre disse dage vil blande sig i alt for meget og diktere hvordan og hvorledes junior skal passes og tages (for meget??) hensyn til når de er borte på job... 

Og nu er vi så kommet på et spor hvor man bliver personlig og vil ændre på/diktere på pædagogen som person og hendes måde at være (bruge parfume) på..

(okay tresor er en slemmert - jeg indrømmer) 

Jeg er faktisk ret large med rigtig mange ting. Men indefor sundhedssektoren gælder uniformsetikette også at man ikke viser for meget bar hud. (det er en anden snak)

Nu er det generelt... tænker ikke kun på mine børn men også andres børn. Lige så vel som jeg ikke ville kunne accepterer at pædagogen lugtede af tobak så kan jeg heller ikke accepterer at pædagogen har SÅ meget parfume på at man kan lugte det alle steder i inst. inkl på mine egne unger læææænge efter de er hentet hjem. 

Man bliver nød til at tænke lidt over sådan nogle ting når man arbejder med mennesker (tæt kontakt) Ligeledes bliver det også nævnt hvis man lugter af sved eller lign. 

Anmeld

14. august 2014

Mama85

MorDk skriver:

Ja men det er trods alt noget man kan gøre noget ved. Parfumeallergi er det rene helvede. Der er parfume i rigtig mange ting så hvis først du får parfumeallergi er det ikke sjovt. 

Jeg har som sagt intet imod de bruger parfume. MEN i begrænsede mængder. Kan ikke være rigtig at mine børn skal stinke af parfume når de kommer hjem fra inst. ligeledes vil jeg heller ikke have de stinker af røg fordi de er blevet røget i hovedet.

Nu bedømmer vi alle meget forskelligt, du synes der lugter meget af parfume, hvorimod nogle nok ikke ville synes det samme, så hvilke retningslinjer skal der være for om hvor meget parfume der er passende? Hvis institutionen ikke har retningslinjer for evt. Brug af parfume skal den mest skabede mor bestemme hvor meget eller hvor lidt parfume der skal bruges? Nej, det synes jeg ikke, men det er op til den enkelte medarbejder. 

Anmeld

14. august 2014

BinaMor

nej nej..

selvom jeg gerne vil beskytte mine børn fra alle verdens slemme og farlige ting så vil de bare møde skadelige oplevelser på deres vej..

rygning, alkohol, sygdomme, bil og fabriks os, farlige rullepølser.... osv osv

en dame med for meget parfume er en af de mindste bekymringer jeg vil have for deres helbred..

Anmeld

14. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu er jeg også pædagog, og hvis jeg fik sådan en komentar fra en forældre ville jeg nok meget pædagogisk sig " Jeg høre hvad du siger, men hvorvidt jeg bruger parfume eller ej er mit personlig valg. Og da mit parfume valg heldigvis ik påvirker mit arbejde, så er det ik noget jeg har tænkt mig at ændre" 

Jeg spiser også hvidløg osv selvom jeg ska på arbejde, og måske kommer til at lugte af hvidløg i flere dage efter... Vh stine

Anmeld

14. august 2014

MorDk

Mama85 skriver:

Nu bedømmer vi alle meget forskelligt, du synes der lugter meget af parfume, hvorimod nogle nok ikke ville synes det samme, så hvilke retningslinjer skal der være for om hvor meget parfume der er passende? Hvis institutionen ikke har retningslinjer for evt. Brug af parfume skal den mest skabede mor bestemme hvor meget eller hvor lidt parfume der skal bruges? Nej, det synes jeg ikke, men det er op til den enkelte medarbejder. 

Jeg synes slet ikke jeg skabte mig. Jeg pointerede det. 

Og stadig jeg holder ved min mening. Parfume skal man ikke bruge så meget af når man arbejder i tæt kontakt med mennesker. 

Anmeld

14. august 2014

MorDk

StineW79 skriver:

Nu er jeg også pædagog, og hvis jeg fik sådan en komentar fra en forældre ville jeg nok meget pædagogisk sig " Jeg høre hvad du siger, men hvorvidt jeg bruger parfume eller ej er mit personlig valg. Og da mit parfume valg heldigvis ik påvirker mit arbejde, så er det ik noget jeg har tænkt mig at ændre" 

Jeg spiser også hvidløg osv selvom jeg ska på arbejde, og måske kommer til at lugte af hvidløg i flere dage efter... Vh stine

Der er altså foreskel på parfume og hvidløg. 

Anmeld

14. august 2014

Mama85

MorDk skriver:

Jeg synes slet ikke jeg skabte mig. Jeg pointerede det. 

Og stadig jeg holder ved min mening. Parfume skal man ikke bruge så meget af når man arbejder i tæt kontakt med mennesker. 

Det siger jeg heller ikke at du gør- jeg spurgte om hvem der skulle bestemme hvor lidt eller meget der er "passende" 

Anmeld

14. august 2014

MorDk

Mama85 skriver:

Det siger jeg heller ikke at du gør- jeg spurgte om hvem der skulle bestemme hvor lidt eller meget der er "passende" 

Mange arbejdspladser i sundhedssektoren opfordre til at man ikke bruger for meget (for kraftig) parfume

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.