Meget parfume

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2014

MorDk

Louise <3 Isabella skriver:

det vil jeg slet ikke blande mig i. Det er et tegn på at hun tænker på sin hygiejne..
havde det været den anden vej rundt og hun havde luftet af sved, havde jeg nok været mere opmærksom på det.

Parfume har intet med hygiejne at gøre.

Man kan lade være at bade i 5 dage og sprøjte sig til med parfume... så den køber jeg ikke.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2014

MorDk

Janne T. skriver:

Strengt taget har parfume jo altså intet med hygiejne at gøre. Jeg antager vi taler om en decideret parfume, man sprøjter på. Det bliver man da ikke mere ren af. Tvært i mod bliver man da lige så ren af for eksempelvis at vaske sig med duftfri sæbe osv. Ikke at jeg siger det er et must - Men synes bestemt ikke man kan argumentere for, at parfumebrug er en klar indikator på en god hygiejne.

Jeg forstår dig godt, TS... Jeg synes det er fint at bruge parfume, men nu ved jeg jo hvor lille din pige er, og når man arbejder med børn i den aldersgruppe, synes jeg egentlig lidt det er en uskik at sprøjte sig til med parfume, da der er mange små børn der ikke kan tåle de duftstoffer.

Jeg går af denne årsag selv kun med parfume, hvis vi skal  til større fester osv. Så meget som jeg krammer og kysser mine børn, vil jeg ikke overføre min parfume til dem. Det er måske så lidt hys, men lige præcis når man arbejder i institution hvor man er meget i nærkontakt med børnene, synes jeg godt man kan tænke over det. Så fint du sagde det

Jeg sprøjter f.eks parfume i nakken så det ikke er i direkte berøring med mine unger når de vil kramme kysse m.m og på mit arbejde er jeg også i tæt kontakt med mennesker der for "pøser" jeg mig heller ikke til med parfume. 

Anmeld

14. august 2014

MorDk

SandraXOXO skriver:

Nej det ville jeg egentlig ikke sige noget til. Medmindre mit barn var allergisk. Børn siger selv fra hvis de synes folk lugter dårligt, Mine gør ihvertfald. Deres farmor bruger også parfume som hænger i deres tøj når de har krammet og leget med hende, men eftersom det genere mig og ikke ungerne siger jeg intet. Tøjet vaskes jo bare. Hvis de havde noget imod hendes lugt ville de holde sig væk- Som min søn feks gør når folk har røget, han hader den lugt og har altid gjort :-) og der får mormor også bare at vide at han ikke gider kramme når hun lugter af smøg.

Men børn kan jo godt få allergisk reaktion. Mine søn har f.eks meget sart hud. han slår ofte ud når han er i kontakt med parfume m.m 

Jeg tænker generelt så må man godt nedtone det lidt når man er på arbejde. Så kan man pøse masser på (hvis det er det man kan lide) når man har fri eller skal i byen evt. 

Anmeld

14. august 2014

ønskebørn74

MorDk skriver:

En medhjælper i ungernes BH har ofte rigtig kraftig parfume på. vi har nævnt det nogle gange før da vores børn har lugtet af det når de kom hjem. Dejligt at vide at medhjælperen har krammet på mine børn. Hun er super sød og skøn sammen med ungerne så intet der. Jeg/vi kan altid dufte når hun er på arbejde. Imorges var den rigtig "slem" Jeg trådte lige ind i vuggestuen og jeg kunne dufte hende. Nøs 2 gange og hjalp Prinsessen af med tøjet. Inde på stuen hang parfumen i en tung sky i luften... Puha blev helt skidt. Valgte derfor at at sige det til hende. Hun tog det pænt. Så håber godt nok hun fremover lader være at tage så meget parfume på. Andre der har haft samme "problem"? Hvor pædagogerne har haft meget parfume på? Ville I også sige noget?

Ville også havde sagt det.. Parfumeallergi.. 

Anmeld

14. august 2014

fo82

Mener i virkelig at det er ok at "diktere" omkring pædagogens brug af parfume eller cremer med parfume - hvad det nu kan være?

seriøst? 

Jeg kan forstå hvis barnet har diagnosticeret parfume allergi, det ville jeg måske pointere så man tænker over kontakt osv, men derfra og så til at diktere hvor meget eller hvor lidt parfume man må bruge (nogle er mere kradse i duften end andre ved samme dosering) det synes jeg ikke er ok. 

Anmeld

14. august 2014

MorDk

fo82 skriver:

Mener i virkelig at det er ok at "diktere" omkring pædagogens brug af parfume eller cremer med parfume - hvad det nu kan være?

seriøst? 

Jeg kan forstå hvis barnet har diagnosticeret parfume allergi, det ville jeg måske pointere så man tænker over kontakt osv, men derfra og så til at diktere hvor meget eller hvor lidt parfume man må bruge (nogle er mere kradse i duften end andre ved samme dosering) det synes jeg ikke er ok. 

Ikke lige frem dikterer. Men jeg mener godt man kan pointerer det. Nogle arbejdspladser har altså Uniformsetikette (dvs. ingen nedringet bluser og lårkort m.m) samt regler i form at mængden af parfume m.m simpelthen grundet den tætte menneskekontakt Nogle børn lider af allergi) Ligesom med man ikke må bærer ringe og armbånd i plejen. Parfume som er krads kan være meget generende i mødet med et andet menneske som har brug for din hjælp/omsorg 

Anmeld

14. august 2014

Mama85

MorDk skriver:

En medhjælper i ungernes BH har ofte rigtig kraftig parfume på. vi har nævnt det nogle gange før da vores børn har lugtet af det når de kom hjem. Dejligt at vide at medhjælperen har krammet på mine børn. Hun er super sød og skøn sammen med ungerne så intet der. Jeg/vi kan altid dufte når hun er på arbejde. Imorges var den rigtig "slem" Jeg trådte lige ind i vuggestuen og jeg kunne dufte hende. Nøs 2 gange og hjalp Prinsessen af med tøjet. Inde på stuen hang parfumen i en tung sky i luften... Puha blev helt skidt. Valgte derfor at at sige det til hende. Hun tog det pænt. Så håber godt nok hun fremover lader være at tage så meget parfume på. Andre der har haft samme "problem"? Hvor pædagogerne har haft meget parfume på? Ville I også sige noget?

Det synes jeg er at gå i ALT for små sko! Der er så meget andet fare som børnene kan blive udsat for. 

Anmeld

14. august 2014

Louise H.

Janne T. skriver:

Strengt taget har parfume jo altså intet med hygiejne at gøre. Jeg antager vi taler om en decideret parfume, man sprøjter på. Det bliver man da ikke mere ren af. Tvært i mod bliver man da lige så ren af for eksempelvis at vaske sig med duftfri sæbe osv. Ikke at jeg siger det er et must - Men synes bestemt ikke man kan argumentere for, at parfumebrug er en klar indikator på en god hygiejne.

Jeg forstår dig godt, TS... Jeg synes det er fint at bruge parfume, men nu ved jeg jo hvor lille din pige er, og når man arbejder med børn i den aldersgruppe, synes jeg egentlig lidt det er en uskik at sprøjte sig til med parfume, da der er mange små børn der ikke kan tåle de duftstoffer.

Jeg går af denne årsag selv kun med parfume, hvis vi skal  til større fester osv. Så meget som jeg krammer og kysser mine børn, vil jeg ikke overføre min parfume til dem. Det er måske så lidt hys, men lige præcis når man arbejder i institution hvor man er meget i nærkontakt med børnene, synes jeg godt man kan tænke over det. Så fint du sagde det

Næh, det er ikke direkte go hygiejne. Men hun tænker da på, at dufte godt og ikke af muggen gris.

Anmeld

14. august 2014

Louise H.

MorDk skriver:

Parfume har intet med hygiejne at gøre.

Man kan lade være at bade i 5 dage og sprøjte sig til med parfume... så den køber jeg ikke.. 

Nej, men hun tænker da stadig på at hun ikke vil lugte dårligt

Anmeld

14. august 2014

aarhusmor

Da jeg læste på pædagoguddannelsen, blev vi undervist i fremtræden på jobbet. Heri fremgik det at man ikke skulle bruge for meget parfume.

For mig personligt er farfume noget man oversprøjter sig med når man skal til fest. På jobbet skal man dufte rent.

Der er mange der ikke kan tåle parfume og man ved i dag at der er større chance for at blive allergiker når man omgåes folk der er kraftigt parfumerede.

Jeg synes det er fornuftigt at sige det til pædagogen, for hun ved måske ikke at hun lufter for kraftigt af det og jeg synes også hun har et særligt ansvar når det er børn hun arbejder med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.